Striae

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaIII, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaIII

    MamaIII Bekend lid

    29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Vraagje:

    Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik in de laatste weken een beetje striae 'kado' op mijn onderbuik. Bij de 2e kreeg ik er meer bij en bij de 3e nog meer + dat het toen ook mijn bovenbenen en billen een stukje meepakte.

    Dit keer wil ik uitproberen of smeren helpt, maar welke olie is het effectiefste? Of is het allemaal onzin en krijg ik er sowieso meer als dit zo moet zijn?
     
  2. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Naar mijn idee is het onzin om te smeren. Het komt toch van binnenuit, en daar helpt smeren niet tegen. Ik deed het wel af en toe om de huid een beetje soepel te houden. Overigens wel wat striae gekregen onder mijn navel.
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Creme of olie komt niet in de huidlagen, die scheuren en zo voor striae zorgen. Smeren heeft dus geen enkele zin. Het heeft met genen en leeftijd te maken. Je kunt er helaas niks tegen doen.
     
  4. MamaIII

    MamaIII Bekend lid

    29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Hmmm, ik laat het maar over me heenkomen dan ;)
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.984
    5.816
    113
    Ik vond de crème smeren/masseren wel lekker ontspannend toen de huid zo op spanning stond. Het voorkomt niet, maar ik vond het dus wel fijn.
     
  6. Sparky

    Sparky Niet meer actief

    Ik smeerde mij 2-4x per dag in met hele dure creme bij mijn dochter en toch voelde ik dagelijks mijn huid scheuren. Zat ook compleet onder na die tijd. Bij zoon is het nog iets meer geworden. Nu hoop ik dat het zo blijft want er is eigenlijk geen plek meer voor een extra streepje.

    Mijn ervaring is dat smeren heeerlijk is maar echt totaal nutteloos tegen striae.

    Diegene die beweren dat het helpt hebben gewoon geen aanleg voor striae ;)
     
  7. mamamama85

    mamamama85 Actief lid

    5 aug 2014
    281
    0
    0
    Ik was bij de eerste flink aangekomen en heb striae vanaf mn kuiten Tot mn borsten. Letterlijk, niks van gelogen.nadien zijn de strepen wel lichter geworden of het kwam doordat ik smeerde met bio oil geen idee. Ik maak er altijd maar grapjes over, dat ik was aangevallen door een grizzlybeer ;)
     
  8. Jeb1983

    Jeb1983 Lid

    19 sep 2014
    83
    0
    0
    Overijssel
    Idd, smeren helpt niet... Helaas!!
    Bij zwangerschap 2,5jr geleden heb ik netjes iedere dag gesmeerd, toch striae. Nu slechts 1x per week gesmeerd, ook weer nieuwe striae erbij, zelfs op m'n heupen terwijl ik heel weinig ben aangekomen 😔

    Your body isn't ruined, you're a tiger who earned her stripes! 👍
     
  9. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    dit dus.
    Lekker smeren omdat je dat fijn vindt kan natuurlijk altijd, maar het helpt niet tegen striae.
     
  10. boerderijmama

    boerderijmama Bekend lid

    6 jun 2011
    926
    45
    28
    NULL
    België
    Ik doe het ook voor het fijne gevoel en het lekkere geurtje van bio oil, maar heb er schijnbaar gewoon niet zo'n aanleg voor :p!
    Dus of het door de olie komt dat er -bij de vorige twee althans- geen striae waren, durf ik te betwijfelen....
     
  11. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    fijn om dit te lezen, hoef ik die dure bio oil ook niet te halen. We zullen zien hoe we eruit zien na de zwangerschap
     
  12. MamaIII

    MamaIII Bekend lid

    29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Hahaha, ja ;). Die bio oil heb ik overigens wel altijd in huis. Lekker spul is dat :)
     

Deel Deze Pagina