sinds rug naar buik rollen slapen drama al 2 maanden!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cobravosje, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    nouja het onderwerp geeft mijn vraag ook al aan.
    Maar mijn zoontje van 8.5 mnd heeft echt moeite met inslapen sinds hij kan rollen. hij kan van buik naar rug en ook andersom, maar inz n bed blijkbaar niet??
    hij ligt of horizontaal in zn bed te slapen of op zn zij ALS ie slaapt. dit is allemaal geen probleem opzich.
    maar hij banjert nogal veel zn bed door.
    als ie op zn buik ligt gaat ie eerst lief spelen, totdat hij echt panisch wordt. hij gaat dan constant huilen en tot nu toe helpt niets wat we geprobeerd hebben.
    dus het is maar constant op en neer lopen.
    het dekentje willen we onderhand uit zn bed laten dit m.b.t de zomer die eraan komt. anders konden we hem nog wel strak instoppen dan rolde hij niet zoveel.
    hij heeft wel een slaapzak aan maar goed. ik weet het rond het 4e jaar liggen ze pas echt goed in bed maar kom op dit hoeft toch geen 4 jaar lang te duren?
    hebben jullie tips?
    kan m wel laten huilen maar het gaat dan over in heeeel hysterisch huilen met tranen. en als het nou maar wat dreinen is oke, maar hij wordt echt panisch! help!!

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    Zn slaapzak aan het uiteinde onder het matras stoppen?
    Wij hebben toen wat langere slaapzakken gekocht en die stopten we dus in. Het heeft hier wel geholpen..

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij ons hielp dat van de slaapzak instoppen weer niet, madam bleef dan zo draaien dat ze in de knoop zat.

en zonder slaapzak aan is dat geen optie.

hier ook 1 die nooit normaal in haar bed ligt.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Kylian heeft dit ook gehad en inderdaad het duurde even tot hij door had hoe hij met zijn slaapzak ook van buik naar rug kon draaien, toen was het probleem over en ging het slapen een stuk beter.

En niet om je nog broerder te maken maar eeeeeeeehhh pas als je kind een jaar of 16 is zal het een 'volwassen' slaappatroon hebben, tot dan zullen ze s'nachts altijd een paar keer wakker zijn.

Groetjes Anita

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    ik heb, al vanaf het moment dat onze dochter zich boven in bed trapt, een extra lange slaapzak die ik onder de matras kan stoppen. Als ze namelijk een korte slaapzak aanheeft trapt ze zich nog omhoog. Misschien is dat een optie? Van 110 cm van de hema.

6. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    ja ik heb ook weer gehoord dat dit door kan gaan tot 4 jr. dat rond banjeren.
    en wil m liever niet vastleggen. heb daar nare dingen over gehoord van een vriendin.
    maar toch bedankt

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    Ik heb hem nou ook niet meer ingestopt liggen hoor, maar nu kan hij zelf gaan staan, dus dan vind ik het gevaarlijk als ie vast zit. Ik heb het alleen de periode gedaan dat hij op zn buik rolde en niet meer terug kon. Ik denk een week of 4.
    En een dun lakentje dat je strak in stopt aan de zijkanten (laken dwars leggen)? Dus dat ipv een dekentje..

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt ook een groter laken gebruiken, zodat je aan de zijkanten flink veel stof hebt om onder de matras te duwen en je zoontje toch een beetje 'vastgelegd' kan worden. Dat met die slaapzak vaststoppen wordt afgeraden ivm wiegedood.
    Verder zou ik vooral ook in bed nog oefenen met terugdraaien en kijken of je hem kunt leren op zijn buik te slapen? (Hij is oud genoeg en kan zijn hoofdje goed optillen, dus dat mag dan gewoon).

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    hmm nooit gehoord.. hoe zou dat dan te maken hebben met wiegendood?

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje heeft dit 2/3 weken gehad en opeens had hij door dat als hij op zijn buik terrecht kwam hij OF terug kan met slaapzak aan OF zijn hoofdje neer kan leggen en op zijn buik slaapt.
    Helaas er is geen gouden tip voor (had toen ook topic erover geopend) maar gewoon toch oefenen en volhouden en terugdraaien.
    Wij lieten mijn zoontje gewoon gaan, ookal mekkerde hij. Pas als t echt huilen werd draaide wij hem terug.
    En opeens wassie aan t mekkeren en opeens stil, toen ben ik gaan kijken en sliep hij op zijn buik.
    En nu doetie dat steeds vaker en slaapt amper nog op zijn rug, soms even maar draait al snel weer naar buik.
    Mijn zoontje deed dit vanaf 7,5 maand en rond 8 maanden snapte hij t.

11. Jompie

Jompie Niet meer actief

Wij stoppen de onderkant van de slaapzak ook in en ze slaapt als een roos. Binnen 5 minuten slaapt ze en een uur of 10 á 12 wordt ze wakker.
    We hebben het geprobeerd om niet te doen maar was een groot drama ze crosste het hele bed door. Dan lag ze weer vast met haar hoofd, ondersteboven in bed overdwars in bed, volledig op of volledig onder de dekens....maar slapen ho maar.

12. wilma164

wilma164 Lid

Feb 18, 2009
    48
    0
    0
    Hoi,

Hier ook zo'n niet op zijn buik slaper. Ik los het op door hem strak in te stoppen. Heb hiervoor ook extra brede dekentjes. Met heel warm weer geef ik hem minder kleding aan in bed. Soms alleen maar een rompertje en slaapzak. Dan krijgt hij er een lakentje overdwars overheen, zodat je deze goed strak in kunt stoppen. 19 van de 20 keer gaat het dan prima.

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn

Nja maar dan hoef je er toch echt niet meer uit voor ze hoor :p
    Kan me niet meer herinneren wanneer ik er voor het laatst uit moest voor mn zoon van 12... Volgens mij was dat zo rond zn 12 maanden ofzo nog 1 x...nouja als er geen muggen waren want daar was hij panisch voor (autisme en vliegende insecten is altijd lol)
    De ander iets meer want die was bang van onweer. Maar dat is toch ook al wel weer 4 jaar geleden en die is nu 10.
    Weet niet of ze er weer mee gaan beginnen maar iets zegt me van niet ;)

Kind lekker laten gaan. Hij vind vanzelf zelf een manier om dit op te lossen. Al kan het uiteraard even duren. Zou hem wel net voor hij ECHT gaat huilen even omdraaien weer.
    Als je simpel word van het op en neer wandelen kan je je dag indelen zodat je boven rond rommelt als je hem op bed hebt liggen. Scheelt weer iets meer op en neer geren.
    Wil je hem toch in stoppen zodat hij minder kan draaien, dan is alleen een lakentje ook een optie. Is niet zo warm als n dekentje en kan je toch lekker strak instoppen. Desnoods overdwars zodat je meer hebt in te stoppen.

Share This Page