Positief getest, weer mis, toch vragen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lolieken, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Op 6 april had ik een vrij duidelijke positieve test met clearblue plus en nog duidelijker met het kruidvat. Ik moet toegeven de streepjes waren heel licht maar ze waren er. Ik zat op dat moment een dag of 4, 3 voor mijn nod (eerste échte cyclus na men vorige miskraam). Ik kon het niet laten om te blijven testen en de streepjes bleven maar werden niet donkerder, ze bleven vooral hetzelfde. Zaterdagavond heb ik de laatste keer een test gedaan en nog steeds werd het streepje niet donkerder.

Ik denk dat ik er nu wel zeker van uit kan gaan dat dat écht geen goed teken is. Ik stel me wel een paar vragen.

Bij mijn vorige zwangerschap was het vruchtje al negen weken en moest ik een curretage ondergaan. Het was een missed abortion en mijn lichaam wou het vruchtje niet loslaten. Dit keer kan ik nog helemaal niet ver zijn. Ook al worden de zwangerschapstesten niet duidelijker. Ik zit nu 3 dagen na mijn nod en ben nog steeds niet ongesteld. Ik had gehoopt dat mijn lichaam het zelf zou "oplossen". Hoe lang kan dit duren in dit vroeg stadium? En moet ik mijn gyn raadplegen?

Kunnen er nog andere oorzaken zijn voor een positieve test? Van mijn vorige zwangerschap kan het niet zijn. Ik teste toen negatief en ik ben nadien ook vrij zwaar en lang ongesteld geworden.

Ik denk dan bv aan een cyste ofzo?

Of is de kans gewoon het grootst dat het vroeg misgegaan is en moet ik nu even afwachten?

Na mijn vorige miskraam kon ik dit echt missen maar zo is het leven zeker... Nu zit ik weer in onzekerheid.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik snap je onzekerheid.
    Als je testen positief waren was je in elk geval zwanger. Zoveel testen doen heeft geen zin. Als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent zou ik nog eens een test doen. Is die negatief en ben je over een week nog niet ongesteld dan zou ik contact opnemen met je gynaecoloog, anders duurt het misschien weer heel lang. Meestal komt het wel snel af als je zo kort zwanger bent geweest. Maar misschien test je toch nog duidelijker positief over een paar dagen.

Mirjam

Deel Deze Pagina