Baby voelen bij 10 weken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Reintje85, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik lag gisteravond op de bank en ineens voelde ik heel laag in mijn buik, eigenlijk achter of net boven mijn schaambot wat borrelen. Net of er luchtbelletjes aan het borrelen waren. Een heel apart gevoel, wat ik nog nooit gevoeld heb. Absoluut geen darmen of iets.

Misschien klinkt dit gek maar... kan het zijn dat dit al de baby was? Weet dat het meestal bij 15 weken op zijn vroegst is, maar ik voelde dit toch echt! Even opgezocht en schijnt dat de baby nu al vollop aan het bewegen is maar overal staat ook dat je dit nog niet kunt voelen.

Meer meiden die misschien een uitzondering op deze regel zijn? Ben benieuwd! Overigens is dit mijn eerste zwangerschap. Weet dat mijn banner een iets kortere zwangerschapsduur aangeeft, maar naar eigen berekening zou ik nu zo'n 10 weken zijn.

xxx Reintje

2. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    neej dat lijkt me sterk... het is nog zo'n klein ieliepielie frummeltje...
    Dat zijn vooral je darmen... die gaan plaats maken voor de baby en die gaan omhoog door de groeiende baarmoeder!...

Maar is wel leuk om te denken dat het de baby is!....hihi
    Maar zodra je de baby echt voelt, dan weet je het wel!!

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Vind het ook heel gek en als iemand het aan mij zou vragen zou ik ook denken van: je verbeeld je wat..

Maar het was zo'n gek gevoel. En die darmen, daar heb ik al sinds zo'n 6 weken last van en nee dat was het niet.

Babytje zou nu zo'n 4,5 cm zijn, dus zo klein is dat toch niet?
    ben benieuwd of ik het weer ga voelen! hihi

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

als dit je eerste is lijkt het me erg sterk dat je je kindje voelt schoppen,

maar uiteindelijk weet je het zelf het beste...

5. Seth

Seth Niet meer actief

Hi,
    ik voelde mn kleintje NU voor het eerst met 10 weken paar dagen.....
    maar tis mijn derde en mn baarmoeder lag extreem hoog... (met nog geen 7 weken al 2 vingers boven schaambot)

voor een eerste lijkt het me onwaarschijnlijk....(al zeg ik nooit, nooit)

ik voelde trouwens de eerste met 17w 3d
    tweede met 12w 3d....

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dat zijn je darmen geweest!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kindje beweegt wel volop, maar dat zijn zulke kleine bewegingen die zo lichtgewicht zijn (je kindje weegt amper wat) dat ik ook denk dat het je darmen zijn. Doordat die ook in beweging zijn, kun je dingen voelen, die je nooit eerder gevoelt hebt, maar die toch écht aan je darmen te wijten zijn.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

met 10 weken zit je bm ook nog echt onder je schaambot, dus daarboven iets voelen is zeker geen beeb!! als het een 2e of 3e zwangerschap is, groeit je bm sneller, en voel je hem dus ook wat sneller

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    je kleintje is met `10 weken 4,5 cm en 5 gram, denk idd dat het je darmen waren maar wie weet ben je supergevoelig

hebben ze je bij de echo teruggezet, omdat je zelf zei dat je 10 weken was? ik ben 6 dagen teruggezet, terwijl ik heeeeeeeel precies weet wanneer ik zwanger ben geraakt, maar volgens alle echo's kom ik idd dichter bij de echotermijn dan bij mn eigen termijn.

Deel Deze Pagina