buikslapen :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanzon, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    normaal slaap ik het liefst op mijn buik.
    Maar nu mijn borsten zo groot zijn gaat dit niet meer.
    Zometeen ligt mijn buik natuurlijk ook in de weg.

Ik slaap nu al 3 weken slecht. Omdat op mijn zijslapen niet echt lukt.

Wie heeft er ook last van?
    En wat doe jij er tegen?

2. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    tja, daar heb ik dus ook last van :( Wat ik tijdens de eerste zwangerschap ontdekte: een voedingskussen zo wegleggen, dat je ertegenaan half op je buik, half op je zij kan liggen.
    Bij mij hield de pijn in de borsten op een gegeven moment op, en was het alleen de buik die nog in de weg zat. Ik verheugde me dan ook enorm op de eerste nacht na de bevalling! Maar ik had een keizersnede en kon toen nog een tijdje niet lekker op m'n buik liggen... (heb trouwens de eerste nacht ook helemaal niet geslapen, haha!)

Sterkte :D enne, gefeliciteerd :D

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hoe ver ben je? (even nieuwsgierig ;))

Hier ben ik ook echt een buikslaper. En hoewel het een paar weken geleden even te gevoelig was om op mijn buik te slapen, doe ik het nu wel weer. Één been omhoog, evt dat been op een (voedings)kussen leggen, en het gaat nog prima. Beeb schuift nu nog lekker mee naar de 'vrije' kant.

Als hij straks te groot wordt om mee te schuiven... dan ga ik heel slecht slapen :p

Ik lees dus mee!

4. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    idd yupgup, zo bedoel ik... als je nog iets zwangerder wordt, leg je je buik nog een beetje op het kussen, en dan, dan gaat het niet meer! haha, maar toen sliep ik toch al maar halve nachten... Heb toen minder geslapen dan toen de kleine er was :D

5. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben pas 8 weken, dus nog heel wat slapenloze nachten te gaan.
    Maar door spataderen, vind ik het fijner om met de benen lang uit te liggen..
    Maar dat lukt dus niet. en gaan me benen irriteren.
    Gisternacht is mijn man om 1 uur naar benede gegaan om mijn steunkousen te pakken.

Rug slapen is ook geen optie, want dan krijg ik maagzuur.
    Ik ga vanavond die kussen proberen...

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Met het kussen kun je je benen aardig recht leggen hoor!

Hoop dat het lukt, horen het morgen wel ;)

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Goedemorgen...
    Op mijn zij en een been op voedingskussen ligt sinds deze week echt niet meer lekker.. heb het idee op het kind te liggen.. op de rug liggen ligt ook niet meer.. buik wordt te zwaar.. dus nu zon rare op mijn zij neigend naar rug pose met nog steeds een been op voedingskussen .. oh en ik ben wakker omdat mijn zoontje dacht dat we al zouden gaan opstaan.. niet omdat ik niet lekker lag.. ;)

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had gelukkig voor m'n zwangerschap het buikslapen al grotendeels afgeleerd. Heb een keer gehad dat ik m'n hoofd niet meer kon bewegen omdat er een spiertje was vastgeschoten, dan hou je daar snel genoeg mee op. Maar een andere slaap positie heb je jezelf niet zomaar aangewend. Grote kans dat je je in je slaap omdraait naar je favoriete positie. Het helpt als je jezelf een beetje inbakert tussen kussens, door er ook in je rug te leggen kun je wat draaien misschien voorkomen?

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik kan altijd nog op mijn buik slapen, heb totaal geen last van mijn borsten.
    Ook ik ben een echte buikslaper, dus zal straks als mijn buik groter gaat worden ook niet meer kunnen.

Maar ik ben sinds 5.5weken zooooooooo intens moe, zo kapot, echt gesloopt, dat ik zelfs staand in slaap val.

Het maakt me niet meer uit. Ik ga liggen op mijn rug, zij, of buik, en ik ben gewoon vertrokken!! Zo moe.

Ik had mezelf dus wijsgemaakt dat het niet meer uitmaakt dat ik niet meer op mijn buik kan slapen straks omdat ik toch zo moe ben dat ik op elke manier wel slaap.

Val zelfs achter het stuur in slaap. Durf amper nog te rijden. Zit achter mijn bord eten weg te zakken. Mijn ogen vallen dicht achter de pc.

Ik werk 2 nachten per week. Kan ook niet meer wakker blijven. Heb vandaag een consult bij de bedrijfsarts. Zo kan ik niet functioneren.

Dus hoe ik slaap is nu het punt niet meer hahahahaha!

10. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Ook hier een zeer fanatieke buikslaper en zoals jullie begrijpen is dat nu niet echt meer mogelijk. Ik heb nu 2 hoofdkussens en ga daar half met mijn borsten opliggen. Daardoor ligt mijn buik aan de bovenkant een beetje vrij. Mijn kindje is al wel ingedaald, dus dat scheelt ook wat ruimte in mijn buik. En op deze manier kan ik nog half buik half zij een tijdje liggen. Niet de hele nacht, maar net genoeg om in te kunnen slapen. Daarna draai ik in mijn slaap naar mijn zij of rug. Dit doe ik ong 8 keer per nacht ivm vele plassen, maar het is te doen.

11. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kussen heb wel goed geholpen.
    Vanacht redelijk geslapen.

Nog wel last van rusteloze benen.
    Dus vanacht maar ook met steunkousen aanslapen.

Maar ik was vanmorgen vrij, dus ik kon heerlijk tot half 10 in bed blijven liggen.....

Deel Deze Pagina