Hallo! Ik ben morgen 33 week zwanger en ik heb vreselijke last van maagzuur, ik probeer zo mager mogelijk te eten en drink alleen water melk, of water met een drupje siroop erin of vanille vla. Toch wordt ik elke nacht wakker van de maagzuur en moet daarbij vaak spugen. Van de huisarts heb ik omeprazol gekregen en dat helpt wel iets maar het is nog steeds niet helemaal weg, ik heb ook vreselijke last van me keel. Heeft u nog tips?? Alvast bedankt! Groetjes Nanon
Hallo! Dat is echt een vervelend probleem. Waarschijnlijk doe je qua eten er al alles aan. Dus wrs overbodig; kleine porties, heel rustig eten geen prikkelende stoffen als koffie, kruiden citrusfruit etc. Goed rechtopzitten geen knellende kleding.. 's Nachts 2 kussens met slapen of het matras omhoog als dat kan. Eet 3 uur voor je gaat slapen niet meer. Meer kan je helaas niet doen. Rennies en of gaviscon, maar ik weet niet of dat mag icm wat je nu hebt gekregen van de arts. Succes, hopelijk zijn er nog tips die je kan proberen, groeten Femke