Harde/zere buik door hoesten. Tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marlett, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Sinds een week ben ik behoorlijk verkouden. Ik ben nu op het punt aangekomen dat ik flinke spierpijn heb van het hoesten. Normaalgesproken al niet fijn, maar met 28 weken zwanger is het extra vervelend omdat ik na iedere keer hoesten of neus snuiten een harde buik heb. Ik kreeg ineens een kleine flashback "o ja... zo voelt het een beetje als je gaat bevallen..." Ik kan geen kant op en de meest kleine bewegingen doen zeer.

Om zeker te weten dat het geen kwaad kon, heb ik de vk gebeld en zij vertelde me dat het vooral vervelend is, maar verder geen kwaad kan. Het zijn ongecontroleerde bewegingen van spieren rond de baarmoeder en niet, zoals bij echte weeën, gecontroleerde spierbewegingen.

Dat is dus in elk geval een geruststelling, maar het doet nog steeds erg pijn. Ik zit/lig al de hele dag met een warmwaterzak bij mijn buik, maar ik wilde graag weten of iemand nog andere tips had om wat beter met de pijn om te gaan. (En ja... en bad lijkt me heerlijk, maar ons bad is niet diep genoeg voor mijn dikke buik :x)

(PS. Ik mopperde net nog tegen mijn man dat ik liever weeën had dan dit, omdat je die tenminste op kon vangen. "Daar zal ik tzt nog wel aan herinneren" was zijn commentaar :D)

2. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    oww erg herkenbaar, ik heb zelfs tijdens mijn bevalling nog last van hoestbuien gehad, zo verkouden was ik..
    als je echt last van vastzittend slijm hebt mag je fluimucil (als je dat zo schrijft) gebruiken, werd mij tijdens mijn zwangerschap aangeraden,
    verder zoals jij al doet goed warm houden en in beweging blijven, in de hoop dat de spierpijn wat zakt,
    sterkte meid!
    liefs,

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bedankt voor je reactie.Ik hoop dat het over 3 maanden toch wel over is.. :) Warm houden lukt wel, maar bewegen is echt heel pijnlijk! Zelfs staan doet zeer. Als ik zit of lig is het eigenlijk het beste uit te houden.

Deel Deze Pagina