Hallo allemaal Ik ben de afgelopen week erg veel last van een opgeblazen gevoel / maagzuur. Het is niet prettig want ik heb continu het idee dat ik heel vol zit. Is dit voor iemand herkenbaar? Ik ben al naar de apotheek gegaan een eerst tabletjes gekregen maar die hielpen niet en nu een drankje (super vies trouwens) hopelijk dat dat helpt... Heeft iemand hier ervaring mee? of tips? Alvast bedankt!
ik word er inderdaad helemaal gek van. niks helpt bij mij krijg er ook steeds vaker last van. hoop dat het drankje helpt dan ga ik het ook halen. gr chantal.
Ik heb in mijn zwangerschap heel erg last gehad van brandend maagzuur. Melk drinken hielp bij mij erg goed
Ik heb het niet heel erg nog, alleen ooit momenten dat mijn eten omhoog komt. Dus ik heb nog niks geprobeerd.. Heb je al rennies geprobeerd? Dat helpt bij sommige vrouwen ook heel goed..
heb er sinds een paar dagen ook last van, dacht eerst dat ik keelpijn kreeg van de droge lucht (het gebeurde namelijk alleen 's avonds). ik heb gisteren op internet zitten zoeken. Amandelen schijnen te helpen. (ongezout). Ook vanillevla en melk worden vaak genoemd. Zantac en Rennie schijnen niet helemaal goed te zijn, ondanks dat op die sites van wel staat. Deze middelen schijnen via het bloed bij het kindje te komen, en het is misschien wel weinig maar toch genoeg. Maalox Plus en Gaviscom (als ik het goed schrijf) schijnt wel goed te zijn, heb een stuk gevonden van de serviceapotheek en die zeggen dat het wel een goede maagzuur binder is omdat het niet via het bloed werkt. Ik heb vandaag amandelen gehaald en heb net een handje genomen. Heb nog nergens last van, terwijl ik gisteren om deze tijd wel last had van maagzuur. Dus misschien heeft iemand er wat aan.
vanillevla helpt idd, maar ik denk dat mn collega's toch wel een beetje heel erg vreemd gaan kijken als ik zomaar een bakje vla ga zitten eten en ik wil nog even niet dat ze het al weten
wijngums meiden bij de meeste een wondermiddel ik ben al jaren maagpatient en dit helpt mij prima buiten mijn medicijnen om dan he die gebruik ik alleen als ik dubbel lig van de pijn probeer het eens zou ik zeggen sterkte met jullie maagjes
maalox, maalox en nog eens maalox, ik slik heel veel maalox. in overleg met de verloskundige, ik was toch wel wat bang dat het niet goed zou zijn. maar het mocht.. maximaal 6 a 8 per dag. heb heel veel andere tips geprobeerd zoals melk, vanillevla, etc etc maar dat werkt voor mij allemaal niet. rennies word het erger van door de enorm sterke pepermuntsmaak, maalox is een stuk subtieler van smaak. als het mogelijk is, je hoofdeind wat omhoog zetten, zodat het letterlijk minder makkelijk omhoog komt, wil ook nog wel eens helpen
Ik heb inmiddels al een week of 12 last van brandend maagzuur en slik nu (op advies van de verloskundige) Rennies. Alle andere zogenaamde wondermiddeltjes helpen bij mij echt helemaal niet. De Rennies verlichten het in ieder geval een beetje......
Wow wat een tips zeg! ik heb ze allemaal opgeschreven en zal zeker het 1 en ander uit gaan proberen! Vanille vla ben ik gek op dus daar zal ik zeker mee gaan beginnen in combi dan eerst nog maar even met dat drankje zodra ik er last van krijg. Super bedankt voor jullie tips!
Ik heb ook dat drankje, Antagel, dat werkt heel erg goed bij mij! En het is eerst erg vies, maar het went best wel! Marian
dat heb ik ook gehaald vandaag en een slok genomen werkt nu al goed. hoop dat ik nu vanavond beter kan slapen. gr chantal.
Ik vind dat Antagel best lekker smakelijk eigenlijk Maar helaas helpt het bij mij niet meer. Bij mij is het nu een combinatie van Antagel, Rennies, pepermuntjes en melk wat ik neem om het wat af te doen laten zakken. Verder vermijd ik steeds meer eten dat het veroorzaakt, vooral 's avonds. En verder...tja.... heb ik nog wel een paar maandjes geduld
Het is echt een beproeving! Ik heb het al sinds week 16! Ik gebruik heel veel Maalox, Antagel en melk. Magere melk helpt trouwens veel beter dan halfvolle of volle omdat er geen vet in zit. Gaviscon hielp bij mij na een tijdje niet meer. Dat schijnen wel meer mensen te hebben. Helaas helpen bij mij winegums of vla helemaaaal niet. Het leek me wel lekker nl.! 's nachts slaap ik met Maalox naast het bed en kan nu bijna feilloos in mijn slaap een pilletje nemen en verder slapen. Laatst heb ik gehoord dat ze in zuidelijke landen vaak limoen gebruiken tegen maagzuur. Je zou denken dat dat helemaal niet helpt omdat het citrus is, maar toch schijnt het te helpen. Succes met de maagzuur! Ik hoop van harte dat je er minder en korter last van hebt dan ik! Groetjes, Dominique
ik gebruik rennie deflatiné. Dat is niet hetzelfde als die rode verpakking van Rennie. Volgens de verpakking mag je die gebruiken en ik had het heel aan het begin ook aan mijn huisarts gevraagd en die zei ook dat ik het mag gebruiken. Het zijn kauwtabletten met pepermuntsmaak. Helpt echt supergoed! Werkt ook heel snel. Vooral lekker bij een opgeblazen gevoel, maar werkt ook goed bij maagzuur. Wat je anders nog kan proberen is om cola of melk te drinken of augurk eten...