Wat gebruiken jullie tegen maagzuur, of helemaal niks? Heb er afgelopen nacht zoveel last van gehad.. alleen weet eigenlijk niet of je er wel wat aan kan doen en met wat..
Ik ben eindelijk van mijn misselijkheid af, maar zoals bij jou vooral met slapen last van maagzuur Ik leg mijn kussens nu iets hoger, zodat ik niet al te plat lig...en bij mij helpt het wel goed.
Ik had eerst Rennie's, op den duur had dit weinig effect meer. Dus overgegaan op Gaviscon (vloeibaar). T is niet lekker maar helpt zeker voor n paar uur dus..
Wat voor sommigen schijnt te helpen (niet bij mij): rijstewafels, volkoren koekjes, amandelen (niet zout), melkproducten in combinatie met suiker, euhm ... niet te veel en te vet eten ... Rennies helpen ook niet of nauwelijks, beter helpt (ook verkrijgbaar bij drogist) Maalox. Dit heb je in pilvorm en in drankje. Ik neem dit alleen 's avonds of 's nachts als het echt te erg is ... (hou niet zo van pilletjes).
Ik heb ANTAGEL meegekregen vanuit het ziekenhuis. Werkt perfect. Wordt niet vergoed via de zorgverzekeraar, maar dat is bij Renie's ook niet. Verkrijgbaar via de apotheek.
Ik drink altijd een glas melk, dat helpt bij mij super goed. Meteen die viezige smaak/warme gevoel in je keel weg.
Je kunt beter kussens onder je matras leggen, ipv op vele kussens gaan liggen. Dat is echt slecht voor je rug/nek/bekken hoor,....
Klopt helemaal passiepaard, maar wij hebben 1 matras, dus dan ligt dat ook weer zo beroerd voor beiden he
als ik melk drink lijkt het heel even weg te zijn en na een paar minuten is het 2x zo erg dan ervoor,, dus ik gebruik nu nog niks ervoor maar zal misschien een van de bovenstaande adviezen opvolgen want ik word nu wel gek van al dat zuur, het kan soms zo erg branden....
Ik vouw mijn kussen altijd dubbel als ik ga slapen, maar meestal helpt dat toch niet genoeg. Soms probeer ik eerst zittend slaperig te worden en dan naar beneden te zakken, maar dat helpt ook niet altijd. Ik was eerst altijd heel zuinig met Rennie's, maar nu voor de laatste weken vind ik het wel best, ik slaap al nauwelijks van de jeuk. En overdag neem ik het niet en ik neem 's nachts hooguit 3 Rennie's, maar vaak red ik het wel met eentje.
pff ik was er vanacht gewoon misselijk van. Zo rond 5 uur werd ik wakker van het maagzuur. Dat was de eerste keer dat ik het zo erg had. Nam een Rennie maar die hielp niet echt. Denk maar even een klein flesje cola halen, kijken of dat iets voor me doet. Als dat niet werkt, ga ik ook op zoek naar de wat duurdere middelen.
Een droge beschuit of een droge geroosterde boterham (niet te donker) vlak voordat ik ga slapen wil ook nog wel eens helpen. Voor mijn idee absorbeert dat het maagzuur Sterkte!
Ik heb Rennies, die helpen bij mij redelijk goed. Net ook voor het eerst Gaviscon gebruikt, maar hoe verzinnen ze het om het zo vies te laten smaken zeg! Ik mag hopen dat het werkt want ik zou bijna zeggen dat je van dit spul juist maagzuur krijgt..! Bij mij zijn het trouwens meer van die oprispingen dan maagzuur, bleh.. Dat je nog eindeloos wordt herinnerd aan wat je hebt gegeten/gedronken! Getver.
Als ik een Rennie heb genomen en het werkt niet, neem ik er nog 1 en dan werkt het vaak wel genoeg. Lijkt me beter dan cola 's nachts...
Heb overdag af en toe wat cola gedronken en toen ik in bed lag een Rennie genomen. Wonder boven wonder ehb ik een goede nacht gehad zonder zuurongemakken!
Rennies zijn trouwens niet goed voor je als je zwanger bent. Die remmen de opname van ijzer in je lichaam. En die heb je nu juist zo hard nodig. Bij mij werkten ze voor de zwangerschap ook niet, dus ik ben er niet aan begonnen. Ik heb ook Gaviscon geprobeerd. Goor spul en ik kreeg er ergere maagklachten van. Ik heb nu bij de gezond en wel winkel (libra) Iberogast gehaald. Dat is een plantaardig preparaat die goed is voor maag en darmen. Het werkt. Overdag heb ik geen oprispingen meer en snachts alleen een beetje last van mijn maag. Maar ik heb niet de hele dag van die gore boeren meer en zure smaak in mijn mond. Ben niet meer misselijk zodra ik ga liggen. En heb niet meer het gevoel dat mijn slokdarm een verlengde is geworden van mijn maag. Lig snachts niet meer wakker van de maagpijn. Súper. Alleen is ook dit niet te nassen. Je moet 3 keer per dag 20 druppels innemen. Ik doe het altijd met een beetje ijsthee. Dat mengt de smaak een beetje. En erna gewoon een glas thee of drinken. Je moet het voor of tijdens het eten nemen. En zoals iedere zwangerschap anders is is ook iedere zwangere anders. Het is het proberen waard toch? Ook dit wordt niet vergoed door de verzekering. Maar ik geeft deze kosten en die van pijnstillers etc. altijd op aan de belastingdienst. Als je boven de buffer uitkomt krijg je weer een leuk bedrag. Alleen wel de bonnetjes bewaren!