Om me heen hoor ik wel eens verhalen dat de bevalling van de dochter ongeveer het zelfde gaat als de moeder (overtijd raken, hoe lang de bevalling duurt etc) heeft iemand hier ervaring mee? Mijn moeder was namelijk 2 weken over tijd van mij (geen verdere zwangerschappen gehad) en ik heb zelf het idee dat mijn kindje een stuk eerder geboren gaat worden. Moet ik toch uitgaan van die 2 weken overtijd?
Ik hoop het haha, Mijn moeder heeft namelijk alle 3 de kinderen bij elkaar opgeteld vanaf de eerste wee (geen perswee gewone wee) tot aan de geboorte binnen 10 uur eruit gepoept! Zus 4 uur, mij 4 uur en 1 kwartier, zusje 1,5 uur... Dat zou ik graag overnemen hoor... Je hoort zoveel dat het zoooooo lang duurt voor je volledige ontsluiting hebt, en dan moet je nog persen...
Hier precies hetzelfde als mijn moeder! De zwangerschappen verliepen exact gelijk: we zijn allebei turbo. De bevalling was ook nagenoeg gelijk: op de datum en binnen zes uurtjes! Wel begon het bij mij met het breken van de vliezen en bij haar met weeen (geloof ik). Nu ben ik weer zwanger en is het weer precies zo als vorige keer: zonder klachten en superactief (alleen wat meer moe, maar da's ook omdat ik er al eentje heb).
Schijnt een bakerpraatje te zijn. Ik weet het niet, ik ben ingeleid en mn moeder ook dus weinig verglijkingsmateriaal met betrekking tot overtijd gaan of niet.
Hier ook veel overeenkomsten! Mijn broertje, zus en ik zijn alledrie te vroeg geboren, Amber ook. We waren er alledrie heel snel, Amber ook. nog geen 10 minuten persen en ze was er (en de verloskundige gelukkig ook net )
Ik denk ook niet dat het veel zegt hoor. Want het verschilt ook per zwangerschap (meestal) dus dan zou het wel raar zijn dat ze allemaal alsnog op je moeders zwangerschap moeten lijken.
Hier absoluut een andere bevalling gehad, helaas. Bij mijn moeder ging het allemaal aardig snel en makkelijk, bij mij dus totaal niet.
Er is onderzoek gedaan naar de uitgerekende datum en de werkelijke geboortedatum. Het schijnt zo te zijn dat de vader hier een signifikante invloed op heeft. Dus als de vader voor zijn uitgerekende datum kwam is het de kans signifikant groter dat zijn kind ook voor de uitgerekende datum komt. Dit schijnt van meer invloed te zijn dan de geboorte van de moeder...
mijn moeder heeft 2 weken overtijd gelopen met mij.... ik heb 11 dagen overtijd gelopen met Nicky... mijn bevalling duurde 33 uur, die van mijn moeder 32! wat dat betreft lijkt het dan wel wat op elkaar!
totaal niet! mijn moeder kon een natuurlijke bevalling niet aan, zij was te smal dus keizersnede. En ik ben 2 wkn te vroeg geboren. Mijn eigen bevallingen op de natuurlijke manier 1e 39 wkn 5 dgn en de 2e 38wkn 5 dgn
over tijd was net als met me moeder....paar daagjes. Aankondiging was het zelfde...slijmprop....alleen me moeder dee er elke keer korter dan 12 uur over en ik 45 uur daar zit bij ons het verschil.
Ik was een stuitliggertje dus mijn moeder heeft een keizersnee gehad. Mijn beeb ligt goed met haar hoofdje naar beneden, dus gaan we uit van een natuurlijke bevalling. Niet echt goed vergelijkingsmateriaal dus helaas.
Hey, nu ik erover nadenk ben ik nu hetzelfde bevallen als mijn moeder van haar eerste kind! Allebei ingeleid met 38 weken zwangerschap. Zij ivm zwangerschapsvergiftiging en ik ivm bekkeninstabiliteit. Allebei in 10 uur bevallen dmv weeopwekkers. He, nooit zo bij nagedacht. Ik hoop niet dezelfde bevalling te hebben als haar tweede. Dat heeft veel langer geduurd!
Gelukkig niet Ik was 6 weken te vroeg.....mijn moeder werd ernstig ziek en de doktoren hebben haar 3 dagen in slaap moeten houden omdat ze het anders niet zou overleven...de bevalling heeft 3 dagen geduurd bij mijn moeder... Bij mij daarintegen 10 uurtjes..en geen complicaties en 3 dagen voor de uitgerekende datum. Het enige wat we allebei hadden is een totaal reptuur
ik heb op dit moment al een compleet andere zwangerschap als mijn moeder, dus de bevalling zal ook niet hetzelfde zijn, hoop ik niet want ik was 3 weken te laat en ik had al ontlasting gehad in de baarmoeder en was erg benauwd geweest, mijn oma heeft haar toen naar het ziekenhuis gestuurd omdat ze er gewoon mee doorliep, de informatie van toen was lang niet zo goed als nu
Zelfde zwangerschap(pen) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele andere bevalling. (I wish I was my mother zeg maar) Wel allebei overtijd, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Hey, Nou ik hoop het niet dat ik dezelfde bevalling mee ga maken net als mijn moeder. Ik ben de eerste en kwam 2 weken later, mijn navelstreng was om mijn nek gaan zitten en moest een bloedtransfusie bij mijn geboorte (reden dat ik niet mee mocht doen met moeders voor moeders) en onder de blauwe lamp (ik was geel) en in de couveuse voor 2 weken lang...mijn andere 2 zusjes kwamen ook allebei 2 weken later. Dit wordt mijn 1e en hoop echt dat het makkelijker verloopt dan bij mijn moeder...Mijn vk heeft wel specifiek gevraagd naar de bevallingen van mijn moeder, want ze zei dat er toch een kans van gelijkheid in voor kan komen. Groetjes
Ja hier lijkt alles wel veel op elkaar. Zwangerschappen hetzelfde, hoewel ik een veel dikkere buik had. Zwangerschapsduur bijna hetzelfde. Alleen had ik een snellere ontsluiting.