Wij hebben voor ons trouwen iemand foto's laten maken en ze onbewerkt aangeleverd gekregen op cd-roms. Nou moeten sommige foto's echt een beetje bij gewerkt worden willen ze er leuk uit zien. Sommige dingen zijn gewoon grappig, bv bloemen gekleurd de rest zwart/wit. Er zit ook een familiefoto bij waarbij iedereen 'vaag' haar heeft gekregen, komt waarschijnlijk door de lichtval. In ieder geval, ze moeten wel wat bijgewerkt. Ik wilde dat zelf gaan doen, maar onze pc trekt het totaal niet. Geen rekening mee gehouden. Nu moet ik dus bedenken hoe dat op te lossen. Ik heb al wat rond gesnuffeld en via google vind alleen 1 adres van iemand die daar minimaal 5 euro per foto voor vraagt. Dat vind ik veel te gek, voor 100 foto's zit je zo even op 500 euro en dan zijn dat 'kleine' bewerkingen.. Heeft er iemand een tip voor mij? Misschien een kennis die dit voor de hobby doet en nog een naam op moet bouwen of iets? Misschien andere tips wat ook een mogelijkheid zou zijn? Al vast bedankt!
Misschien kun je contact opnemen met degene van de '5 euro per foto' en vragen of hij/zij bereid is korting te geven bij meerdere foto's en zo ja, hoeveel? Kan me voorstellen dat als je 1 of 2 foto's voor iemand moet bewerken, dat je daar toch wel zoiets voor vraagt, anders is het helemaal niet de moeite waard, maar als je echt veel foto's voor 1 persoon gaat doen, lijkt me dat korting best reëel is...? Verder geen tips, sorry. Ik ben best handig met fotobewerking, maar moet er echt niet aan denken zoveel foto's te doen
Ik weet niet welk programmatje dr voor hebt gebruikt, maar je bent niet perse afhankelijk van photoshop of psp.... op het net zijn dr ook wel simpelere en lichtere programma's te vinden waar je als leek je ook goed mee kunt redden. Zoek maar eens op google.
dan had ik hier de vraag natuurlijk niet hoeven te stellen Die 5 euro was al een korting van 50%. Best duur...zou dat normaal zijn? Ik vind het niet normaal, maar misschien is het wel normaal...
Ik denk eigenlijk niet dat het echt heel duur is, hoewel ik natuurlijk geen expert ben. Als je en foto echt goed wilt bewerken, zonder dat je het ziet zeg maar, dan gaat daar vaak best wel wat tijd inzitten. Ik ben er nog niet erg snel in, maar een uur per foto is niks. Dan ben je met 5 euro dus zelfs nog goedkoop uit Je kunt natuurlijk altijd vragen waar zijn prijs op gebaseerd is? Als hij kan aangeven hoeveel tijd er per foto in gaat zitten, is het misschien wat beter te begrijpen?
ik vind 5 euro per foto ook niet zo duur eigelijk. Daarom zijn fotografen meestal erg duur... het is veel werk... en ik denk dat je best wel even bezig bent met 100 fotos bewerken.
Ik heb het uiteindelijk allemaal zelf gedaan maar hadden we de foto's bij de fotograaf laten bewerken waren we 1000 euro meer kwijt geweest. Ik vind het dus ook niet super duur, kun je niet kijken welke foto's persé bewerkt moeten worden en de rest gewoon zo afdrukken. Dan hebben wij ook gedaan en de kwaliteit van de fotograaf ik gewoon al zo geweldig goed dat ze zeker niet allemaal bewerkt moeten worden. Anders misschien een andere computer kopen? Is misschien nog goedkoper dat ze door iemand anders te laten bewerken!
ik ben voor die laatste tip, nieuwe pc, nou mn man overhalen hahaha...tja ik ben bang dat het inderdaad kiezen of delen is. Het klopt ook wel, het kost erg veel tijd! Als onze pc niet zo gruwelijk langzaam zou zijn, dan had ik het zelfs nog leuk gevonden om te doen ook. Programma's van internet heb ik al geprobeerd, eigenlijk nog steeds hetzelfde probleem mee. Daarbij vind ik ze moeilijker te begrijpen dan het programma wat ik gekregen heb van paintshoppro.
Ik vind het ook niet zo duur. Maar het zelf doen is ook wel heel leuk. Wanneer je je even verdiept in zo'n programma kun je zelf 'sleutelen' aan je foto's!