Hoi meiden graag wil ik weten of er meer meisjes die dat hebben en wat kan de oorzaak zijn. Ik hoor vaker dat bekkenproblemen hebben veel zwanger vrouwen: maar wat is het precies, hoe begint het en waar voel je het Ik heb als 4 dagen denk ik last van mijn onderrug, het is echt dan niet in het midden maar meer aan de zijkanten: dus tussen mijn rug en billen: beetje waar billen beginnen haha Het is achter en aan de zijkanten. vaker zo'n pijn heb je als je niet zwanger ben maar bijvoorbeeld heel lang heb gestaan of gesport (tennis): daar had ik wel last van als ik 6-8 uur per dag had gespeld. maar ja goed nu heb ik het gewoon door de dag heen als ik zit loop sta maakt niet uit. Tegen de avond wordt het erger en in de nacht zelf lastig te slapen: mijn man masseert mij dan maar helpt niet echt..
Ik vind het eerder als bandenpijn klinken: door de groei van je baarmoeder, trekken de banden erg aan je ruggewervels, en dat voel je idd aan de zijkanten.
Dat zou kunnen, denk ik want voel ook mijn buik etc. ik dacht zelf dat bandenpijn is altijd wat soort onderbuik pijn links en recht: ik dacht dat daar banden zitten..
Bandenpijn kun je ook hebben rond en tijdens menstruaties. Niet elke vrouw heeft daar last van, maar als je dan wel eens last hebt: dat is ook bandenpijn. Ook dan zitten je banden te trekken en heb je daar pijn van. Kan idd zowel in onderbuik als onderrug. Bekkenklachten zitten echt in je schaamstreek. Kunnen ook wel uitstralen naar je rug, maar zitten vooral rond je schaambot en alles.
Ik heb bekkeninstabiliteit en mijn klachten zitten alleen aan de achterkant. Ter hoogte van de twee kuiltjes in mijn rug en het trekt door naar mijn stuitje. Het begon bij mij met 9 weken. Toen had ik eerst ischias. Als je hard op één kant in je onderrug duwt en dan vergaat van de pijn. Inmiddels weet ik weer dat ik op moet letten wanneer ik op mijn rechterbeen sta. Die houdt mijn gewicht niet en ik zak er als het ware doorheen. Gewoon even langs de bekkenfysio! Dan weet je snel genoeg of het je bekken is. Voordeel als je er vroeg bij bent is dat je eerder kan opletten met je houding en bijvoorbeeld traplopen en dingen tillen. Niet te lang afwachten! Weken maken héél veel verschil