je maag ligt niet in het midden van je buik maar meer naar een kant. Als je op je linkerzij slaapt staat er minder druk op waardoor er ook minder snel maagzuur uit stroomt. Door de zwangerschap werkt je maagklepje minder goed en een kleine beeb die nog eens lekker af en toe een trap geeft maakt het er niet gezelliger op daarbinnen. Voor de doorbloeding van de placenta heeft links of rechts volgens mij geen gevolgen. Alleen aan het eind van je zwangerschap kan je bij het op je rug liggen wat akelig worden omdat door het gewicht de grote holle ader meer dichtgedrukt wordt. Vk geeft aan dat je in je slaap wanneer dit gebeurt automatisch wel draait.
Ik heb ook minder last als ik op mijn linker zij lig. Maar mijn vriend ligt rechts van mij en tijdens mijn slaap draai ik altijd naar rechts. Gevolg - maagzuur!
Ik heb bijna geen dag zonder maagzuur gehad helaas.. Echt heel erg deze zwangerschap..Heb Regla PH gehaald en door het hele huis liggen Rennie-anijs..Die pepermunt krijg ik echt niet weg..Deze twee helpen wel wat maar DE TIP/Oplossing heb ik nog niet.. Durf amper wat te eten..En slapen gaat dan ook niet.. Wat dat betreft zou ik blij zijn als de zwangerschap erop zit..
ik kreeg de tip van de vk een kussen onder het hoofdeind van je matras te leggen dan lig je iets omhoog en sinds dien komt het niet meer in mijn mond ik heb ook antagel gekregen word niet vergoed maar is iets van 5 euro en is echt een aanrader !
Hier helpt vanillevla ook wel redelijk. En verder inderdaad rennies. Heb een hele voorraad naast m'n bed liggen, want ook hier gebeurt het vooral 's nachts. Wat ook wel helpt is iets hoger gaan liggen met je hoofd. Ik slaap de laatste tijd innig omarmd met m'n voedingskussen en leg daar ook m'n hoofd bovenop. Dat scheelt wel iets, de zwaartekracht houdt het maagzuur dan wel een beetje beneden.
Ik heb me ook gruwelijk vergist Ik bedoel dat je op de linkerzij moet liggen............ tsja, zwanger hè?
bij mij helpt op de linkerzij liggen ook wel een beetje. ik heb nu antagel van de apotheek maar dat helpt ook niet bij mij vannacht moest ik zelfs spugen ervan pff het is inderdaad heb beste dat je voordat je gaat liggen, al een rennie ofzo neemt. als het al in je keel zit ben je al te laat.
Dames, Heb de afgelopen dagen geen maagzuur meer gehad snachts, heb mijn atras bij het hoodfeinde iets verhoogt. Maar van die ene keer heb ik nog steeds erg veel pijn! Echt heeeeel erg! Soms lijkt het net of er iemand met een mes achter in mijn keel aan het steken is. Drop enzo helemaal niks helpt om dat te verzachten. Lijkt wel of de hele boel aangetast is daarbinnen..