Maagzuur... wat werkt er echt?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mammamia01, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel gek, maar een glas cola wil bij mij nog wel eens helpen. En verder vooral Rennies.

2. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb het sinds 2 weken en bij mij werkt Gaviscon als een tiet. Ik voel echt gelijk dat het brandje geblust word! Ik heb de pepermuntsmaak en ik vind het smaken naar vloeibare mentos. Ik jaag er altijd wel een groot glas water achteraan.

Het is een naar iets, vond de misselijkheid in het begin van de zwangerschap een stuk minder erg.:(

3. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

29 sep 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkt Zantac altijd erg goed..

4. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik drink helemaal geen koolzuur meer en ga s'nachts op me linkerzij liggen, dan ligt de maag is de beste houding.

Ben nog niet zwanger,maar heb er nu dus al last van, dus dat wordt nog leuk;):p maar heb het er graag voor over!

TS, succes ermee

5. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik Rennies bij lichte maagzuur en anders Maalox. Laatste werkte heel goed.

6. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand of je rennies en gaviscon door elkaar mag gebruiken??? xxx

7. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Klinkt gek, maar bij mij werkt gele vla perfect. Voor het slapen gaan of als het overdag echt niet gaat een bakje leeg lepelen en geen last meer. Hoop dat dit werkt voor jullie.

8. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Ik gebruik het samen en het werkt prima, vooral bij noodgevallen! Nergens gelezen dat de combinatie niet mag, wel dat je gewoon allebei in de zwangerschap mag gebruiken!

Wat voor mij nog beter werkt: geen warm eten meer na 18.30u!
    Alleen nog maar een appel bijvoorbeeld als je echt honger hebt, en weg is het maagzuur! ;)

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Antagel is wit en smaakt naar pepermunt. Je hoeft maar 15 ml per keer te nemen en dat is zoveel als een vingerhoedje. Neus dicht en doorslikken... het helpt namelijk heel goed! Het werkt ook anders dan rennies. Antagel zorgt er voor dat je minder maagzuur krijgt. Ik neem het standaard in voor elke maaltijd omdat je na het eten extra maagzuur onwikkeld om je eten te verteren. Zo ben ik de zuuraanvallen grotendeels voor.

10. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hermiek, ooh das handig, rennies zijn wat handiger om mee te nemen.

Heb trouwens net maria koekjes gekocht, schijnen ook te helpen.... alleen een beetje saai want ik zit nu liever aan de big macs hihihi

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Heb gister toevallig mn huisarts gesproken. Was misselijk de hele dag door en van ALLES wat ik at. Heb nu omeprazol gekregen en Maalox tabletten.
    Misschien dat even vragen aan je huisarts?

Deel Deze Pagina