Hoi Dames, Zoals de topic al zegt heb ik enorme last van maagzuur. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd wat er maar te proberen valt, maar niets lijkt te helpen . Ik word er een beetje radeloos van! Eerst begon het alleen in de avond tijdens het liggen. Hierna kreeg ik er ook overdag veel last van. Het begint bij mij meestal al in de ochtend en houdt aan tot avond. Ik drink voldoende vocht (voornamelijk water, thee en sappen) per dag. Ik eet bewust, 2x fruit en in de avond groenten. Tussendoortjes probeer ik meestal gezond te houden maar dit wil niet altijd lukken Maar goed, graag wil ik vragen of er dames zijn die tips of advies hebben om de maagzuur wat in controle te houden. Ik heb al melk, vanille vla, anijsmelk, thee voor het slapen, verhoogde matras geprobeerd. Alles is welkom ....
Wat voor fruit eet je? Ik weet niet welke vruchten, maar sommige vruchten kunnen ook maagzuurbevorderend werken. En een grote portie verdelen over kleinere porties wil ook wel helpen. En ik heb wel eens gehoord dat Gaviscon of rennies wel mogen. Maar weet niet meer zeker.
Hoi Daisy, Ik eet meestal peren en/of mandarijnen/en of appels. Ik heb van de huiarts antagel voorgeschreven gekregen maar dit verzacht bij mij alleen de pijn. Na een tijdje komt het zuur dubbel en dwars terug. Denk dat ik dit ook met Rennies en Gaviscon zal hebben.
Probeer eerst eens vet en suiker te vermijden. En dan zuur fruit. En dan thee met cafeine. Je kan beter een kopje kamillethee zetten! Neem voor het slapen een droge cracker en een glas water.
ja van die thee he? ik had gister ook erg het zuur. dronk toen een kop gewone sinaasappel thee en het werd alleen maar erger! heel vaag want wat is nou toch thee? maar klopt dus wel
Vervelend he! Ik heb gemerkt dat het bij het eten of drinken van sinaasappels of sinaasappelsap erger wordt, en ik kan chocolade of zo echt niet meer verdragen. Dat is wel een voordeeltje want ik ben een echte chocoholic...maar nu is de nasmaak erger dan het genieten ervan dus laat ik dat staan. Vet eten geeft ook meer maagzuur dus dat moet je vermijden. Ik drink veel appelsap en probeer elke 3 uur iets te eten, als je maag redelijk gevuld blijft, lijkt het bij mij wel te helpen in ieder geval. Ik eet dan een bakje yoghurt met wat cruesli, een cracker met kaas, enz. Succes ermee, het kan tot het einde van je zwangerschap duren helaas...
Bedankt voor jullie reacties. Zogelukkig: Handig advies, ik zal eens op gaan letten met suiker. Ik heb zelf niet in de gaten hoeveel suiker ik binnen krijg per dag, misschien maar eens op gaan letten. Ik heb ook rooibos thee die is ook cafeine-vrij. Ik hoop dat het wat gaat werken.
Ik heb dat ook met sinaasappelsap, ik hoef maar een slokje te nemen en bij het doorslikken staat het zuur me al in de mond. Het gata bij mij soms zelfs zo ver dat ik regelmatig maagzuur sta over te geven, en dat is erg pijnlijk en vervelend Doordat ik zoveel last heb van maagzuur 'durf' ik ook haast niet zoveel te eten, omdat ik bang ben dat het nog erger wordt. Ik zal eens proberen om de zoveel uur gewoon wat te eten, kijken of dat verschil maakt.
Ik heb normaal gesproken al heel veel last van maagzuur. Ik slikte daarvoor dagelijks Omeprazol. Op het moment dat ik erachter kwam dat ik zwanger was natuurlijk meteen gestopt, en dit 6 weken volgehouden... Geprobeerd het eea met gaviscon en rennie's op te vangen maar het was een groot drama. Kon niets meer eten of drinken, en dan ook echt werkelijk NIETS! Toen in overleg met huisarst, verloskundige en gyneacoloog weer aan de omeprazol gemogen... En tot op de dag van vandaag weinig tot geen last. Wanneer je echt in de problemen komt van het maagzuur, neem dan contact op met huisarts, verloskundige of gyneacoloog. Zij kunnen je iets voorschrijven. Het is nl ook errug slecht voor het kindje als jij nauwelijks nog eet door maagpijn/zuur! Er is onderzoek geweest naar zwangere dames en het medicijn Omeprazol, alleen wat ik heb begrepen van mijn gyneacoloog is dat er geen placebo onderzoek is geweest, en dat er daardoor in bijsluiter genoemd staat dat het niet bekend is wat de gevolgen zijn voor een ongeboren kindje. Maar er zou wel onderzoek geweest zijn en bij die kindjes zijn geen nadelige gevolgen ontdekt! Hoop dat je er iets aan hebt!
Ik heb van verschillende mensen de tip gekregen om vanillevla te eten. Een paas hapjes zijn al voldoende schijnt. Misschien het proberen waard? Ik vind vanillevla alleen zo ontzettend vies, dat ik momenteel liever last heb van zuur. Dus ik kan je niet uit eigen ervaring vertellen hoe het is.
Ik heb geen zuur, maar wel veelvuldig een erg brandend gevoel in mijn slokdarm en achter in mn keel. Dus geen spul wat boven komt, maar "brandende boertjes", ook vervelend en pijnlijk. Zelf gebruik ik nogal veel karnemelk ivm brandend gevoel, maar vandaag toch ook maar een doosje Rennies gehaald. Ik heb de laatste paar dagen gemerkt dat ik juist ook van thee meer last krijg. Ik drink eigenlijk vooral veel Sterrenmix thee. En 's avonds in bed drink ik nu nog een glas warme melk met honing.
Dat is dus brandend maagzuur . Ik haat het inmiddels grondig . Antagel en Rennies helpen maar heel even, Gaviscon werkt bij mij het beste. Ik heb gewoon angst om te gaan slapen, omdat ik weet dat ik dan zeker last krijg. Ik neem ook 's nachts een aantal slokjes. Ik heb zelfs geprobeerd om zittend te slapen, maar dat kan ik niet. Verder helpen bij mij de milde zuivel producten (dus niet de zure) en crackers. Sapjes, pittig eten, chips zijn uit den boze, daar krijg ik meteen last van. Nog maar een paar weekjes...
Dit heb ik ook, ik krijg het van sinasappelsap en sinasappels. Ik gebruik nu Rennies en dit werkt perfet bij mij. Verder geen koolzuurhoudende dranken drinken.
Ik eet me suf aan sinaasappels, appels, mandarijnen en kiwi's, maar daar krijg ik het zuur niet van. Ook niet van karnemelk. Wel van vet eten en suiker en sterke cafeinehoudende thee. En als ik nog volkorenbrood eet voor het slapen gaan, word ik ook gestraft, maar een rennie helpt dan wel.
Hahaha, ja dat zou best kunnen hoor. Zelf spreek ik normaliter pas van brandend maagzuur als er echt van dat vieze, bitterige vocht mee naar boven komt. Maar inderdaad.,...... ik haat het ook
Hier ook iemand die er mega last van had..(overgeven, niet slapen etc etc etc) Tot aan overgeven aan toe, niks meer kunnen binnenhouden en dus in een week tijd (week 37/38 van zwangerschap) 2 kilo afvallen hierdoor.. Vanaf 20 weken heb ik geleefd op rennie's, graviscon etc.. Wat hielp bij mij.... 1 consult bij een homeopaat! Kreeg een pilletje mee, genaamd sepia. deze moest ik oplossen in een glas water. 1 slokje nemen en jawel WEG klachten.... Dus ik zou een bezoekje brengen aan een Homeopaat. Ik werd doorverwezen door mijn VK.. Dus vraag t eens aan haar! misschien weet ze wel een goede! Succes en sterkte
Tja, ook ik heb er enorm veel last van gehad. De kleine is gelukkig wat aan het indalen waardoor het minder erg is geworden. Bij iedereen werkt een ander middel, bij mij is gaviscon pepermunt mijn grote held. Overdag probeer ik het te verzachten met bekers melk te drinken en voor het slapen gaan een slok gaviscon. Maar zoals ik al zei, een ander kan meer baat hebben bij rennies al weet ik niet of je dat bij zwangerschap mag gebruiken. Ik hoop voor je dat je kleine tijdig indaald zodat je vlug van dit akelige gevoel af bent. Groetjes!
heb er ook erg last van, wordt er niet goed van. Heb graviscon anijs, maar gatver ik kokhals bij het inenemen.. Wat vind ik dat vies. Ik kan niet meer vet eten, want dan hang ik een paar uur boven het toilet. Vanillevla werkt bij mij niet. Drink ook al thee zonder cafeine (rooibos, groene thee) Snachts is het het ergste, als ik ene tijd in de zelfde houding lig gaat het redelijk, maar zodra ik een andere houding aan neem of ff naar de wc moet of zo dan begint het weer van voor af aan.. gelukkig nog maar een paar weekjes