maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik heb de laatste dagen heel veel last van maagzuur en als ik dan wat eet of drink word het alleen maar erger waardoor ik niet veel eten naar binnen krijg wat kan je daar tegen doen alvast bedankt voor de reacties

    liefs diane
     
  2. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik had/ heb daar enorm last van.. en dacht dat je nooit Rennie's mocht nemen tijdens de zwangerschap. Nu heb ik even geïnformeerd en kan je ze gewoon (zonder overmatig gebruik) nemen. Heb net twee tabletjes gehad en het is direct weg! :D

    Ik ben verlost, YEAH!
     
  3. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ja ik dacht ook dat je geen rennies moch nou morgen mar ff gelijk naar de winkel voor rennies heb ze nou jammer genoeg niet in huis

    liefs diane
     
  4. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ze vertelden mij in de winkel juist dat Rennie niet goed is omdat dat de ph waarde wegneemt en je maagzuur dan juist blijft aanmaken. Het schijnt dat Gaviscon (dat heb ik) er alleen maar een schuimlaagje op legt en t maagzuur niet wegneemt uit je maag. Er blijft dus niet steeds opnieuw aangemaakt worden net alsbij Rennies. Ik weet t niet hoor maar Gaviscon werkt in ieder geval ook goed. Ik heb t in een drankjes vorm maar er zijn ook tabletten. Verder schijnt vanille vla te werken, een hapje suiker en in etappes eten. Maar ja dat hangt er bij iedereen natuurlijk weer vanaf...
     
  5. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    ik gebruik ook al mijn hele zwangerschap rennies. Het werkt bij mij perfect. Vooral de laatste 2 weken kan ik echt niet meer slapen van het maagzuur en na 1 rennie is het bij mij echt gewoon weg!
     
  6. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Wat ook goed help is Maalox of Antagel
     
  7. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik heb de vloeibare Rennie gebruikt toen ik last had van maagzuur. Op advies van de verloskundige. En het hielp goed bij mij.

    Dit staat er over op de site van rennie:

    "Rennie is een zelfzorggeneesmiddel dat je met een gerust gevoel kunt gebruiken bij brandend maagzuur tijdens de zwangerschap."
     
  8. hironobesh

    hironobesh Bekend lid

    14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Ik heb ook heel veel maagzuur gehad tijdens mijn zwangerschap ( ze zeggen dat je dan een kindje met veel haar krijgt, bij mij was dat idd zo ;) )

    Antagel hielp bij mij erg goed.
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Rennies neem ik.
    gaviscon vond ik niets die kauwtabletten blijven aan je tanden plakken..
     
  10. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik gebruik ook antagel.
    Is ook niet schadelijk.
     
  11. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    In mijn vorige zwangerschap heb ik Rennies gebruikt, maar echt veel resultaat had het niet bij mij!

    Nu in deze zwangerschap neem ik Gaviscon in (kauwtabletten), dat is voor brandend maagzuur en oprispingen.
    Ik vind het super spul! Je kunt het bij de apotheek krijgen en het mag gewoon geslikt worden in de zwangerschap (staat ook op het doosje!)

    groetjes pam
     

Deel Deze Pagina