alvast stoppen met sommige dingen eten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marieken, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zou het beter zijn om alvast te stoppen met het eten van brie, tartaar, biefstuk enzo?
    want je weet natuurlijk nooit of je al zwanger bent.. of vlak er na word.
    Nu drink ik alleen een wijntje als ik ongesteld ben.

en staat er ergens een volledige voedsel lijst met wat niet en wat beter wel te eten?

alvast dank

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou er nog niet op letten. Ook veel alcohol is niet goed om zwanger te worden ook en roken net zo. Maar voeding als brie enzo, lekker eten hoor. Je hebt straks nog 9 maanden om er aan te denken en als het nu misschien niet zo snel gaat als je hoopt, ben je misschien wel een jaar heel voorzichtig aan het doen met eten, zonder dat het noodzakelijk is. En als je zegt; tijdens mijn menstruatie, dan kun je zo'n beetje wel zeggen dat je zowiezo 2 weken in de maand niet op hoeft te letten in elk geval.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    dank je wel!

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh maar ik rook al niet meer sinds ik met de pil ben gestopt. dus al een half jaar en drink dan maar 1 glaasje wijn in de maand.
    dus daaarin ben ik al goed bezig. :)

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb wel eens gehoord dat de eerste weken minder kritisch zijn omdat er dan nog geen bloedband is met de kleine, er is immers nog geen placenta of navelstreng. De kleine 'eet' nog van het eitje.

Maar een listeriabesmetting en toxoplasmose is waarschijnlijk al wel gevaarlijk, dus voorzichtig zijn met rauwe dingen kan geen kwaad.

Je bent de eerste twee weken na je ongesteldheid (ligt aan je cyclus hoe lang precies..) zowieso niet zwanger, dus dan maakt het niet uit.

Ik zou niet te moeilijk doen, gewoon geen gekke dingen..

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Brie mag je trouwens wel eten hoor, zolang t maar niet van rauwe melk is gemaakt (dat staat dan op de verpakking ~ au lait cru).

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kijk, je hebt natuurlijk als niet-zwangere ook de kans om een listeria- of toxoplasmose-besmetting op te lopen, maar de gevolgen voor jou zijn nihil en die voor de vrucht heel groot!
    Maar om nu al geen biefstuk meer te eten vind ik wat overdreven. Ik eet trouwens wel gewoon biefstuk hoor, alleen geen rauw vlees.
    Toen ik stopte met de pil, ben ik met alle medicatie gestopt en met het drinken van wijntjes. Er is nl. aangetoond dat je baby ook het FAS-syndroom kan krijgen als jij voor de zwangerschap drinkt en dan heb ik het natuurlijk niet over dat ene glaasje in de maand, maar wel over dat ene glaasje dagelijks.

Jij en de baby hebben gescheiden bloedsomlopen, maar alles wat jij eet, drinkt en slikt komt bij de baby terecht. De placenta wordt meteen na de bevruchting aangelegd, maar is pas met 12 weken volgroeid. Maar dat geeft je natuurlijk geen vrijbrief om het eerste trimester maar los te gaan!

Hier een lijst met waar je mee op moet passen tijdens je zwangerschap:
    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... assen+met/

Hopelijk ben je snel zwanger! ;)

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    super dames, bedankt voor de tips. hier kan ik wel wat mee!

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou er niet te krampachtig over doen. Gewoon lekker eten wat je normaal ook zou eten. Super dat je gestopt bent met roken maar verder zou ik er niet zo mee bezig zijn.

11. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Lekker eten wat je wil nu het nog kan ;)

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Stoppen met roken en niet overmatig alcohol drinken! En verder? Heerlijk overal van genieten!

13. Sijke

Sijke Bekend lid

Als je alvast iets goeds wilt doen kun je starten met foliumzuur slikken als je zwanger wilt worden, dat is goed om al mee te beginnen.

Verder geen alcohol en roken, maar wat betreft het eten geldt inderdaad dat het vroeg genoeg is om te beginnen als je weet dat je zwanger bent.

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh maar ik slik al 6 maanden foliumzuur en sinds kort "zwanger worden" van etos. zit alles bij elkaar in. vond dat wel erg belangrijk.

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zolang je niet zwanger bent zou ik gewoon lekker alle dingen eten. Want je weet niet hoe lang je erover doet voor je zwanger bent, en dan eet je die dingen weer 9 maanden niet en misschien wel langer niet ivm borstvoeding. Ik zou dus nu nog lekker blijven genieten!

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    brie kan je gewoon eten hoor, ook tijdens de zwangerschap.

17. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Op frisokindervoeding.nl kun je een brochure gratis aanvragen over wat je wel en niet mag eten tijdens de zwangerschap en tijdens borstvoeding.
    Ook kun je hier meer handige folders aanvragen.
    Word vrij snel gratis toegestuurd.

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh ik dacht dat brie ook van ongepasteriseerd melk ofzo was gemaakt. of dat juist de " schimmel" niet goed voor je was.
    ben wel blij als ik dat gewoon mag eten. vind ik heerlijk.

en verse haring? dat is normaal gezond. maar valt dat niet onder rauwe vis?

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Voor je weet dat je zwanger bent? Meid, doe het jezelf niet aan! :) Als je zwanger bent, mag je nog 8 resterende maanden klagen over wat je niet mag eten, heus!

Deel Deze Pagina