Ik ben bijna 38 weken zwanger en sinds een aantal dagen heb ik steeds meer pijn aan mijn onderste (linker) ribben, en dit lijkt door te stralen naar mijn (boven)rug. Dit hoort er natuurlijk allemaal bij, maar het 'probleem' is dat ik heel veel moeite heb met slapen hierdoor... Ik kan niet lang op mijn linkerzij liggen (pijn!!) en mijn rug idem dito. Buik is natuurlijk ook al een tijdje geen optie, dus blijft mijn rechterzij over. Dit is op zich pijnloos, maar na een tijdje wordt dit ook zwaar en krijg ik weer last van mijn heupen/bekken. Resultaat is dat ik de hele nacht lig te draaien met een geirriteerde vriend naast me Iemand tips hoe ik toch nog lekker kan liggen? Met kussens? En hoe leggen jullie deze dan precies? Ik lees altijd dat jullie voedingskussens hiervoor gebruiken, ik heb alleen een kort voedingskussen...
Ik gebruik snachts wel tig methodes en hopelijk val ik dan een keer in slaap. Met een lang voedingskussen leg ik die tussen mijn benen op de helft en dan een kant voor mn buik langs en een kant achter mn rug waar ik dan deels op lig. Verder gebruik ik ook een kort rolkussen van de zeeman voor als ik meer naar voren lig op mn zij en ook wel eens rolletjes gemaakt van handdoeken voor onder mn buik als ik geen zin heb in het voedingskussen. Voedingskussen ligt wel fijn vind ik, maar is zo'n gedoe als je je wil omdraaien. Verder doet elke houding wel pijn en ik hoop gewoon dat ik toch een keer in slaap val.
Als niks meer lekker ligt ga ik vaak even naar beneden, loop wat rondjes door de kamer en probeer alles weer wat 'los' te krijgen. Dan kan ik weer vers op bed liggen. Dit moet soms wel een paar keer, maar helpt mij beter dan het draaien (wat ook niet meer zo goed lukt )
Eehh NIET Ik ben normaal een buikslaper, dat gaat niet tijdens zwangerschap, op mijn rug kan ik echt niet slapen.. Hier was het op de ene zij totdat je wakker wordt van de pijn, dan op de andere zij tot je wakker wordt van de pijn, en dat de hele nacht door.. Ik had een kussen onder mijn enkels omdat die erg gezwollen waren door vocht en soms een klein kussen tussen mijn knieën.. (Voedingskussen vond ik te dik, kreeg daardoor juist meer last van bekken).. Ik vond het een hel die laatste weken.. Ben benieuwd hoe dat nu gaat als overdag dutten er niet meer bij is met een drukke dreumes
Ik gebruik een dekbed om zo lekker mogelijk te liggen. Die kan je goed vormen zoals je wilt. En ik verdeel mn slaap over de dag.
Voedingskussen! Moet je idd. wel een beetje een lange/dikke hebben. Ik prop de onderkant tussen mijn benen en lig met mijn hoofd op de bovenkant. (nog steeds..jongste kind is al bijna zes. haha! Maar dat deed ik toen dus ook.)
Ik lig heel veel te draaien totdat ik uiteindelijk in slaap val. Als ik merk dat ik goed moe begin te worden loop ik vaak even naar de wc. Ik lig het meest ontspannen als ik er net in lig. Dat is dus mijn beste manier, werkt helaas niet altijd
pfoe ja ik vind 't nu ook (al) lastig, gebruik een voedingskussen tussen mn benen/knieen. wel heb ik op het moment erg veel last van maagzuur, wat ik nou niet perse als een fijne ontwikkeling ervaar. hihi.
Lastig he, Heb nu net een voedingskranen gekocht maar nog niet helemaal mijn draai mee gevonden. Kan alleen maar op mijn linkerzijde slapen. Op de rug wordt ik duizelig en misselijk en op de rechterzijde doet het zeer. En schijnt ook niet goed te zijn. Soms die linkerzijde helemaal beu.
Oooh zo niet fijn! Ik kan ook alleen nog maar slapen met kussens. Eentje tussen m'n benen en eentje in m'n rug. Soms gebruik ik er ook een om m'n buik te ondersteunen. Maar dan nog word ik vaak wakker 's nachts. Als ik echt pijn heb dan loop ik even een rondje, ga even naar de wc, en dan weer terug naar bed. Dat werkt wel, om alles even 'los' te maken.
Ik heb als vast slaapmaatje mijn cuddlebug. dat is een superzacht, flexibel, kort kussen (zo'n 40cm). Die plaats ik onder mijn buik als ik op mijn zij lig en dat kussen past de vorm dan precies goed aan op mijn buik.... Ik heb het bij de eerste in het ziekenhuis ook gebruikt en nu dus weer gewoon thuis in mijn eigen bed. Ik zweer erbij.... Ik vind het voedingskussen te groot in bed....