Jep, rennies! En ze heten rennies omdat ze geen pepermunt heten. Voor diezelfde reden vind je ze ook niet tussen het snoepgoed ; ) Zou daar eens mee beginnen. Ik heb nu bijna een doosje weggevroten sinds de zwangerschap maar mij helpt het ( nog) wel. Moet wel zeggen dat ik het met vlagen heb en niet elke dag maar als het er is dan voelt het zoveel erger en branderiger dan normaal als je niet zwanger bent! Hebben jullie die ervaring ook? Bij mij lijken melkproducten net te verergeren, en ook rond etebstijd niet op tijd eten. Alsof je maag drnk van haaaaallloooo! Ik heb maagzuur gemaakt voor de lunch! Wanneer komt ie????
Benieuwd wat je hebt gehaald en of t helpt.. Ik beet vaak 1 rennie stuk en slikte die door en sabbelde nummer 2 direct erachter aan rustig op
Ik zweer bij vloeibare graviscon, gruwelijk smerig maar helpt echt! Mijn huisarts had ze aangeraden ook had ik gember pillen gekregen geloof ik. Deze keer tot nu toe,gelukkig (en afkloppen), nog niet nodig gehad.
@MI87 Grappig! Ik heb dat ook! Ik moet echt niet te laat eten. En ik heb het altijd voor het slapen gaan. Zodra ik ga liggen. Maar nu krijg ik al een soort pavlovreactie als ik alleen m'n bed al zie... "Oh, ga je slapen, dan maak ik extra veel maagzuur aan" grrrrr
Jaja ik ben gisteren naar de AH gegaan en heb Rennies DUO en Gaviscon (pepermunt kauwtabletten beide) gehaald.. Ik dacht; als de 1 niet werkt dan de ander wel hopelijk haha Nou ik had toen alweer t maagzuur flink hoog - gelijk op 1 rennie gekauwd.. god wat een rust ineens ! pff dat ik t niet veel eerder heb gehaald Vandaag ook maar 1tje in de middag nodig geweest (maagzuur begon 's ochtends tot ik sliep.. ) En het werkt wel prettig aangezien ik nu ook een keelontsteking heb. Maar vind de rennies trouwens wel enorm goor haha dus ben benieuwd hoe veel viezer die gaviscon dan wel niet is.
Vanillevla eten schijnt ook te helpen. Zelf nog niet geprobeerd. Blij dat de Rennies gewoon helpen bij jou. Ik ben er ook erg blij mee!! Merk ook dat het er bij mij heel erg aan ligt wat ik die avond gegeten heb. Begin nu langzaam te ontdekken wat ik dus beter kan overslaan.
Als ik jou was zou ik de HA bellen, en vragen voor middel tegen zuurbranden zoals Omeprazol.. Ik gebruik al jaren Omeprazol omdat ik al vanaf mijn 10e last heb van zuurbranden.. en de HA vertelde dat al die middelen die bij de drogist enzo kunt kopen helemaal niet zo goed is.. ik heb er zelfs blijvende schade door..maar goed bij mij was er ook meer aan de hand.. Eventueel kun je wel Omeprazol bij de drogist krijgen onder de naam Losec.. maar das iets van 10mg.. en nu ik zwanger ben helpt 20mg. niet genoeg.. mag gelukkig wel dubbele dosis slikken nu Succes! Het is zwaar irritant
Fijn dat de Rennies werken! Ik was mijn vorige zwangerschap echt niet doorgekomen zonder. Had altijd wel een strip in mijn tas. En deze zewangerschap ook al een paar keer moeten kauwen op zo'n ding. Niet echt lekker, maar gelukkig helpt het wel!