Melkproducten remmen ook de opname van ijzer ... er staat nergens dat je geen Rennies zou mogen hebben, misschien als je een ijzertekort hebt mee oppassen ...
Ik heb er nu ook erg last van de laatste dagen, warme melk hielp hier ook goed, maar nu niet meer. Heb ook echt geen trek meer in eten, weet niet of het komt omdat de kleine tegen me maag en ribben aandrukt, maar heb de hele dag al een vol/opgeblazen gevoel. En veel maagzuur ook, ik kreeg ook al advies van een vriendin om Gaviscon te gebruiken, dus dat zal ik morgen eens gaan halen denk ik, weet anders ook geen andere optie.
Gelukkig is mijn Hb lekker hoog, hoef ik geen rekening te houden met die Rennies... Het klopt inderdaad ook dat melkproducten de opname van ijzer remmen, daarom is het ook helemaal niet handig om een (zuivel) toetje te nemen na het avondeten, zoals wij Nederlanders vaak doen .
Inderdaad ja. 'Gelukkig' heb ik koemelk allergie en drink ik alleen 2 glazen geitenmelk en neem ik 1 plak geitenkaas. Verder zorg ik dat ik mijn calcium binnenkrijg via de groenten en volkoren producten. Voor de zekerheid slik ik ook nog calcium via een vitaminepil. Dus dat zit wel snor. En ook mijn hb is lekker hoog! Wel een fijn idee.