Hoi allemaal, Momenteel ben ik 34 weken zwanger van ons tweede kindje. Sinds de 30e week ligt de baby in een onvolkomen stuitligging. Daarvoor lag ze bij iedere controle netjes met het hoofdje naar beneden. Over twee weken heb ik weer controle en als ze dan nog niet gedraaid is gaan we verder kijken. Ik hoop heel erg dat ze nog op tijd draait. Mijn placenta ligt aan de voorzijde, dus een evt draaipoging zie ik niet zo zitten. Een stuitbevalling lijkt me ook echt eng en een ks zie ik ook niet zitten ivm een rondlopende peuter van 2. Aangezien mijn buik niet echt groot is en ik ook niet onwijs veel vruchtwater heb (wel voldoende), vraag ik mij af hoe groot de kans is dat de baby nog vanzelf draait. Het lijkt mij dat de kans met de week kleiner wordt ivm ruimte gebrek? Ik hoor graag jullie reacties.
Hoi, kans en zo weet ik niet maar bij mij lag ze met 36 weken ook nog in stuit. Om draaipoging etc te voorkomen heb ik acupunctuur gedaan en ze was gedraaid. Dit zagen we pas toen we door de draaipoging in ziekenhuis waren Geen idee of het daardoor gekomen is maar kost bijna niks en is niet pijnlijk.. Succes!
Hier ook in een stuit en nu met 37 weken kan hij nog self draaien. Nadeel meneer draait goed en daarna weer in een stuit grr. Ben benieuwd aankomende dinsdag hoe hij dan ligt ruimte word krap. Ik zou me in jou geval nog niet zo druk maken
Ik ben nu 37 weken zwanger en baby ligt in stuit. Bij een draaipoging draaide ze aanvankelijk wel, maar ze glipte direct weer terug. Voetreflexmassage hielp ook niet. De verwachting dat ze nog zelf draait, is heel klein. Ik krijg met 39.1 een keizersnede.
Bij mij heeft de kleine wekenlang in stuit gelegen dus ik had niet verwacht dat hij nog uit zichzelf zou draaien. Met 35 weken is hij uiteindelijk toch nog uit zichzelf gedraaid dus het is zeker mogelijk!
Bij mij heeft de baby ook vanaf het begin met zijn hoofdje naar benede gelegen, en met 30 wkn besloten om in stuit te gaan liggen. GGrr, volkomen onveracht, maar hier is het goed gekomen. Ik ben terwijl ik er niet in geloof, naar een natuurkundige geneeskundige geweest. Die heeft cfr. de Chineese geneeswijze rijstkorrels op mijn enkels geplakt en ik moest elke dag mijn kleine tenen uitroken met een soort wierookachtige stink sigaar. Ik weet niet of dit het is geweest, of het feit dat de baby nog meer dan plaats genoeg had/heeft. Maar hij is gelukkig weer terug gedraaid! Ik had het adres van deze mevrouw via mijn VK. De VK zei dat ze hier regelmatig positieve resultaten mee krijgen.