Wie heeft er ook zo’n last (gehad) van brandend maagzuur? Het begint hier nu met 28 weken weer aardig hard in te zetten, en het is zo’n rot gevoel… Ik probeer al allerlei voedingstips (niet te veel vet, goed kauwen, kleinere maaltijden) maar tot dusver weinig effect Heeft iemand een tip voor wat hielp?
Omeprazol! Dan wel de dosis die de huisarts kan voorschrijven. Dat is bij mij het enige wat helpt. Ik ben pas pril zwanger en nu al last van. Ga maandag meteen bellen.
Je kan omeprazol tegenwoordig gewoon kopen bij het Kruidvat/etos/etc. Hoef je er ook niet het hele weekend op te wachten.
Ik gebruikte eerst zuigtabletten en toen dat niet meer hielp Omeprazol. Tegenwoordig gewoon te koop bij Kruidvat/Etos/etc., dus daar hoef je niet meer voor naar de huisarts.
Via de huisarts kreeg ik altijd sterkere. Ben er niet meer zo in thuis, maar geloof 40 mg? Werkte iig altijd perfect
Bij mij hielpen Rennies een poos ook goed (de werknaam van ons kind werd ook Rennie omdat ik die zoveel gebruikte...) En ik kreeg het het ergst van frisdrank en frituur, die heb ik dus beide laten staan. Misschien zijn 't voor jou ook andere producten?
Oh wat herinner ik me dit nog goed. In de beginfase (eerste weken) en derde trimester maagzuur. Heel vervelend. Niet zwangerschap heb ik daar dus echt nooit last van. Ik had altijd Rennie's in de buurt en in de laatste weken hielp homeopatische ondersteuning (en geen vette en/of pittige dingen eten). Sterkte!
Bij alledrie de hele zwangerschap gehad. Vre-se-lijk. Ik kreeg via de huisarts omeprazol en ook een drankje….weet alleen niet meer wat dat precies was. Maar het hielp wel redelijk goed.
Bedankt voor de antwoorden! Ik zal nog even aankijken hoe het gaat met voeding en af en toe Gaviscon voor het slapen en anders toch even langs de huisarts