maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by vally, Jun 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vally

vally Niet meer actief

24 weken zwanger en al weken last van maagzuur, alleen het wordt steeds erger en ik reageer op steeds meer voeding/drinken.

Wie heeft er nog een tip?

Naast melk-drinken, rennies (waar ik overigens snel misselijk van word, ook niet erg handig), graviscol geprobeerd maar dat is ook instant misselijkheid, beetje water en een crackertje eten....probeer ik nu ook maar dingen te mijden zoals tomaten, ui, al het drinken met prik erin, zure dingen, maar het maakt allemaal geen zak uit. Alles wat ik eet of drink lijkt maagzuur op te wekken. Het begint al meteen begin van de middag. Het zuur rispt op tot hoog in mijn keel en blijft daar lekker nabranden. Ik hoop dat het een fase is ....

2. saro81

saro81 Actief lid

Aug 12, 2014
    222
    32
    28
    Ik had er deze zwangerschap ook al vroeg last van en heb nu al weken maagzuurrremmers op recept vd huisarts. Echt een verademing!

3. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

Jun 14, 2014
    328
    155
    43
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap en nu deze zwangerschap weer Antagel gebruikt. Verkrijgbaar bij de apotheek en werkt bij mij echt enorm goed.
    Had alles al geprobeerd, rennie, gaviscon, zantac maar niks hielp. Maar Antagel is me heilig, haha. Verder drink ik geen ijsthee meer (kreeg ik zuurbranden van) en eet ik na 20.00 uur s avonds niks meer. Nu 32 weken en werkt prima. Succes!

4. Esther311

Esther311 Actief lid

May 2, 2016
    178
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij hielp uiteindelijk ook alleen medicatie via de huisarts. Ik heb ranitidine gekregen. Weet dat sommige huisartsen erop tegen zijn, zelfs in de praktijk waar ik loop zijn er zelfs al verschillende meningen. Maar zou het proberen als niks anders meer helpt.

5. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik zweer bij Omeprazol (Losec).
    Netjes overlegd met de vk, gemeld bij de gyn en ze staan er helemaal achter.
    Ik ben nu bijna 39 wkn zwanger, 1 pil per dag, en nog steeds geen maagzuur.
    Ik ben helemaal gelukkig!!!!

Rennies was vies, Antagel was vies, gaviscon was nog erger en nu dit en ben zoooo gelukkig.
    Ik kan bijna alles eten en drinken behalve melkproducten.

6. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ook ik zweer bij Omeprazol. Inderdaad 1 capsule per dag en je hebt helemaal nergens last van.
    Eerder moest ik snachts om de 2 uur een rennie slikken maar sinds ik omeprazol heb, kan ik gewoon weer doorslapen.
    Dus echt een aanrader!

7. izzy1984

izzy1984 Actief lid

Jun 29, 2015
    296
    78
    28
    Omeprazol!!! Een hoop geprobeerd maar dit is het enige wat tegen mijn hardnekkige maagzuur hielp

8. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

Apr 9, 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Ook al weken last van zelf na drinken water word er soms wel hek van maar sinds de kleine lager zit is het veel minder gelukkig

9. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

Aug 21, 2015
    696
    32
    28
    Omeprazol (omecat) mijn beste vriend deze zwangerschap!!

10. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

Jan 17, 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Klinkt misschien heel stom maar bij mij werkt het om een dextro energy te nemen. Bij mij werkt het goed tegen maagzuur.

11. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maalox helpt bij mij heel goed. Rennies wekken juist meer maagzuur op nadat ze uitgewerkt zijn. Ik heb met rennies veel meer last dan zonder.

12. jongmama20

jongmama20 Actief lid

Dec 16, 2015
    251
    0
    16
    Female
    Ik heb antagel van de huisarts.
    Het helpt op het moment van wel maar vind het wel snel uitwerken eerlijk gezegt..
    Had het eerst af en toe alleen snachts maar sinds een aantal dagen de hele dag door net zoals jou.
    zelfs idd na gewoon water drinken..
    Gewoon even naar je huisarts en dan krijg je echt wel wat. Is geen doen met maagzuur lopen

13. vally

vally Niet meer actief

thnx voor de reacties, en ik was al bijna bang dat het gewoon uitzitten was zo...haha

Ik ga eens met de huisarts bellen en vanmiddag dextro halen. Als t helpt helpt het ;)

14. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

Aug 16, 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ik heb er ook veel last van en eet dan een bakje vanille vla van Optimel. Het werkt bij mij echt direct en altijd!! :)
    Volgens mij wordt Dextro afgeraden tijdens de zwangerschap..

15. whuz

whuz Bekend lid

Oct 20, 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vorige zwangerschap Omeprazol gebruikt. Dat hielp echt heel goed. Ik ga het binnenkort ook maar weer inslaan, want hier 's nachts ook af en toe alweer last van maagzuur. Blegh. Ik drink dan trouwens vaak wat melk. Dat helpt bij mij ook wel. En vorige zwangerschap nam ik een beetje vanillevla voor het slapen. Heeft een tijdje ook geholpen. Maar de laatste weken was Omeprazol echt mijn beste vriend. Haha.

16. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

Aug 31, 2015
    364
    47
    28
    Female
    Ik heb een homeopathisch middel gekregen, hielp binnen 1 dag en hoefde pas na een paar weken te herhalen. Geeft mij persoonlijk een fijner gevoel dan allerlei medicatie, je schrikt je toch rot van wat er in de bijsluiter staat.

17. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

Jul 18, 2013
    299
    52
    28
    Ik zweer ook bij omeprazol,

Vanaf het moment van gebruiken geen last meer gehad, lang was de laagste dosis genoeg alleen de laatste weken moest ik een iets zwaardere hebben.

Share This Page