Maagzuur!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door renaatje86, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    ANTAGEL .. kan niet meer zonder 1 fles per week gaat er hier door

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Antagel hielp hier ook heel aardig (en vind ik minder goor dan graviscon) verder opletten met bukken enzo
    En wat bij mij ongelofelijk hielp is stoppen met thee drinken. Zou toch nog wat uitproberen met je voeding er zijn typische dingen zoals sinaasappels maar het kan ook zijn dat iets heel anders jou (meer) last geeft.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou gewoon de rennie's gebruiken hoor als je er zo'n last van hebt. Ik had het ook tijdends mijn zwangerschap en heb me echt ziek gegegen in de rennie's omdat deze volgends de vk geen kwaad konden voor de baby.

De tip van de melk hielp bij mij trouwens niet. Ken je die tip al van de pepermuntjes? Die heft mij wel eventjes geholpen maar niet lang helaas..

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een lepeltje droge havermout innemen kan ook werken, het neemt het zuur namelijk snel op zodat je er minder last van hebt. Succes!

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Wow wat een tips!!! Ga zeker wat proberen( behalve die van het bevallen haha!) pepermunt werkt bij mij niet en het hoofdeinde van m'n bed kan niet hoger omdat ik een waterbed heb. Ik heb ook niet het idee dat het uitmaakt wat ik eet of drink, de ene dag krijg ik er al last van als ik water drink of gewoon na een plakje brood en de andere dag krijg ik het van chocola of juist van pepermunt. kreeg ook nog de tip een glad cola te drinken dan boer je het weg!

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik heb vorige week toch maar een recepje aangenomen van de gyn.
    Heb een heerlijke drankje genomen en hoef ik alleen maar in te nemen, wanneer ik het nodig heb.
    Ik gebruik het nu elke avond voor het slapen gaan.
    Mag niet meer dan 3x per dag 8-15ml gebruiken. Soms word ik halve wege de nacht wakker met zuur en neem ik ook een slokje.
    ik slaap veel beter, zelf heb ik het lang uitgesteld, maar nu kon ik het niet meer verdragen en sliep gwoon niet meer. En wou zo graag nog even goed slapen en nog even energie opbouwen voor de bevalling.

Succes, erg vervelend en soms erg pijnlijk in de keel. bah

7. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik heb een tip gekregen maar weet nog niet of et helpt

Koude munt -thee dus 's ochtends maken ofzo en 's avond voor het slapen gaan drinken

Ik ga het zeker zelf ook proberen als het zo ver is

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je hoofdeinde niet omhoog kan.... een extra kussen in bed. Het heeft mij goed geholpen, heb denk ik de helft van de zwangerschap met een extra kussen geslapen.

Verder gingen er liters karnemelk door (wel 2 pakken per dag), daarmee kon ik het zuur aardig beperken.
    En idd hele familiepakken Rennies :D
    Heb in de laatste drie weken van de zwangerschap een middeltje gekregen uit het ziekenhuis.... 1 tabletje en dan kon ik er vaak de hele dag weer tegenaan :cool: Weet alleen niet meer hoe het heet.

Oh ja en de gyn noemde nog: een handvol hazelnoten, goed stuk/fijnkauwen en dat gewoon lekker doorslikken. Bindt het zuur.

9. bumpie

bumpie Niet meer actief

pff hier ook erg last van maagzuur. Zelfs antagel helpt niet. Vanavond toch mijn hoofdeind maar omhoog kijken of dat helpt. Slaap er zoooo slecht door. Vla geeft voor een uurtje verlichting.

Deel Deze Pagina