bekkeninstabiliteit/ bekkenpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ly1, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo Dames,

Ik ben momenteel 22 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap nergens last van gehad maar kamp nu met bekkenpijn. Heb hier inmiddels fysiotherapie voor en beperk belasting zo min mogelijk. Nu zit ik met een probleem, ik ben kapster en dus lichamelijk best zwaar momenteel, het ene moment is het erger dan anders maar ik ben pas sinds september voor deze werkgever aan het werk en wil geen zeurzak zijn die gelijk in de ziektewet moet en ik werk maar 20 uur. Wat is jullie mening en/ of ervaring? Ik wil geen onnodige schade aanrichten aan mijn lichaam.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Je kan door gaan maar dan heb je kans dat je binnen korte tijd niks meer kan. Probeer naar je lichaam te luisteren in wat haalbaar is.
    Of je kan je uren eerst proberen terug te schroeven.

Ook paar aanpassingen zoals bekkenband tijdens het werk. Tussen door gaan liggen. Goede kruk en ook gebruiken ook al is het niet altijd handiger kan helpen het uit te stellen (je therapeut kan je helpen in waar je het beste rekening mee kan houden)

Sterkte.

3. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet helaas hoe erg pijnlijk bekken instabiliteit is. Kan zelf niets meer zonder rolstoel.
    Dus vandaar ook mijn advies, niet te lang met klachten doorlopen! Denk vooral aan je lijf, als je erge last krijgt ben je uiteindelijk alleen maar langer bezig met je herstel. Rustig aan en luister goed naar je lijf.

Misschien dat je in overleg wel je uren een beetje kan aanpassen? Of regelmatigere tijden? Ik snap dat het lastig is als je nog niet lang bij deze werkgever bent, maar soms is er meer mogelijk dan je denkt, als je er maar om vraagt.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben net terug van de bekken Fysio en ook hier advies om vooral de ergste pijn voor te zijn! Dus als je nu eigenlijk al geen hele dag kunt werken zonder pijn te krijgen het dan ook niet meer doen! Dat maakt je geen zeurzak, hoewel ik me kan voorstellen dat het zo voelt, maar ze hebben niks aan je als je straks je leven lang bekken klachten houdt toch? Ben nu pas 14 weken en heb het dus nu al, (vorige zw schap ook al maar te lang mee doorgelopen dus had tussen de zwangerschappen eigenlijk ook al wel last) flink balen, maar niks aan te doen behalve zo rustig mogelijk doen.

5. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Je zult een balans moeten vinden voor jezelf waarin je jezelf belast in zover dat je niet teveel last van je bekken hebt. Als je merkt dat je na een hele dag werken 3 dagen meer pijn dan anders hebt, is dat teveel. Dan zou je kunnen proberen om halve dagen te werken en kijken of dat beter gaat.
    Omgaan met bekkenpijn is vooral weten waar je grenzen liggen.

Deel Deze Pagina