Ik heb sinds een week of twee last van opkomend maagzuur.. :sick: Altijd s' avonds als ik op bed ga. Ik vind dit echt zo'n rot gevoel! en doet ook heel erg zeer.. Wie heeft hier nog meer last van? Wat doen jullie eraan om dit te voorkomen of verhelpen?
Ik heb t vaak na t eten en soms ook als ik voorover sta bijvoorbeeld de kat te aaien.. Ik heb een familiepak rennie in huis.. Heb overal preventief liggen.. Ik breek ze door de helft en heb vaak genoeg aan een half tablet.. De vla of melk-tips die ik wel lees helpen bij mij niet..
Hier ook de Rennies. Wat ook wel eens wil helpen is iets rechterop te gaan slapen. Leg bv een kussen onder je matras waar je hoofd ligt.
Ik heb gister ook een rennie gehad maar toen ik op bed lag kwam het maagzuur alweer omhoog. Heb nog niet de melk en vla tips geprobeerd, mischien dat ik dat maar even moet proberen. dank je wel.
Hier werken ook enkel rennies.. In bed zorgen dat je hoofd iets hoger ligt dan normaal en ga op je linker zij liggen (wat mij dus bijna nooit lukt.. vreselijke houding hahah). Dat zorgt ervoor dat het niet zo snel opkomt. Veel water drinken is het enige wat hier helpt.. Tenminste na een paar dagen! Van alle andere soorten dranken krijg ik maagzuur. En melk en vla enzo helpt hier ook niet, al slaap ik erg lekker als ik voor die tijd een mok warme melk met anijs drink.
Vreselijk dat maagzuur! Ik heb toen bij de apotheek nagevraagd wat ik allemaal mocht hebben, de Rennies werkten bij mij niet meer zo goed namelijk, toen kreeg ik een fles Antagel mee. Echt super spul! Daarna had ik er steeds minder last van, voor het slapen een flinke slok en ik sliep weer heerlijk!
Hier ook net weer een verse fles Antagel in huis gehaald. Voor mij echt geweldig spul en volgens mijn apotheek prima te gebruiken in de zwangerschap.
Nou dan zal ik morgen ook maar gelijk antagel ophalen! Hopen dat het bij mij ook werkt.. Kan je gewoon halen bij de apotheek? Of moet je het op recept halen?
Hier werd antagel ook aangeraden door de vk. Maar antagel werkt minder snel. Dus als je een aanval van maagzuur hebt dan ben je echt te laat met innemen. Het is wel zo dat antagel weer veeeeeeeel langer werkt. Dus je moet het wel innemen ook al heb je geen aanval. Hier hou ik zelf niet zo van. Daarom gebruik ik rennies. Die helpen lang niet altijd meer, maar ze verlichten altijd, en soms gaat het gelijk weg.
hoi toen ik zwanger was van mijn eerste, had ik ook maagzuur. er is drankje voor maagzuur als je zwanger bent, ik weet niet meer hoe heet je kunt aan je huisarts of verlokskundige gaan vragen . elke keer dat je maagzuur krijgt moet je die drinken en dan gaat weg , die maagzuur.
Pfff maagzuur... Kende het niet en wist niet hoe het voelde tot ik zwanger raakte, heb het vanaf de vierde week gehad tot aan de dag van de bevalling. Alles geprobeerde, alleen antagel heeft me erg goed geholpen tot de laatste weken, toen was ik bijna de hele dag door kotsmisselijk door maagzuur en niks hielp meer, wortels hebben trouwens in t begin ook wel geholpen, nog gezond ook
Gaviscon vloeibaar Zweer bij dat spul! Wel wat prijzig maar iedere cent waard. Werd helemaal tureluurs van dat maagzuurprobleem. Eerst de tabletten geprobeerd en dat werkte wel enigzins maar de vloeibare versie is beter. Voor het slapengaan innemen en kon eindelijk gewoon een nacht doorslapen (op toiletbezoeken na )
Meiden! Ïk heb een "goedkope" oplossing gevonden haha.. Mijn vriend kwam er mee dat je ons bed kan verstellen, dus ik lig nu wat rechter op in bed. Het maagzuur verdween gewoon en heb heerlijk geslapen! liefs!