Hallo meiden Ik ben nu ruim 4 weken zwanger en heb enorm veel last van maagzuur wat heel de dag op komt zetten, wie heeft dit ook en wat kan ik er aan doen....ik drink al veel melk en vanille vla, dit had ik al ergens gelezen... Liefs MIS
dat ken ik, ik heb het nu na bijna 8 weken zwangerschap. ik heb rennies geprobeerd, maar dat hielp niet, en ging er eerder van over mn nek. heb nu gaviscon, en hopelijk helpt dat. De doktersassistent had het ook over iets als antagel, geen idee wat t is en of t helpt. van de apotheker advies gekregen voor gaviscon... i let you know!!
Hai, Ik had er ook erg veel last van, nu al een paar weken niet meer. *even afkloppen*. Wat mij erg hielp, kleine beetjes eten, niet te vet/gekruid eten. Koolzuurdranken mijden. En af en toe een Rennie. Volgens de vk van een vriendin van mij mag je die niet al te veel want dan kun je er juist weer meer last van krijgen.
IK had er tijdens mijn zwangerschap ook erg veel last van. Inderdaad niet te veel en te vet eten, geen koolzuurhoudende dranken en ik gebruikte Antagel, werkt echt heel erg goed! Rennie hielp bij mij niet.
gaviscon, t helpt bij mij ff. 1,5u ofzo. t is anijssmaak/geur, en sinds ik zwanger ben kan ik die lucht niet hebben... dus ik vind t echt heel vies... hou al paar dagen niks meer binnen, en dit maakt het er ook niet beter op. Hopelijk heeft de ha iets voor me dat er tegen werkt.
Ik heb ook bijna iedere dag last van maagzuur. Probeer niet te gekruid te eten, dat komt bij mij direct weer omhoog.. Verder weinig of geen koolzuurhoudende dranken, niet te vet eten (ik had van de week zo'n zin in patat, heb het gegeten, maar werd er vervolgens natuurlijk voor gestraft. Naja t was het waard ) Verder slaap ik 's nachts met 2 kussens. Als je plat gaat liggen heeft je maagzuur eerder de kans om op te gaan spelen dan dat je in een half zittende houding ligt. Ook ervoor zorgen dat je niet met een lege maag komt te zitten scheelt enorm. Zorg er dus voor dat je optijd eet, zodat je maag niet kan gaan rommelen, dat is bij mij nogal eens pijnlijk. Rennies mag je ook gewoon nemen tijdens je zwangerschap. Succes meid! Ik hoop voor je dat het snel beter wordt!
Hier al een week last van maagzuur. Heb gister pas posi getest. We gaan nu naar de zee of naar t bos, ff uitwaaien/wandelen, en een patatje halen. Hoop dat ik er vanaaf / vanacht niet al te veel last van zal hebben. (had gegoogled op patat + maagzuur en kwam hier terecht...) Blijf dit topic wel even volgen voor nog meer tips! @TS: heb je er ondertussen al minder last van?
Ik ken het. Ik heb dat ook sinds het begin. Ik kreeg dat trouwens ook vlak voor mijn ongesteldheid. Volgens mijn gyn had het te maken met het hoge progesterongehalte. Veel melk drinken, dat blust, Rennies, yoghurt etc. Succes!
hoi meiden, ik heb elke dag last van maagzuur en ik ben (nog) niet eens zwanger, het enige wat echt goed bij mij helpt is Antagel dat spul werkt echt perfect...
Nou, patat (vet eten) is niet aan te raden!!! Bah wat een last gehad gister... Vandaag na het eten meteen een glas melk gehad en dat ging al beter, maar ik probeer nu niet al te vet of al te gekruid te koken. Best jammer omdat we daar (gekruid) allebei erg van houden... Heb een lading melk / yoghurt / vanilleyoghurt / vla / yoghurtdrink ingeslagen vandaag, hopelijk helpt het en hoef ik niet aan de rennies of andere middeltjes... @MissC, lastig, elke dag maagzuur!!!
zeker, maar ik heb het idee dat het me eigen schuld is door me appelsapverslaving heb ik het gekregen en het is helaas nooit meer weg gegaan (nu 2,5 jaar geleden) ik kan niets meer met appel eten of drinken ik krijg het van smeerworst, gekruid eten en af en toe van thee en ook wel eens zomaar heb daarom standaard een fles antagel thuis, fles in me tas, fles op me werk overal waar ik ben is er antagel...
MeisjeV gaviscon is er ook in pepermunt smaak hoor! Als ze de drank niet hebben heb je ook nog tabletten in pepermuntsmaak. En anders bij de apotheek Antagel vragen. Heeft ook pepermuntsmaak en is vrij vloeibaar, blijft misschien minder 'plakken' en das dan weer fijn als je je niet zo lekker voelt. Succes PCOmiep
ik heb dr bijna 9 mnd last van gehad ble echt erg, mar dat kwam ook omdat beeb tegen mn maag drukte en dan kan je maagzuurremmers eten wat je wil maar helpt niks. wat ook nog wel s wil helpen is winegums en kwark eten.
GAviscon vond ik erg vies smaken. Ook de pepermunt tabletten. Rennie's hebben mij 9 maanden goed geholpen. Geen kruidige dingen eten, geen chocola en niet te kort op het slapen gaan en geen koolzuurhoudende dranken
Nu vertelde laatst iemand dat puur chocolade wel helpt. Ik heb het geprobeert en jawel hoor het maagzuur gaat het redelijk goed van liggen!
Ik heb er ook veel last van. Een glas (soja)melk, een pakje Fristi of wat vla helpen goed idd, en af en toe een Rennie. Koolzuurhoudende frisdranken laat ik maar staan, net als pittig eten, dat is echt funest.