Wie van jullie doet actief mee aan de Kinderboekenweek, op school of gewoon thuis met je kind? Ik vind lezen heel belangrijk en mijn dochter mag een boek uitzoeken in de boekenwinkel tijdens de Kinderboekenweek. Ook gaan we naar activiteiten die de bieb organiseert. Wie doet dit nog meer of juist niet?
Ik was van plan om er ieder jaar een uitje van te maken, met Fay een boek uitzoeken. Ze is dol op lezen. "Mama kwijt" is nu favoriet en Sam en Julia in het muizenhuis staat al klaar. Ze pakt zelfs mijn boeken uit de kast die ze zichzelf dan "voorleest". Maar eerlijk, ik moet er nog een beetje in komen... wanneer is de kinderboekenweek?
oh, hahaha.... laatste dag dus Dat wordt zaterdag richting boekenwinkel! Bedankt voor de info, ik weet zeker dat Fay je een plakkerige zoen zou geven als ze begreep dat ze door je tip een nieuw boekje mag uitzoeken
ja maar als juf kan dat ook niet anders natuurlijk. Met de jongens doe ik er niets aan. Voorlezen doen we elke dag..
Hihihi.... ik kan het natuurlijk ook gewoon opzoeken.... maar gelukkig hebben we nog een weekje. Wat lief dat jullie mijn luiigheid onderhouden . Hij gaat iig in de kalender en ook als herinnering voor volgend jaar in de telefoon. Zo kan ik het niet meer vergeten. Weten jullie al een kinderboek dat jullie willen kopen? Ik ben altijd wel op zoek naar geniale kinderboeken/prentenboeken.Wij dachten aan deze bol.com | Stoute Hond!, Chris Haughton | Nederlandse boeken. Dat is van dezelfde schrijver als Mama kwijt.
Mja hier net jarig geweest... En ze heeft Wow, de avontuur,ijlste encyclopedie van alles gekregen. Maar ook een ontzettend leuk knutselboek en boeken van Tip de Muis. Wij zijn even voorzien geloof ik... Hebben zelfs onze biebboeken die zaterdag terug moeten nog niet uit. (En dat is 1 informatief boek over ballet, 1x een prentenboek en 1xheksje Lily.... Vooral die laatste... Duurt lang )
Ik koop sinds 10 jaar voor mezelf een kinderboek tijdens de Kinderboekenweek, altijd een klassieker uit mijn eigen jeugd. Heb o.a. Jip& Janneke, Kikker, Koning van Katoren, GVR, Sjakie en de Chocoladefabriek al in de kast staan. Leuk om op deze manier een mooie boekcollectie op te bouwen. Gisteren De Gele Ballon gekocht. Als mijn dochtertje groter is mag zij ook elk jaar een boek uitzoeken, en krijgt ze net als de neefjes&nichtjes een boek van.opa en oma.
Hier van huisuit de traditie om een boek uit te mogen kiezen. Nu wordt dat de nieuwe van Dematons voor ons zoontje: nederland. Geniale illustratrice
Oh, die zag ik op de wereld draait door Leuk is die! Snapt je zoontje die nu al, of is het meer voor over een tijdje? Ik vind hem wel erg leuk!
Ja zeker! We hebben ook de gele ballon en sinterklaas. Hij kan er heel lang in bladeren, kijken, dingen benoemen en zoeken. Echt een aanrader
Mijn moeder verzamelde boekenweekgeschenken (ze heeft alleen die uit 1934 niet, volwassenen, is een serie van 12 kaarten dus als iemand die nog heeft liggen?) maar ze is vorig jaar overleden en nu verzamelen mijn vader en ik verder. Dus alle (kinder)boekenweek geschenken, essay's en prentenboeken zitten in de collectie. Lezen is door mijn moeder ons echt bijgebracht en ik draag het weer over op mijn kinderen. Altijd erg fijn dat mijn zoon in de boekenweek jarig is Dus hij krijgt altijd een boek. En ik zag nu zoveel leuke boeken, werd er ontzettend hebberig van... Mijn zoon krijgt nu 2 boeken voor zijn verjaardag en alle kids krijgen met sinterklaas altijd ook een boek. Verder deden we vroeger altijd mee met het leesprogramma en kinderjury in de bieb. De kinderen, behalve de oudste 2, worden 's avonds voorgelezen. Ik ben nu ook weer bezig de boekenkasten te ordenen... te veel boek, te weinig kast...Heb de kinderboeken al deels naar boven naar de kinderslaapkamers moeten doen omdat er gewoon geen ruimte is. De studieboeken zitten inmiddels in dozen en dan heb ik ook nog een 120 boeken van mijn moeder meegenomen... Tegenwoordig lees ik de meeste boeken op mijn e-reader want ik lees heel graag maar heb niet het geld om alles dat ik wil lezen te kopen en ik ben slecht in biebboeken terugbrengen... Maar ga binnenkort toch met de kiddies weer naar de bieb
Leuk dat er meer Kinderboekenweek liefhebbers zijn. Tegelijkertijd is ook de Christelijke Kinderboekenweek. Doen jullie daar ook iets mee? De boeken die verkocht worden zijn superleuk en goedkoop!