Ik heb even gekeken bij andere topics over brandend maagzuur maar besloot dus maar een nieuwe te maken. Ik heb al een tijd last van brandend maagzuur, nu is het zo hevig geworden dat ik er de klok op gelijk kan zetten dat ik tussen 03:00 en 04:00 al beneden zit vanwege dit. Ik maak dan maar warme melk klaar en dat verzacht iets maar het branderige blijft. Ik gebruikte rennies, maar toen ik dat tegen één van de gynaecologen zei keek hij me boos aan en zij dat ik dat dus niet mocht ivm zwangerschapsdiabetes. Ik zat vaak s'ochtends op 5.6 wat te hoog is, dat komt dus door die rennies. Ik ben een beetje radeloos geworden, wat kan ik nu nog gebruiken. Als de baby nog geen aanstalten maakt dan word ik volgende week donderdag ingeleid, maar dat betekend dus dat ik tot die tijd met die pijn moet rondlopen. Het lijkt net of mijn borstbeen in de brand staat, en mijn keel is helemaal rauw omdat het zuur echt omhoog komt. Heeft er iemand de gouden tip? Ik weet dat het niet lang meer duurt aangezien ik al 6 dagen geleden uitgerekend was, maar toch, ik wil van die pijn af.
Zou je kunnen bellen naar de gyn of je omeprazol mag gebruiken de laatste dagen? Ik gebruik het al veel langer maar weet niet hoe dit zit met je suiker. Ze zijn gewoon bij de apotheek of Kruidvat te koop. Succes nog, hoop dat de kleine zich snel aandient.
De verloskundige die de nacontrole komt doen sprak ik van de week en zij vroeg ook of ik omeprazol gebruikte. Ik ga straks even langs de apotheek en vraag het daar even, omeprazol kan toch niet veel kwaad? Dit is echt niet meer uit te houden.
Nee lijkt mij ook niet. Je slikt maar 1 capsule op een dag en deze geeft je voor 24 uur een beschermend laagje over je maag. Ik hoop dat het werkt. Heb het zelf ook zo extreem en dat is echt geen doen nee..
Ik vind 5.6 niet schrikbarend. Was voor mij een vrij normale ochtendwaarde. Neem de suikervrije rennies.
Ik vind 5.6 ook niet schikbarend maar de gynaecoloog wel. Suikervrije rennies werd afgeraden door de dieëtiste van het ziekenhuis, waarom weet ik niet.
Inderdaad 5,6 is heel netjes. Hier ook omeprazol geslikt. Huisarts voorgeschreven. Had de 40mg. Veel baat bij gehad. Rennies hielp hier niet.