Maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by RachelleNM, Nov 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Hoi dames!

Inmiddels ruim 21 weken zwanger. Heb al een tijdje last van maagzuur maar nu word het wel heel erg. Het doet gewoon echt zeer in m'n keel.

Wie-o-wie weet een goede oplossing?! Ik slik al wel Rennie maar dat werkt niet meer zo goed :(

Alvast heel erg bedankt!
    X

2. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Oh wat is dat toch naar. Ik heb het bij de zwangerschappen van m'n dochters ook heel erg gehad. Ik wist bij de tweede zelfs door het maagzuur nog voor de test dat ik zwanger was.
    Bij mij hielpen Rennies ook niet echt goed. Ik haalde bij de Apotheek een flesje Antagel. Dat bewaar je in de koelkast, je voelt het direct verkoelen en zijn werk doen.
    Het kost rond de €5,- dacht ik.

Sterkte ermee!

3. michelle1990

michelle1990 Actief lid

Oct 1, 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb zonder dat ik zwanger ben heel veel last van maagzuur maar nu ook 21 weken zwanger en geen houden meer aan. Ik heb antagel gekregen bij de apotheek(kan je halen zonder recept) en dat werkt aardig. En daarnaast ook een recept via de gyno gekregen.
    Maar als ik jou was zal ik antagel eens proberen en hoop voor je dat het dan minder wordt want ik weet hoe pijnlijk maagzuur kan zijn.

Groetjes

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Heb je ook al gekeken naar wat het veroorzaakt, qua voeding? Door je voeding aan te passen kun je het ook wat draaglijker maken voor jezelf :)

5. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Bij mij werkt de rennie nog aardig, maar het heeft geen blijvende werking.
    Het helpt wel om naar je voeding te kijken. Kleinere porties, vooral 's avonds en niet zo veel vet eten. Ook eet ik vanillevla om zo af te wisselen met rennies en dat werkt ook goed.

6. masrya

masrya Fanatiek lid

Sep 11, 2014
    1,270
    2
    0
    Ik heb een drankje van de apotheek, super middel!

7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Hai dames! Super bedankt voor jullie reacties! Ga vanmiddag direct even naar de apotheker!
    Heb wel op mijn voeding gelet, vk zei zo min mogelijk pittig eten (nou moet ik dat normaal al niet hebben), minder vet eten en inderdaad kleinere porties. Nu eet ik de hele dag door een beetje, ipv drie grote maaltijden. Dat helpt wel wat, maar het probleem is zeker niet opgelost, helaas.
    Ik zal ook vanille vla in huis halen! Is nog lekker ook :D

8. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik merk dat het bij mij ook erger word door dingen als limonade, koolzuur, sinaasappelsap (gek genoeg kan ik wel de zuurste mandarijnen eten, maar sinaasappelsap is altijd gedoe), en chocola of andere dingen waar veel suiker in zit. Pittig eten heb ik niet eens zoveel last van.

9. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Antagel hoorde in mijn vorige zwangerschap tot mijn vaste ritueel.

Maar dat werkte op den duur ook niet meer voldoende. Ik reageerde heel sterk op zuivel en kon alleen nog maar kleine hoeveelheden en weinig drinken verdragen in de laatste 2 maanden.
    Hoop dat het bij jou binnen de perken blijft!

10. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Ik eet en drink nu niet veel anders dan bij mijn vorige zeangerschappen maar nu nog nergens last van. Hoop zo dat het zo blijft want ow wat is het naar. Bij mij maakte het niet uit wat ik at, hoeveel ik at of wanneer ik at. Het was gewoon bijna 24/7.
    Misschien hoorde het bij m'n meiden zwangerschappen, want nu krijgen we een jongetje.

11. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

Apr 29, 2015
    1,247
    550
    113
    Female
    Hi ik heb er ook veel last van gehad. Heb geen middeltjes genomen omdat dat niet goed voelt. Vruchtensappen, vet eten en suikers laten staan. Camillethee en melk helpen. Kleine porties eten. Geen zuivel/vleesproducten mixxen met koolhydraatrijk eten als aardappels, rijst en pasta. Ik eet geen varkensvlees meer omdat dat heel belastend is voor de maag. En ik lig met mijn bovenlichaam snachts iets omhoog. Op deze manier heb ik het goed weten terug te brengen naar een dragelijk iets.

12. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

Oct 24, 2013
    434
    1
    16
    Ik heb het permanent, ivm refluxziekte. Maagzuur remmers helpen mij enorm. Gaat helaas wel via de huisarts.

Verder kleine porties eten, niet meteen na het eten liggen en met kussens onder je rug/nek slapen.

13. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus
    Ik heb ivm middenrif breuk ook maagzuur remmers

Water krijg ik ook zuur van en dit kan ook volgende maag/darm legerarts dus misschien heb je dat ook...

Warme melk helpt bij mij ook en slokken coca cola:)

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Oh dat mis ook echt niet zeg. Ik heb er ook zo vreselijk last van gehad, bah.
    Het enige wat bij mij hielp was omeprazol, vanaf dat ik dat ben gaan slikken was het nagenoeg over. Overigens was het echt direct over met het maagzuur na de bevalling.

15. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

Jul 7, 2015
    1,522
    1
    38
    Ik gebruik omeprazol en werkt super goed! Slik het niet elke dag ,maar wanneer het gewoon echt pijn doet dan neem ik er 1 en werkt bij mij prima.
    Mag gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap :)

Share This Page