Dames. Ik heb zo'n verschrikkelijke last van maagzuur. En dan niet een beetje maar continue. Loop de hele dag te boeren, er komt de hele dag maagzuur achter op m'n tong en m'n slokdarm fikt zowat door m'n lijf naar buiten. Rennies helpen niet. Gaviscon iets. En maar voor even. Is er niet iets anders wat helpt. Ben "pas" 23wk nu. Als ik dat nog moet doortrekken tot wk40... En wat doen jullie tegen onrustige benen. Als ik eind van de dag op de bank ga zitten met m'n voeten op de poef gaat t een half uurtje goed. Daarna weet ik niet meer hoe ik ze moet houden. In bed idem dito. Onrustig, jeukerig. Gewoon heel vervelend.
Iets tegen de onrustige benen wet ik niet maar tijdens mijn eerste zwangerschap hielp maalox heel goed tegen maagzuur. Nu heb ik gewoon op recept Omeprazol omdat de maalox nu echt niet meer werkte.
Omeprazol bij je huisarts vragen. Bij mij hielp voor rustoze benen w eens om m'n onderbenen voor het slapen koud af te spoelen en magnesium schijnt ook te helpen
Ik heb sinds vorige week ook Omeprazol, maar die kan je ook gewoon bij Kruidvat of DA of zoiets halen. Werkt bij mij heel goed moet ik zeggen. Sliep al bijna een week er niet door en had het dus ook de hele dag door. Na 1 dag was het al verminderd en na 3 dagen heb ik bijna geen last meer.
Niet alle omeprazol die je bij de kruidvat en zo kan halen zijn geschikt voor tijdens de zwangerschap. de werkzame stof wel maar de hulpstoffen niet. Het is dus veiliger om gewoon even naar de huisarts te gaan voor een receptje.
Voor de onrustige benen adviseerde de verloskundige mij Magnesium-supplementen. Sindsdien geen last meer van gehad
Als je restless legs voelt dan zou ik je ijzer na laten kijken, dat is aan elkaar gelinkt. En laag ijzer weer aan zws uiteraard.
Ugh...maagzuur.. ik kijk naar je termijn en idd... let's shake hands... pfff... vooral als je in je bed gaat liggen.. Denk je lekker te kunnen gaan slapen.. ughhh
Dit is dus echt onzin. De apotheek geeft je ook gewoon de omeprazol die ze het goedkoopst kunnen krijgen. En alle omeprazol mag gewoon tijdens de zwangerschap.
Via de huisarts moet je het ook zelf betalen maar is het wel goedkoper. En wel medicatie tijdens zwangerschap is toch wel handig via de huisarts en apotheek omdat het dan bekend is en je ook een melding krijgt als andere medicijnen niet samen kunnen.