Vlokken in Urine tijdens zwangerschap: wie herkent dit?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door merah, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eigenlijk hoefde ik nooit ovulatietesten te gebruiken. Ik wist wanneer het eraan zat te komen, want zo'n twee dagen van te voren kreeg ik altijd vlokken in mijn urine...

Nu ben ik net 6 weken zwanger en krijg precies hetzelfde, misschien nu wat nadrukkelijker en wat compactere stukjes (meer kleine stukjes ipv vlokken). De stukjes zijn beige van kleur, soms met wat donkerders erin.
    Misschien is het niets, maar ik maak me toch een beetje zorgen.
    Wie herkent dit? En wat is het?

PS. Urineweginfectie lijkt wat mij betreft uitgesloten. Ik heb echt nergens last van...

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het kan toch een blaasontsteking o.i.d. zijn. Het merkwaardige is, dat je die tijdens een zwangerschap (vaak) niet voelt. Je kunt het dan juist alleen herkennen aan symptonen zoals troebele urine. Ik zou je urine voor de zekerheid laten testen door de HA. Mocht het toch een blaasontsteking zijn, dan kan dat in deze fase van de zwangerschap best een risico inhouden. Gelukkig kan de HA je in dat geval veilige medicijnen geven.

3. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Ik heb gehoord dat het een symtoon kan zijn van een zwangerschap ik geloof dat heel veel vrouwen dit hebben, mijn urine was troebel en ook kleine witte vlokjes

Maar ook een blaasonsteking zou kunnen want in de zwangerschap kan je het zo goed als niet vernemen, gewoon even laten checken bij de huisarts en anders even vragen of het kwaad kan, al is het voor je eigen geruststelling

Liefs

4. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Iken mijn dochter hebben regelmatig blaasontsteking en ook nooit geen klachten ;) Ik zou voor de zekerheid toch je urine ff laten checken ;) Kleine moeite toch?

5. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    had hetzelfde. geen klachten en blaasontsteking ! nu anti biotica.
    Ga naar de huisarts (nu genoeg aanbevelngen van iedereen he? )

x Pina

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    De witte vlokken in je urine kan wat afscheiding zijn waar je tijdens je zwangerschap meer last van hebt.

Het kan echter ook een blaasontsteking zijn. Zoals de eerdere dames al zeggen, je hoeft van een blaasontsteking geen last te hebben tijdens je zwangerschap. Laat voor de zekerheid je urine even testen bij de HA.

7. Tink

Tink Niet meer actief

Ik sluit me aan bij vorige spreeksters, even laten checken hoor.
    Jij hoeft geen last te hebben van zo'n ontsteking, maar in een zwangerschap is het geen goed idee om ermee rond te blijven lopen. (Zonder zwangerschap eigenlijk ook niet, haha)

Deel Deze Pagina