Hallo dames, Ik gebruik 1 x daags 20 mg omeprazol tegen maagzuur, maar het blijft maar omhoog komen, zeker als ik ga liggen.... Mag ik naast het gebruik van omeprazol ook rennies gebruiken? Of is dat teveel? Bijvoorbeeld na de maaltijd en voor het slapen gaan? Iemand ervaring?
Ik gebruik zelf ranitidine voor mn maag, ik zweer hierbij. Rennie mag gewoon, ik had t ook gevraagd voor t geval dat. Gaviscon werkte normaal ook goed maar ik begreep dat gaviscon dus niet mocht.. Bij mij werkt wat vanille vla voor t slapen heel goed. Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik weet hoeveel last je er van kunt hebben Succes
Rennies zijn niets anders dan kalk, deze kun je gewoon innemen. Omeprazol zou het werk echter al moeten doen, dus ik betwijfel of extra rennies nog werken dan. Ranitidine heeft bij mij ook wel gewerkt (heb het overigens vorig jaar geslikt, toen was ik niet zwanger), maar ik weet niet wat het doet in combinatie met zwangerschap en of het echt zoveel beter werkt dan Omeprazol. En dan is er nog Maalox, maar bij mij deed dat niet zoveel. 't is even zoeken...... Misschien kun je vragen of je dosis O. omhoog kan, of kun je een pil verspreid over de dag nemen ( 's morgens en 's avonds) of alleen 's avonds als je vooral last hebt bij het liggen? En een andere tip: voorzichtig met chocolade, koffie en scherp eten. Niet teveel ineens eten. Slapen op je linkerzij wil nog wel eens helpen, evenals een glas melk. Eventueel kun je een extra kussen gebruiken als je gaat liggen, dan lig je toch iets hoger dan normaal en heb je wellicht minder last van het zuur? Sterkte. Ik ken het. Nu, vanwege mijn zwangerschap, maar ook in het verleden ( als fervente maagzuur-klant)
Met 40 mg had ik nergens last meer van, terwijl daarvoor ik zowat rechtop moest slapen. Zou vragen dus of ze je dosering willen ophogen.
bedankt voor de tips! Ja, het is echt vervelend... ik loop de hele dag te slikken en als ik ga liggen.... pffft, dan weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik slaap al half rechtop, maar krijg hier weer hoofdpijn van (spierspannings hoofdpijn vanwege stijve nek). Omeprazol lijkt totaal geen effect te hebben. ik ga morgen vragen of de dosering omhoog mag. Vannacht neem ik dan maar eens rennies erbij om te zien of ik deze nacht nog door kan komen. Denken jullie dat ik met een hogere dosering omeprazol beter 1 x 40 mg kan nemen of 2 x 20 mg. Of maakt dat totaal niet uit?
Gewoon 1x 40 Mg. Ik neem het s avonds, en zo red ik het heel goed. Ik gebruik het al jaren, alleen voor de zwangerschap redde ik het met 1 capsule per 2 dagen. Nu moet ik wel echt elke avond 1 nemen.
Ik heb begrepen dat omeprazol beter niet geslikt kan worden bij zwangerschap, omdat niet zeker is of het veilig is? Ik slik het al een tijd wegens een scheurtje in m`n middenrif. Toen m`n man en ik weer voor een kindje wilde gaan heeft m`n huisarts me ranitidine voorgeschreven i.p.v. omeprazol, omdat hiervan wel zeker is dat dit veilig is tijdens de zwangerschap.
Volgens de dokter zijn alle protonpompremmers potentieel schadelijk en mogen ze niet tijdens de zwangerschap. Ik gebruikte pantoprazol en eet me inmiddels scheel aan rennies...
Inderdaad vreemd... Het was niet omdat bekend zou zijn dat het niet goed is tijdens de zwangerschap, maar omdat niet 100% zeker zou zijn dat het veilig is. Misschien is het niet specifiek daarop onderzocht/getest? Ranitidine werkt in elk geval ook goed bij mij
Is achterhaald dat je geen omeprazol meer mag. Veel huisartsen lopen wat achter met die info of zijn gewoon erg voorzichtig. Kijk maar op de site van het Lareb.nl onder zwangerschap en medicatiehttp://www.lareb.nl/getdoc/7400de8f-4374-44f3-8d10-de2f64e62782/GZB---Zwangerschap
Mja, volgens mij was er een verhoogde kans na testen bij ratten. Maar goed, die testen houden in, 80x de gebruikelijke dosis per dag in het 1e trimester. En daarbij was dus 5% meer afwijkingen geconstateerd. Bij mensen is nooit getest. De zooi hebben ze maar afgeraden tijdens de zwangerschap omdat er te weinig info is van de stoffen op de ongeboren vrucht. Ik denk dat het dus vooral de ernst van de kwaal is. Mijn maagzuurproblemen zijn met het juiste dieet en een hele stapel rennies goed te doen, maar het verschilt per persoon.
Ik heb altijd al omeprazol op recept ivm vergrote ingang naar maag waardoor maagzuur makkelijker terugstroomt. Tijdens mijn zwangerschap ook meer last van maagzuur als normaal. Omeprazol deed bij mij niks meer, en rennies en maalox hielpen ook niet. Ik heb op advies van huisarts Antagel gekocht bij apotheek (ongeveer 7 euro, zonder recept verkrijgbaar). Dit is een drankje speciaal voor zwangeren met maagzuur. Dit werkt bij mij perfect! Dus misschien ook wat voor jou? Verder inderdaad ook rekening houden met wat je eet/drinkt zodat je minder maagzuur krijgt.
De omeprazol via de huisarts mag wel, omdat dit alleen omeprazol is. Via drogist mag niet omdat daar ook andere stoffen in zit. (Wat ik heb gehoord dan hahaha) Ik heb omeprazol via ha en mag je gewoon rennies mee slikken.
Ik gebruik ook omeprazol 10 Mg op recept van de gyn. Ik slik het vanwege de enorme misselijkheid die ik heb tijdens de zwangerschappen. Het haalt het scherpe ervan af. Rennies, maalox, emasefene en antagel mag gebruikt worden. Sterkte, het is vreselijk die maagzuur.
Ik gebruik ook omeprazol. En volgens mijn huisarts mag je het de eerste 12 weken niet gebruiken, maar daarna wel. Geen idee of dit zo is hoor. Ik gebruik het nog niet zo heel lang.
ik gebruik ook omeprazol, officieel 20mg maar heb ik veel last pak ik nog 1tje. eerst antagel gehad en toen dat niet hield mocht ik omeprazol. ze hebben idd liever iets anders maar als dat niet helpt is omeprazol geen probleem het is niet schadelijk.
Ik slik ook omeprazol 40mg, altijd al, nu ook tijdens de zwangerschap dat mag gewoon maar 40mg is wel de max heb ik begrepen. En nog heb ik 's avonds als ik ga slapen last van maagzuur. Toevallig heb ik gisteren precies dezelfde vraag aan mijn huisarts gesteld en je mag rennies er gewoon bij gebruiken. Ik ga ze vandaag ook halen!