Maagzuur, wat een ellende.... En rusteloze benen...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Poison Ivy, 23 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poison Ivy

Poison Ivy Actief lid

18 feb 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Dames.

Ik heb zo'n verschrikkelijke last van maagzuur. En dan niet een beetje maar continue. Loop de hele dag te boeren, er komt de hele dag maagzuur achter op m'n tong en m'n slokdarm fikt zowat door m'n lijf naar buiten. Rennies helpen niet. Gaviscon iets. En maar voor even. Is er niet iets anders wat helpt. Ben "pas" 23wk nu. Als ik dat nog moet doortrekken tot wk40...

En wat doen jullie tegen onrustige benen. Als ik eind van de dag op de bank ga zitten met m'n voeten op de poef gaat t een half uurtje goed. Daarna weet ik niet meer hoe ik ze moet houden. In bed idem dito. Onrustig, jeukerig. Gewoon heel vervelend.

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iets tegen de onrustige benen wet ik niet maar tijdens mijn eerste zwangerschap hielp maalox heel goed tegen maagzuur. Nu heb ik gewoon op recept Omeprazol omdat de maalox nu echt niet meer werkte.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Omeprazol bij je huisarts vragen.

Bij mij hielp voor rustoze benen w eens om m'n onderbenen voor het slapen koud af te spoelen en magnesium schijnt ook te helpen

4. Poison Ivy

Poison Ivy Actief lid

18 feb 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Okee, ik zal het de huisarts eens vragen...

5. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Ik heb sinds vorige week ook Omeprazol, maar die kan je ook gewoon bij Kruidvat of DA of zoiets halen. Werkt bij mij heel goed moet ik zeggen. Sliep al bijna een week er niet door en had het dus ook de hele dag door. Na 1 dag was het al verminderd en na 3 dagen heb ik bijna geen last meer.

6. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alle omeprazol die je bij de kruidvat en zo kan halen zijn geschikt voor tijdens de zwangerschap. de werkzame stof wel maar de hulpstoffen niet. Het is dus veiliger om gewoon even naar de huisarts te gaan voor een receptje.

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.840
    113
    Voor de onrustige benen adviseerde de verloskundige mij Magnesium-supplementen. Sindsdien geen last meer van gehad :)

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je restless legs voelt dan zou ik je ijzer na laten kijken, dat is aan elkaar gelinkt. En laag ijzer weer aan zws uiteraard.

9. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ugh...maagzuur.. ik kijk naar je termijn en idd... let's shake hands... pfff... vooral als je in je bed gaat liggen.. Denk je lekker te kunnen gaan slapen.. ughhh

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dit is dus echt onzin. De apotheek geeft je ook gewoon de omeprazol die ze het goedkoopst kunnen krijgen. En alle omeprazol mag gewoon tijdens de zwangerschap.

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo is het mij toen uitgelegd door de gyn.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Via de huisarts moet je het ook zelf betalen maar is het wel goedkoper.
    En wel medicatie tijdens zwangerschap is toch wel handig via de huisarts en apotheek omdat het dan bekend is en je ook een melding krijgt als andere medicijnen niet samen kunnen.

Deel Deze Pagina