Maagzuur klachten topic ..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ZonStraal, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik heb het in mijn 1ste zwangerschap heel erg gehad en nu opnieuw weer...wat ik ook doe het lijkt allemaal niet echt te helpen of maar van korte duur :( ..dus ik heb besloten dat het er maar bij hoort...het is niet anders....ach nog paar maandjes is het weer over..hoop ik...hihihi :D

2. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Het lijkt wel of ik dit geschreven heb :confused:
    Ik heb ook letterlijk angst om te gaan slapen/liggen.

Ik ga die gaviscon zometeen maar eens kopen, ik lees hier dat er veel vrouwen zijn die het gebruiken dus kan geen kwaad. Ben benieuwd

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb de rennie's nu standaard naast mijn bed liggen. Gelukkig heb ik er alleen 's nachts last van en een rennie helpt bij mij gelukkig erg goed. Als ik sommige verhalen lees hier. Te erg gewoon.

4. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    tja dat gevoel ik heb ik ook, ook misselijk enzo
    dacht juist extra suiker of zout misschien, maar als ik jullie zo hoor, kan je dat maar beter vermijden
    en dat klopt ook wel bijv een dropje jak wordt gelijk misselijk :pale:
    wat kan je het beste s'ochtends en sávonds eten, dan is het bij mij regelmatig?

Heb ook geen trek in iets, brood jak eigenlijk liever niks, maar je moet wel wat eten, denk ik?

gr jacque

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Groene thee bevat wel cafeine hoor!

Kan je je hoofdeind rechtop zetten? Multomap onder je kussen schijnt ook te helpen.

Lichte avondmaaltijd nemen en daarna geen vette en/of zoete snacks meer.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vet, sinaasappels, koolzuurhoudende dranken, caffeine, chocolade, suiker...

En als je er dan nog last van hebt, kun je beginnen met de rennies, gaviscon, maalox, antagel, regla-pH.
    Maar als je hier dagelijks veel van nodig hebt, is dit ook niet gezond hoor! Ten eerste kun je er ook weer meer maagzuur door krijgen en ten tweede kan t in grote hoeveelheden nierstenen veroorzaken.

Weet dat als je er echt zolang en zoveel last van hebt, dat er medicijnen (op recept) zijn die wél werken. Ranitidine of omeprazol.
    Omeprazol wordt aangeraden in dit geval door de vereniging van gynaecologen en het rivm.

Ik gebruik sinds week 24 omeprazol, 10-20mg/dag.
    Na extreme misselijkheid tot wk 12, voortdurend terugkerende misselijkheid de hele zwangerschap door, continu maagzuur vanaf week 16 ondanks voedingsregels en antacida(waar ik ook weer vnl misselijk van werd), en een rij voedingsmiddelen die ik niet meer verdraag.... hield ik t echt niet meer vol.
    Omeprazol maakt t in ieder geval iets dragelijker!

7. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    .. Ik heb krakkers naast de bed, en rijstwafels...ik eet vaak klein beetje..
    maar het is echt erg. Ik heb zo veel maagzuur dat ik ervan misselijk wordt.
    :confused: :confused: :confused: ow ik zie nu hier is iedereen boven 20 weken.. wow :confused:
    hmmmm ik ben maar 7w6d zwanger... dit komt aan het eind dus terug?

8. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Als je er nu al last van hebt, dan kan het zeker zijn dat je het later in je zwangerschap ook last van zult krijgen.

Crackers, rijstwafels en kleine beetjes eten helpt bij mij absoluut niet. Ik houd sinds een aantal dagen mijn eetpatroon in de gaten, door wat meer te eten op een dag. En ik moet zeggen dat de maagzuur tot nu toe redelijk nog te doen is.

Normaal at ik alleen ontbijt, lunch en avondeten. Maar nu eet ik om de 2/3 uur een licht verteerbaar iets en ik vermijd juist suikers en zure etenswaren, dat zijn bij mij de grootste boosdoeners.

9. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Erg 'leuk' om te lezen dat ik dus niet de enige ben die dat rottige, vieze, scherpe gevoel achter in de keel heeft! :) Idd, die zuurbranden! bah.. hier komt t niet omhoog, maar blijft t dus achterin mn keel hangen.. heeeel vervelend!

Wat bij mij helpt tot nu toe is idd regelmatig kleine beetjes eten, niet te vet, niet veel suiker en 'veel' zuivelproducten eten. Gele vla helpt soms wel, soms niet.. Wat zonstraal ook zegt, eigenlijk meer eten, want als ik te weinig eet, heb ik ook last..

Maar heb veel overgegeven, dus dat zit er ook nog steeds achter. Ben van overgeven naar zuurbranden gegaan ;) en vrees dak straks beide heb.. :( haha..
    Heb ook sepia gekregen van de homeopaat. Heeft 1 dag geholpen, daarna niet meer... :(

Volgens mij ist een beetje een warrig verhaal geworden.. nouja.. alle tips zijn welkom hier! ;)

10. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Gaviscon! Ik drink het inmiddels zo uit de fles :)... natuurlijk met mate... 8)

11. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    :D
    Hier in huis noem ik het inmiddels 'mijn favoriete drankje'. Ook rechtstreeks uit de fles, jammer dat het niet via infuus aangebracht kan worden ;) .

12. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Bij mij werkte gaviscon niet, maar hielpen Rennies heel erg goed. Na 5 minuten was het zuur weg.
    Ook at ik 6 kleine maaltijden.

Gr Karin

13. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Hier ook een zuurhoudende maag. Gelukkig werken rennies wel redelijk, het is me favoriete snoepje geworden. Gele vla werkt maar heel even het werkt de zuur even weg waarna het even hard weer terug komt. Meestal als ik het overdag heb dan komt het omdat me maag te leeg is en s'avonds door me slaaphouding. Als ik op me linkerzij lig heb ik er ook minder last van dan als ik op me rechterzij lig of op me rug. Buik lukt niet krijg meteen protest van binnen.

14. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ik gebruik regla-ph die helpt bij mij het beste

15. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    HIer ook Regla ph (drankje of kauwtabletten). Heb nu kauwtabletjes naast mn bed liggen. Kan ik dus zo pakken als ik het voel. Binnen paar minuten weer weg. Ideaal.
    Het is mij aangeraden door de HA. Ik heb een slechte maagklep waardoor ik het zuur in mn longen krijg. Het is voor mij de beste oplossing naast omeprazol-wat ik niet tijdens mn zwangeschap wil gebruiken.

Deel Deze Pagina