Maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mlissa, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Elke keer als ik plat ga liggen krijg ik last van maagzuur, of iig het brandt in mn keel/slokdarm en ben een beetje misselijk. Lijkt me dus maagzuur toch? Is hier iets tegen te doen? Heb al een extra kussen onder mn kussen maar dat helpt ook niet :(

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Vervelend hè? Ik heb er ook veel last van.
    Rennie helpt hier voor even.
    Of melk of komkommer, als je geen Rennie in huis hebt. Maar dat zal je uit moeten proberen of dat bij jou ook helpt.
    Sterkte!

3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Omeprazol halen bij de kruidvat! Werkt als een tierelier voor zo'n 24 uur op 1 tabletje. Volledig veilig, ook tijdens zwangerschap.
    Je hebt al een doosje (20 mg) voor 6 euro ofzo.

4. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier vanaf een week of 20 geleefd op rennies, melk en vanillevla... Even uitvogelen wat voor jou het veste werkt, een heleboel hebben bijv baat bij het drankje van gaviscon, maar dat deed bij mij helemaal niks.

5. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Hier ook veel last van.. Hier helpt; geen chocolade of vet eten en voor ik naar bed ga een beetje vanille vla. Hopelijk blijft het helpen en heb ik zo geen medicijnen nodig.

6. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Omeprazol zoals hierboven genoemd! Rennies of Antagel werken maar even. Ik neem elke ochtend 1 capsule en heb er geen last meer van. Totaal veilig, en werkt perfect. En ik had het echt extreem veel.

7. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik zweer ook bij omeprazol!

8. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Ik ben nu nog maar 14 weken, zou ik dat dan de hele zwangerschap kunnen/mogen gebruiken mocht het nodig zijn?

9. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ja hoor. Je kan af en toe eens een paar dagen kunnen stoppen om te kijken of je zonder kan. Maar beter 1 keer per dag een capsule dan de hele dag door Rennies moeten nemen denk ik. Maar je kan altijd overleggen met je huisarts of vk. Maar koop ze wel gewoon zelf, want via de huisarts moest ik het dubbele betalen.

10. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik gebruikte tijdens de maagzuurfase bij mijn eerste zw ook Rennies, werkte super.
    Net als jij sliep ik met een extra kussen in de rug, maar dan echt zo dat ik half zittend half liggend op mijn rug sliep, anders werd ik telkens wakker van het maagzuur of de misselijkheid (deze positie was wel zeeer vervelend voor mijn rug).

11. River733

River733 Lid

11 okt 2015
    76
    6
    8
    NULL
    NULL
    #11 River733, 8 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Heb er sinds week 29 ook last van, heb er eens Gaviscon voor gehad maar dat was echt smerig en hielp me niks. Dus nu goed op mijn eten letten, melk en vanillevla op voorraad om het iets te verzachten.

Oh ja, een halve theelepel Baking Soda oplossen in water, en hier verdeeld over de dag een paar slokjes van nemen werkt heel goed tegen misselijkheid/maagzuur.

Deel Deze Pagina