Heb sinds een dag of 4 erge maagzuur, soms s'morgens, soms in de middag, maar meestal in de avond en nacht. Ben vanavond even op visite geweest en had voor de zekerheid maar rennie's meegenomen en ook nodig gehad... De rennies helpen wel, maar voor korte duur.... Ben nu 37.6 weken en gister delen vd slijmprop verloren, maar verder geen voortekenen oid.... Iemand tips misschien?
Tips? Ja... Bevallen. Inderdaad een rennie helpt even, net als melk of alle bekende middeltjes. Extra kussen onder je rug, helpt ook. Geen sterk gekruid of pittig of vet eten schijnt te helpen, maar dat idee had ik bij mijn vorige zwangerschap niet. Helaas, nog max 4 weken tanden op elkaar, het moment dat je bent bevallen is het wel weg.
bij mij werkte gaviscon beter dan rennies. dan werd ik maar 1 keer per nacht wakker. met rennies soms wel 6 keer! nu heb ik voor de laatste weken een maagzuurremmer gekregen van de gyn. nu heb ik helemaal niets meer nodig. Heeerlijk
ik heb ook maagzuur remmers van de gyn gehad maar na een bepaalde tijd raakt je maag daar gewend aan....nu heb ik een glas melk naast me staan en neem ik als ik het zuur heb kleine slokjes en het gaat al 2 nachten perfect....!
Bij de apotheek even een fles Antagel halen.. Geweldig spul! Ik heb ook al een poos heel veel last van maagzuur.. Vaak krijg je tips als vanillevla eten, slokje melk drinken; maar dit werkt maar heel even. 't Schijnt dat droge biscuitjes ook wel wat helpen. Heb dat zelf nog niet geprobeerd verder.
Ik zorg 's nachts dat mijn hoofd hoger ligt dan de rest van mijn lichaam. Anders komt dat zuur in je keel en dat is niet lekker, maar is zeker ook niet goed voor je keel! Soms is 1 kussen niet genoeg, dus vouw ik mijn kussen dubbel of ik pak er een kussen bij.
maar mijn hoofd ligt toch altijd hoger? op een kussen mijn tante had het over wit brood eten...maar ja daar heb ik snacht allemaal geen tijd voor ik wil dan slapen...
dit heb ik nog op internet gevonden...ze hebben het over bruin brood Als u geen medicijn tegen maagzuur in huis heeft zijn er een paar tips die mogelijk helpen: Kauwen op havervlokken Kauwen op amandelen zonder zout Kauwen op een stuk bruin brood Leg uw hoofd hoger dan uw lichaam, met behulp van kussens Buk niet voorover mar hurk als u iets moet oppakken Een kopje vanille vla, langzaam oplepelen, bindt het zuur iets Drink desnoods een glaasje lauwe melk Beweeg langzaam, ga rustig op bed liggen met uw hoofd op enkele kussens. Vermijdt gedachten aan eten want gek genoeg kan het daardoor erger worden. Zorg dat u wat bruinbrood (en een glaasje water of melk) naast uw bed heeft staan.
Gelukkig helpen Rennies nog wel bij mij. Proberen rechterop te slapen want plat liggen is minder bevordelijk. Toch even wa meer kussens aanslepen dan.