Ik heb echt alles al geprobeerd geloof ik, van rennies tot vanille vla. Helaas nog niets gevonden wat écht werkt. Wie weet er hét middel tegen maagzuur?
Heel erg opletten wat je eet! Ik krijg het vooral van chocola (helaas!) Ook ik drink vooral melk! En rechtop blijven dus niet teveel liggen. Ik heb ook reglaph gebruikt, dat is een drankje en hielp ook wel redelijk, maar ik vind melk toch het beste!
Bedankt voor jullie reacties, t 'probleem' van maagzuurdrankjes is dat ik daar enorm van gruwel. Pillen zijn geen probleem maar drankjes krijg ik heel slecht weg. Melk heb ik nog niet geprobeerd, zal eens een poging doen
Ik gruwel ook van Gaviscon en Antagel, maarja, liever dat.. dan die vieze maagzuur! 'T is 't ene of het andere denk ik dan
Heb er al wkn last van. Wordt er gek van! Heb drankje bij de apotheek maar volgens mij ben ik er immuun voor! Heb het elke dag...echt heel zuur
Ik gebruik antagel en vind het erg goed helpen! Heb het bij m'n eerste zwangerschap ook gebruikt tot de dag van de bevalling. Heb er vooral savonds last van als ik in bed lig, voordat ik ga slapen neem ik 15ml in en slaap als een roosje.Tis vies spul maar als je er nog iets van melk achteraan neemt is de smaak zo weg. Rennies werd mij juist afgeraden omdat dat uiteindelijk niet eens meer werkt.
Melk werkt ook maar heel even helaas Bij mij doet t vooral veel pijn in m'n slokdarm voel t dan helemaal warm en branderig worden tot aan m'n keel. @Hermiek: Moet je er niet van kokhalzen dan? Ik ga echt over m'n nek van dat soort drankjes...
hey, oooh ik heb er ook zo een last van. Heb tot nu toe rennies gebruikt maar heb het idee dat die niet meer zo goed werken. Ben vandaag overgegaan over raviscon. Wel irritant zo een fles, die duw je niet zo makkelijk in je tas en ik had echt overal n strip rennies liggen. toi toi xxx
hier vooral rennies (1e okauwen en dan eentje erachteraan en die opzuigen) en opletten op wat ik eet, ik krijg bijvoorbeeld maagzur van thee (?) en van volkorenbrood (maar dat blijf ik dus wel eten!) ook hoe mee obstipatie gevoelens ik heb hoe meer last ik ervan heb!
Regla PH of Maalox zuigtabletten hielpen mij heel erg! 1ste verkrijgbaar bij apotheek en 2de gewoon bij de etos
Als antagel en graviscon niet meer werken: omeprazol, wondermiddel. Wel alleen via huisarts. Gebruik het nu 3 weken. Nooit meer maagzuur, nooit meer misselijk of ziek geweest 's avonds.
Haha, ja mijn vriend vond het erg vermakelijk als ik weer een 'shotje' nam; stond ik idd weer te kokhalzen. Als je het vaak gebruikt (lees: dagelijks) dan leer je op een gegeven moment wel hoe je het snel door moet slikken, zonder er teveel van te proeven. En inderdaad een slok water/melk/iets lekkers erachteraan doet ook wel wonderen... Antagel hielp bij mij in het begin wel, maar later hielp de combinatie Gaviscon en een Rennie voor het slapen gaan beter...