ik neem elke dag wel minstens 4 keer per dag een rennie tegen het maagzuur. Ik heb er erg veel last van.. Ik let wel op kruiden en vet, maar blijf het houden. Hoort dit echt bij de zwangerschap?hoe komt dit? liefs
Hoi, ja, het hoort er helaas bij. Maar je mag rennies eigenlijk niet langer dan 2 weken gebruiken. Ik heb hierover met mijn huisarts gebeld en hij heeft me Gaviscon voorgeschreven. Ik heb het nog niet gebruikt, wat mij heel goed helpt is elke 2 uur wat eten. Al is het maar een cracker, beetje yoghurt, een banaan... Ben er namelijk niet zo voor om medicijnen te nemen in de zwangerschap, hoe veilig het ook zou zijn.
Ik zou het niet weten. Ik heb er geen last van. Maar ik ben geen grote eter. Dus misschien dat je er sneller last van hebt als je grote maaltijden eet ipv kleine hapjes de hele dag door?
ik zou regla ph proberen.dit word ook voorgeschreven door de verloskundige en anders antagel ik heb de helezwanger schap al maagzuur ik heb nu maalox maar dar zit in ook echt aan de max wat ik mag hebben.leuk is anders
regla ph heeft hier super gewerkt. Ok, was wel dagelijkse kost zo'n beetje, maar als het echt niet meer ging was het wel een uitkomst. Verder heeft hier melk ook goed geholpen, had op gegeven moment gewoon flesje naast mn bed staan. En hoe het komt, mij is verteld doordat je beebje steeds meer ruimte inneemt, ook je maag in de knel komt. Hier was de stuitligging mede oorzaak, meneer drukte steeds met zn hoofd in mn maag
Enerzijds komt t door het hormoon pregesteron. Je weefsels worden hier weker van, en de overgang van slokdarm naar maag ook. Hierdoor stroomt t maagzuur sneller terug. Anderzijds door de verhoogde druk in je buik, de groeiende baarmoeder drukt tegen je maag en andere organen, waardoor de maaginhoud naar boven wordt gedrukt.
regla ph is het enige wat hier helpt proberen te voorkomen melkproducten (helpt tijdelijk maar komt erger terug) beetje omhoog liggen in bed weinig kruiden weinig vetten niet te laat avondeten geen eten meer erna geen koolzuurhoudende dranken geen vruchtensappen of teveel fruit eten..
hoi ik ben 9 weken zwanger en heb af en toe ook maagzuur maar van mij denk ik dat het door de appelsap of manderijn komt ik weet het alemaal nie zeker bij mij maar hoor wel van andere dat het bij de zwangerschap hoort de maagzuur
pff ik had het vanacht echt heel erg werd er misselijk van... ik had dus jus dorange gedronken 2 uurtjes voordat ik ging slapen, normaal geen probleem maar vanaf nu doe ik dat niet meer...
Waarom mag je eigenlijk niet langer dan 2 weken rennie's gebruiken? Ik zit wel op 4 a 6 per dag en dat al weeeken lang ..
rennie mag je volgens mij altijd gebruiken hoor.de meeste vk's geven dit ook aan om als eerste te proberen en zolang als het helpt waarom zou dat dan niet mogen en een antagel/regla ph wel 40 weken? terwijl je daar ook geen recept voor nodig hebt en gewoon kan halen bij drogist/apotheek