Ik heb een vraagje aan jullie. : Ik heb sinds een paar dagen last van maagzuur. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Ook niet voor me zwangerschap. Krijg je maagzuur als je bepaalde dingen eet of als je het druk heb. O nog beter wat kan ik er tegen doen. Ik ben niet zo van de medicijnen omdat nu in te nemen. Wie kan mij daarbij helpen. Ik vind het namelijk nogal vervelend dat ik hier last van heb. Kelly
Dat zou ik ook wel willen weten, bij mij voel je het echt een soort borrelen s nachts, heel vervelend.
antagel gebruiken zie link sterkte met de maagjes http://www.serviceapotheek.nl/geneesmid ... uctId=5061
Op het forum zijn er in het verleden ook al enkele topics geweest ivm het maagzuur Hier is er 1-tje van: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=maagzuur En met behulp van de zoekfunctie ben ik zeker dat je er nog meer zult vinden
het komt doordat je maag hoger gaat liggen en daardoor t sneller naar boven komt. ik had het ook al heel snel. ik heb regla ph geslikt en slik nu Malox, werkt nog beter. ik heb het al m hele zwangerschap maar het schijnt als je bent bevallen je er in 1 keer van af bent! suc6!
Is heel juist. Ik heb er last van gehad vanaf wanneer ik 16 weken zwanger was tot aan het einde van de zwangerschap. Maar éénmaal de baby er was, was het maagzuur helemaal verdwenen. Dat was toch een hele opluchting hoor, want het kon met momenten erg pijnlijk zijn.
o fijn poester dat het in 1x weg was na de bevalling! ik kan ook niet wachten tot ik van het maagzuur af ben! het is af en toe best pijnlijk ja!
ik heb ook giga veel last van maagzuur het doet pijn en het komt af en toe zelfs tot in me mond!!!! Gebruik nu rennie en het is aanzienlijk minder. Op de verpakking staat dat je er 16 per dag mag nemen maar ik heb genoeg aan 2 of 3, vandaag zelfs nog helemaal geeneen genomen!
ja je mag gewoon rennie`s tijdens je zwangerschap. ook regla ph (helpt bij mij beter dan rennie) mag je en malox, is echt super! je kunt het navragen bij de apotheek en bij je VK. x
Ik gebruik rennie's, vindt ik persoonlijk beter dan regla ph aangezien je dat mee kan nemen in je tasje en snel ff kan opkauwen. toen ik in het zkhs lag kreeg ik ook regla ph een drankje, en dat mocht je niet teveel hebben omdat dan het effect weg zou gaan, mocht maximaal 3 x per dag. das met rennie's dus niet zo.
Ik had zelf ook wel baat bij een beker yokidrink als ik last had van maagzuur. Soms hielp juist iets zuurs drinken, zoals sinaasappelsap, ook, maar dit werkt lang niet bij iedereen. Ik gebruikte zelf ook als het eht niet meer te houden was Rennies. Alles met mate...zullen we maar zeggen... Suces allemaal
Ik heb telkens van die "oja dat komt straks ook" dingen telkens als ik hier iets lees. Zo ook bij dit topic want tijdens beide van mn vorige zwangerschappen had ik ook vreselijke last van borrelmaagzuur Toen wist ik ook niet wat ik ermee moest en dronk maar af en toe een beetje melk. Dat hielp in het begin nog wel maar later was dr geen redde meer aan. Mooi dat ik t nu wel weet! En sterkte ermee!
Selaam Ik heb zelf ook veel last van maagzuur. Kan er 'snachts niet van slapen. Ik heb het trouwens ook alleen 'snachts heel af en toe over dag. Het is erg irritant. Wat ik de laaste 2 weken doe is ongeveer 2 uur voor het slapen niet meer eten of drinken en als dat niet helpt drink ik een glas melk of eet wat vanillie vla. Dat helpt zeker. En ik gebruik ook rennie. Antagel werkte niet bij mij.
ik krijg het voornamelijk als ik veel buk na het eten. ik heb antagel hiervoor, je mag dat nemen als je zwanger bent, en het helpt heel goed, kost bij de apotheek 5,75. als je het innneemt is het snel weg...
ik had gewoon regla ph in kauwtabletten.... maar ik vind ook dat het effect snel weg is... vooral als je het weken gebruikt! daarom ben ik overgestapt op malox... bij mij werken rennies voor geen meter!