Hoi, Ik heb zoooooooooooooooooooooo'n gigantische last van maagzuur...weet niet meer waar ik het zoeken moet. Al een tijdje, maar word steeds erger. Vannacht niet geslapen, rennies helpen niet meer. Vanmorgen verloskundige gebeld en heb op haar aanraden graviscon gekocht en vanille vla. Gebruikt maar helpt niks...Heb het gevoel dat ik door het maagzuur moet spugen heel erg maar hou het tegen (want dan blijf ik aan de gang elke keer als ik last heb). Ik heb nu dus sinds gisteravond non stop door last van maagzuur heel erg. Weet niet meer wat ik kan doen...iemand tips????
Antagel proberen ? Kan je bij apotheek halen... Ik heb er ook veel last van, heb vandaag antagel gehaald en hoop dat dat werkt! Geen koolzuurhoudende dranken, geen witbrood, niet teveel zure dingen en bij chocolade heb ik het ook!
Had ik bij mijn dochter ook en nu ook al een beetje. Als het weer erg wordt ga ik weer Rennie nemen, dat mag gewoon.
Ik heb hier ook erg veel last van. Wat ze tegen mij zeide melk, hap suiker vanile vla dat soort dingen rennies het hielp ook allemaal niet. Ik zat te kokhalzen van de maagzuur ben ook de apotheek gegaan en ook antagel gekregen, echt wondermiddel Ben er super blij mee, werk in de zorg en dat verergerde het gistere voelde ik het weer op komen ik neem weer iets en klaar gelijk weg... t is het proberen waard.
Als echt niets meer helpt kun je vragen of de arts je omeprazol wil voorschrijven, dit was echt het enige dat uiteindelijk bij mij hielp, na heel wat gaviscon, antagel en ranitidine. Ik lag te spugen in mijn slaap, en werd dus al spugend wakker van de maagzuur,
Bij teveel rennies werkt het averechts!! Dat allereerst. Gaviscon is net als rennies natriumbicarbonaat. Dus die heb ik niet een geprobeerd. Ik ben nu aan de omeprazol, wat je gewoon in de winkel kunt kopen. Helpt in iedergeval een beetje. En verder droge melba toastjes. Dit helpt nog het allerbeste!! Dit voert het maagzuur echt af. Ik heb er ook enorm veel last van, wordt er moedeloos van!! Ben er net als jij misselijk van .
Bij mijn eerste had ik hier enorm veel last van. Antagel deed het een beetje, maar ik denk dat ik uiteindelijk nog meeste baat heb gehad bij het (drastisch) aanpassen van eten/drinken. Veel kleine porties verspreid over de dag. Ik at mijn avondmaaltijd bijvoorbeeld in 2-3 etappes en dronk halve glaasjes. Geen thee, koffie, koolzuur, vruchtensappen. Ik dronk water en aanmaaklimonade. Op een gegeven moment kon ik ook melk slecht verdragen en heb ik dat ook laten staan. Geen gekruid of vet eten (veel aardappels zonder jus/saus met gekookte groenten gegeten). Geen zure dingen eten, dus geen kiwi's, sinaasappels, manderijnen, appels, ananas, druiven. Ik at peer, banaan en meloen. Op het einde van zwangerschap kwam ik bij gyn terecht (andere reden) en die bood mij toen pantozol aan, maar toen had ik het al zoveel weken zonder gedaan, dat ik die laatste weken ook wel zonder medicatie doorkwam.
Ik heb nu geen last van maagzuur maar bij mijn vorige zw.schap wel. Ik slikte als het te erg werd dan Rennie, maar ik vond/ vind die dingen zo goor, dat ik er bijna van ging kokhalzen. Met andere middeltjes heb ik geen ervaring. Ze zeggen idd dat het kan helpen om een halpje vanillevla of slokje melk te nemen. Ook niet te pittig eten en de overige dingen niet doen die boven genoemd staan. Succes! Hoop dat het een beetje verdwijnt.
Ik leef met je mee, weet precies wat je voelt Ik heb qua eten een hoop maatregelen genomen, om mijn inname van Antagel te beperken. Antagel werkt bij mij iets beter dan Rennie (DUO). Ik wil liever niks sterkers, heb het door mijn eten aan te passen redelijk onder controle (het is ook niet zo vreselijk als mamabri beschrijft, spugen in je slaap? ) Hou een lijst bij wanneer je het meest last hebt, en wat je toen gegeten hebt. Over het algemeen vermijd ik: vette dingen, zure dingen, gekruide dingen, dingen die in een keer veel vocht bevatten (zoals soep). In praktijk eet ik vrijwel geen avondeten, maar dan wel brood. Om 's nachts te kunnen slapen eet ik mijn portie groente deels overdag (rauwkost, op de een of andere manier gaat alles goed behalve komkommer ). Het helpt om het door wat je eet in te dammen. Maar het gaat er niet helemaal mee weg. Vorige keer merkte ik tijdelijk wat verlichting toen de baby indaalde. Je bent pas 25 weken, bij mij is het tot nu toe alleen erger geworden omdat de baby de maag nog verder omhoog drukt. Ik hoop voor je dat jij iets anders zult ervaren!!
Hier ook heel veel last van maagzuur. Een half uur voor je naar bed gaat een bakje vanillevla, dat helpt bij mij wel goed! Verder werken rennies ook prima bij mij!
Ik heb precies hetzelfde! Ik ben al een paar keer al spugend wakker geworden en 1 keer zelfs pas zonder te merken dat ik had overgegeven. Mijn vk heeft me onmiddelijk opgedragen omeprazol te gaan gebruiken en dat heb ik vandaag voor het eerst gehad. Merk het nu nog niet, maar dat kan geloof ik een paar dagen duren. Ik hoop dat het werkt.
Vreselijk zeg. Ik vind het al vervelend om zo beperkt met eten te zijn, heb tussen de zuuraanvallen ook erge honger, maar voor bijna alles wat ik eet word ik afgestraft. Gelukkig was het bij mij het eerste wat over was na de bevalling. Mijn man heeft nu al orders om een lekkere McFlurry met marsjes en caramel te halen als ik bevallen ben. Kan ik eindelijk weer eens wat eten, jee!
hey lieve meiden, super bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan!!!!! Ik heb gisteravond niet meer op de computer gezeten, was van ellende maar in bad gegaan en daarna me bed in met leuning omhoog en ben zo in slaap gevallen (was zoooo moe) en heb gelukkig een redelijk nacht gehad. Vandaag weer even kijken hoe het gaat en anders ga ik inderdaad even wat andere middeltjes halen. Ik heb mijn eten en drinken er al op aangepast, eet kleine en lichte hoeveelheden en drink ook niet veel achter elkaar. Heb heb wel behoorlijke hoofdpijn maar dat komt denk ik omdat ik te weinig drink...maarja ik kan maar een paar slokjes drinken in 1 keer want anders gaat het fout...dus ik ga nog meer proberen kleine beetjes over de dag. Maar in ieder geval bedankt!!!!
Antagel helpt zoooo goed bij mij he. En tegen het spugen is mij gingerbeer aangeraden, zit geen alcohol in. Of iets anders met gember erin. Of het werkt weet ik niet, maar ik spuug al 1 week al mijn eten uit en moet nu dit proberen. Dus op hoop van zegen. xx
Hier is het ook dagelijkse kost. Wat laatst geholpen heeft (voor het naar bed gaan) is inderdaad een slok vanille vla. Heb voor het eerst sinds lange tijd als een roosje geslapen zeg maar. Overdag is het meestal of een slok melk of een droog koekje. Helemaal verdwijnen doet het vaak niet, maar het helpt wel aanzienlijk om het in te dimmen.
oh ik heb het ook heel erg, heb zelfs een paar x een boer gehad waar het ehct omhoog kwam, echt vreselijk...meer als enorm rechtop zitten en rennies heb ik dus niet.. vriendin van mij (moeder van bijna 4 kids) zzweert bij Omeprazol ofzoiets
Hier ook heeeele erg... Vrat zo een strip rennies van ellende achter elkaar... Vanllievla. Cola en melk helpen ook allemaal niet. Gisteren van de apotheek antagel gekregen en het werkt. Heb het vandaag pas 1x hoeven gebruiken en neem het sowieso voor de nacht. Sterkte ermee!
Je kunt omeprazol in de winkel kopen maar je verloskundige of gynaecoloog kan ook een hogere dosering voorschrijven. Volgens mij mag je het pas slikken vanaf je twee trimester. Bij mij hielp het geweldig en het is gewoon een capsule die je een keer per dag inneemt en niet van de gore rennies o.i.d. Je moeten gewoon zeggen dat je alles al geprobeerd hebt, je niet laten afschepen met weer zo'n huis tuin en keukenmiddeltje.
tis dat ik al tegen het einde loop, had dat idd moeten weten ...want de huisarts scheepte me idd makkelijk af met rennies. echt heel irritant kan elke 10 min zo ding wel eten!