Ik geloof dat er geen geweldige oplossing bestaat voor maarzuur Voor mijn zwangerschap had ik het al, door een ongeluk een breuk in mn middenrif opgelopen waardoor ik altijd maagzuur heb........helaas Nu door de zwangerschap heb ik het nog meer..........ik gebruik medicijen: nexium en dit haald het ergste weg. Verder zoveel mogelijk kleine hoeveelheden eten en langzaam eten. Vermijden van gekruit eten. De vanille vla help wel maar heel kort. Ik gebruik naast mn medicijnen ook malox maar ook hiermee moet je niet te veel nemen is ook weer niet goed. Het is heel lastig! Zeker tijdens de zwangerschap!
okay.. heb gynaecologische tip en yoga tip Heb van de gyn Altagel gekregen, is soort gaviscon, helpt wel goed, maar smaakt ook echt naar krijt! nu de yoga tip.. ga op de grond zitten, doe je armen omhoog en laat iemand je aan de armen een stukje omhoog trekken.. geen meters of zo, maar stukje.. op die manier geef je je middenrif wat meer ruimte en je maag wat meer opening of zo... de bedoelling snap ik niet helemaal, maar het werkt bij mij wel! Wel goed blijven doorademen en proberen te ontspannen succes!
*grijns* ik zie het zo voor me hmm de yogatip ga ik ook eens proberen Ohja en hier maakt het echt niet uit wat ik eet, krijg zelf maagzuur van een tas soep of een boterham , sommige dagen heb ik er ook geen last van
Hoihoi, bij mij helpt koude melk en vanillevla erg goed! En neem ook wel eens een rennie! Mijn zusje is nu 40 weken en 2 dagen zwanger en zij heeft een beetje baat bij koude melk en gaviscon! Heb wel gehoord dat Gaviscon erg vies is en dat antagel lekker is! (vertelde weer een vriendin van me) Sterkte ermee!
alle tips hier heb ik ook al geprobeerd, tips van mij - vanille vla - melk - rennies, rennies, rennies - menthos - geen zuur fruit eten - kleine porties eten succes!
Na eerst Rennie geprobeerd te hebben(hielp bij mij niet) zweer ik nu bij Gaviscon. Je hebt het in anijs en pepermunt smaak. Ik vind de pepermunt goed te doen. Hoop dat dit misschien ook voor jou werkt! Succes, groetjes Klaartje