Maagzuur...heeeeeeel erg!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zweer bij Antagel.

2. naomi1987

naomi1987 Lid

8 feb 2011
    18
    0
    0
    Hoi allemaa
    wat ik zou afraden is rennies die nam ik en heb daardoor zware obsipatie gekregen.
    Ik heb zelf nu ook niks wat ik kan innemen maar ga vandaag weer langs de gyenecoloog en dan maar vragen wat we kunnen innemen.
    sterkte in iedergeval

3. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slapen op twee hoofdkussens en omeprazol is voor mij de enige oplossing. Verder geen vette dingen eten want dat triggert de hele boel weer.

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook vreselijk last. Het enige wat goed helpt is hè voeding aanpassen.

Geen zure sappen of fruit

Geen tomaat ook niet in soep

Geen koolzuur

5. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Nou we zijn inmiddels een paar dagen verder en het gaat gelukkig iets beter. De combinatie, vanille vla, graviscon, water drinken en lichte gezonde maaltijden met veel vezels helpt! Heb nog wel last maar niet meer zo erg als een paar dagen geleden. Kus

6. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    tis weer raak....al paar dagen achter elkaar bah bah bah...word doodziek van:S

7. sas1979

sas1979 Lid

21 jun 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van soms een aantal dagen heel erg en dan weer.minder....
    Ik heb ook gaviscon geprobeerd maar antagel helpt echt beter, maakt het in ieder
    Geval dragelijk!

8. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    ja me mams gaat straks antagel halen en heb van de verloskundige ook nog als tip meegekregen om gemberpillen te slikken..

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oooh, ik heb er ook zo'n vreselijke last van gehad. Zo erg, dat ik vaak s'nachts wakker werd omdat ik niet meer kon ademen (zuur zat in m'n longen)... :( Zo eng! En dan uit reflex direct rechtop gaan zitten zodat alles over vriendlief heenging :).. Rechtop slapen heb ik ook geprobeerd, dat ging/hielp niet..
    Ik heb pakken melk verslonden (ik lust het nu zelfs niet meer), vanille-vla gegeten, water, crackers, Antagel, Rennies, Gaviscon en andere middeltjes die van de vk mochten... Helaas, niks werkte. Na de bevalling was het direct weg. Ik vond het het meest vervelende zwangerschapskwaaltje EVER!

Vooral vet eten vermijden.. Voor mij was dat jammer, want ik had toen ik zwanger was een constante honger naar pizza's (en dan wel de carbonara speciale, mega vet ;))

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    antagel werkt hier heel goed, neem het 3a4 x daags en zo ist goed te sturen
    rennies zou ik afraden, te veel werkt afrechts en er zit te veel zouten in waardoor bloeddruk omhoog gaat (je mag het overig wel gebruiken tijdens zwangerschap) en heb vele gehoord die er opstipatie van kregen ook erg vervelend

11. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    antagel schijnt het wondermiddel te zijn, moet het zelf nog halen maar heb het nu een beetej onder cotnrole met Fruitmelk van campina, half glaasje naast me bed :)

12. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik eet altijd handenvol papayatabletten (kun je vast in nederland wel bij de reformwinkel halen of zo), is bij mij het enige wat helpt!

13. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja echt mega vervelend! Ik heb er last van sinds 18/19 weken. Verloskundige heeft veel tips gegeven maar goed het begint al met wakker worden ... Zelfs van beschuit krijg ik het!

Ik gebruik zn 4 rennies per dag en probeer echt niet meer te nemen omdat ik het idee heb dat maagzuur an sich ook een belangrijke functie heeft mbt je spijsvertering. Pech voor mij dat het in mijn slokdarm zit haha!

Maar ooohhh wat wordt ik zenuwachtig als ik geen rennie in mn tas heb oid.

14. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Veel Rennies is ook niet verstandig! Zo nu en dan is prima.
    Maar Rennies neutraliseert het maagzuur. Tijdelijk een oplossing dat zou kunnen helpen.
    Maar bij veelvuldig gebruik raakt je maag in de war. Het zuur heb je immers nodig om het voedsel te verteren.
    De Rennies neutraliseren het maagzuur, je lichaam gaat meer zuur aanmaken om het te compenseren.
    Klachten kunnen zelfs verergerd worden op deze manier.

Ik persoonlijk zou gaan voor Antagel (bij apotheek, volgens mij alleen op recept) of bijv Gaviscon (dit legt een schuimlaagje over de maaginhoud, waardoor het niet omhoog kan komen, bijv bij het liggen. Verkrijgbaar bij drogist).
    Beide natuurlijk wel in overleg met arts.
    Mocht dit niet helpen dan heeft de arts vast nog wel een oplossing (bijv. Omeprazol, ook dit pas gebruiken na advies arts).

Verder zijn er genoeg middelen op plantaardige basis die je zou kunnen gebruiken, bijv Gember tabletten (ook tegen misselijkheid), artisjok tabletten en zo zijn er wel meer.
    Lees voor gebruik wel goed bijsluiter en liefst in overleg met arts of vk

Had het gisteren ook weer zo erg! Kraamverzorgster was op gesprek, moest gesprek onderbreken omdat ik even niet goed werd ervan! haha Zoveel pijn, zuur, dat ik dacht dat ik moest overgeven! Poeh. Ik gebruik momenteel Gaviscon, dat gaf heel snel verlichting. Maar na twee uurtjes was dat ook weer uitgewerkt...
    Sterkte allemaal!
    xxx

15. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Hallo,

Ik ben net elf weken zwanger en heb nu al enorm veel last van maagzuur. Bij mij helpt niks tegen de maagzuur melk, suiker, honing, vla, Rennies en Antagel ook geprobeerd.

Als ik zoveel last van maagzuur heb zit ik alleen mezelf in de weg en kan niet zitten, lopen en slapen. Echt vreselijk :(

Heeft iemand verder nog tips? En kan dit de hele zwangerschap blijven of kan dit na week 12 nog weggaan? (hopelijk ;) )

16. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ben je al naar de huisarts geweest?
    Misschien kan die je wat voorschrijven. Bijv Omeprazol of iets anders.
    Sterkte, kan echt zo naar zijn! Zwaar oncomfortabel :x

17. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Bedankt voor je reactie. Ik heb afgelopen weekend de dokterswacht gebeld, omdat ik niet meer wist wat ik moest doen. Zij hebben me antagel aangeraden. Mar misschien inderdaad wel slim om langs de huisarts te gaan.

Ik bel volgende week direct de huisarts, want ik ben nu constant bang dat het weer terugkomt :(

Deel Deze Pagina