Bij mijn eerste zwangerschap had ik 4 opeenvolgende blaasontstekingen waarna ik een doorlopende kuur kreeg tot week 36 van de zwangerschap. Het is dus niet verbazend dat ik nu gelijk mijn eerste blaasontsteking weer te pakken heb. Ik heb nu Augmentin, en daar verder niks op aan te merken. Nu was mijn vraag, beetje brutaal...: Nu ik toch aan de antibiotica ben, mag ik nu dan niet een beetje sjoemelen? Beetje Filet american? Of wat heerlijke gerookte zalm?
Wat denk je zelf? En ik snap de link antibiotica en "verboden" eten in de zwangerschap ook niet echt.
Het risico in "verboden eten" als filet en gerookte zalm e.d. zijn de bacteriën die erin zitten. Antibiotica werkt tegen bacteriën. Ergo, Antibiotica zou de bacteriën in "verboden eten" zit moeten onschadelijk maken. Vandaar de link...
Je hebt verschillende soorten antibiotica die voor verschillende soorten "ziektes" werken oftewel bacteriën, oftewel een filet american met een Augmentin kuur of een zalm met een amoxiciline kuur bestrijden, hmm nee zo werkt het niet.. Ik snap dat antibiotica werkt tegen bacteriën, ben zelf verpleegkundige maar de link eten en antibiotica kon ik niet echt leggen..