laatste trimester; hoe vaak naar gyn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door holagirl, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Hallo,
    Ben nu bijna 30wk zwanger en loop al mijn hele zwangerschap bij de gynaecoloog. Bij mijn eerste zoon bleek ik met 30wk zw.diabetes te hebben. Is met 36+5 ingeleid 4505gram.
    Nu blijk ik diabetes type 1 te hebben, en sta ik onder controle bij de gyn en internist. Ik spuit veeeeel insuline. Deze beeb lag met de groeiecho 27wk gemiddeld op groei.

Nu mijn vraag;
    Mijn gyn heeft tot 36wk afspraken gepland om de 3 weken.
    Dus met 27wk,30wk,33wk en 36wk.
    Met mijn eerste moest ik vanaf 30wk om de week komen.
    Vinden jullie dit ook niet erg lang ertussen zitten?

En over de groeiecho's... Met 27wk een groeiecho gehad en pas met 36wk weer één....
    Kreeg bij mijn eerste zoon om de afspraak een echo.
    En een collega die zw.suiker heeft, in het zelfde ziekenhuis loopt maar bij een andere gyn, krijgt er elke afspraak één!

Hoe gaat dit bij jullie? Zal ik het morgen aankaarten? Het is niet zo prettige, makkelijke man dus vandaar dat ik het hier eens navraag voordat ik morgen daar naar toe ga!

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Je kunt het altijd aankaarten. Maar doordat de baby nu op gemiddelde groei zit lijkt het wel goed te gaan?
    Ook zit er een verschil tussen zwangerschapsdiabetes en diabetes 1 i.c.m. de baby, maar wat precies weet ik niet, sorry.

3. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Volgens de internist is diabetestype 1 juist ernstiger!
    Moest (icm met andere ontdekte autoimuumziekten) met 20wk halve dagen werken en met 28wk met verlof!
    Maar inderdaad, de groei is nu nog goed gelukkig...

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oh, oke. Dat wist ik niet.
    Kun je geen andere gyn. vragen? Of misschien je huidige gyn. bijbrengen dat je je echt zorgen maakt, ookal vind je het geen plezierige man. Je eigen gemoedsrust is ook belangrijk.

5. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Dat ga ik ook zeker doen.
    Was eerst erg benieuwd hoe vaak andere zwangeren afspraken hebben bij de gyn:)
    En hoe vaak andere zwangeren met suiker groeiecho's krijgen!

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik sta ook bij de gyn. Heb tot nu toe om de 4 weken een afspraak gehad.
    Wel altijd een echootje omdat ik heel paniekerig/bang ben. Vorige keer werd er een groeiecho gedaan, ook omdat ze zwangerschapsdiabetes vermoedden.
    Baby lag een week voor op schema, suikerwaardes zijn prima, vraag me dus af of ik a.s. woensdag weer een groeiecho krijg.
    Ook krijg ik vanaf nu om de 3 weken een afspraak. Dus een zelfde schema als jij hebt.

Deel Deze Pagina