maagzuurremmer kruidvat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rono, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

#1 Rono, 21 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2011
    Hoi Hoi,

Ik heb zojuist zonder na te denken een maagzuurremmer van de kruidvat gepakt omdat ik erge last heb van maagzuur. (ranitidide 75mg )

Nu ben ik aant googlen en staat dat je het niet mag gebruiken tenzij de arts anders zegt.

Kan dit erg kwaad?

2. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik denk het niet hoor dat het kwaad kan, als je het zomaar 1x genomen hebt ?

Als je echt twijfeld kan je het altijd even na vragen bij je VK of Gynea.

Je mag wel Gaviscon en Rennies bv, die kunnen ook geen kwaad in de zwangerschap.

3. Rono

Rono Niet meer actief

Ja ik heb er niet bij nagedacht. In de bijsluiter staat niks over zwangerschap, maar op internet staat dat het niet mag, alleen op recept...

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Klopt, ik had het op recept omdat ik voor mijn zwangerschap al last van maagzuur had. Mijn huisarts heeft me toen ik zwanger was aangeraden om Rennies/Gaviscon of Antagel te gebruiken ipv Ranitidine. 1 keer kan vast geen kwaad, maar ik denk dat je beter kan overstappen op een van bovenstaande
    Liefs,

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik ben op aanrade van de VK/HA overgestapt op Gaviscon, omdat rennies bij mij niet werkte, werd er alleen maar beroerder van ;)

6. Rono

Rono Niet meer actief

Snap alleen niet waarom het dan niet in de bijsluiter staat :(

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Gebruik word ontraden omdat er onvoldoende gegevens over bekend zijn.

Dit staat in farmacotherapeutisch kompas: Zwangerschap/Lactatie
    Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Ranitidine passeert de placenta.
    Overgang in de moedermelk: Ja. Advies: Gebruik ontraden.

8. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Bij mn vorige zwangerschap had ik ook vreselijk last van maagzuur. Bij mij hielp het eten van gele vla perfect. Zeker voordat ik ging slapen. Zodra ik ging liggen begon het "feest". Bakkie vla naast mn bed en het ging goed.

Deel Deze Pagina