Hoi allemaal, Heel lang geleden ook een topic gehad over dit onderwerp. Toch blijft dit maagzuurremmer gebeuren mij een beetje dwars zitten, met name door afgelopen jaar. Ik raakte vorig jaar zwanger, ik moest van de apotheek direct stoppen met Nexium, en Omeprazol gaan gebruiken, dit zou veiliger zijn, omdat van Nexium niet veel bekend was. (Ziekenhuis waar ik IUI had had namelijk gezegd dat ik gewoon Nexium kon blijven slikken) Dus ik ben toch maar meteen overgestapt op Omeprazol. Uiteindelijk bij 8+2 kreeg ik een miskraam, en heb dat inmiddels een plekje gegeven, en zoek dus ook niet meer naar 'mogelijke oorzaken', maar nu haalde ik een paar weken terug Omeprazol op, en toen vroeg die dame of ik zwanger ben. Dus ik zei nee.. toen zei ze ok, dan is het goed. Dus ik vroeg, hoezo dan ? Zegt ze: Ja als je zwanger bent mag je deze niet slikken. :x Nu is het ook nog eens zo, het kompas van het ziekenhuis zegt dat ik het wél mag gebruiken, gynaecoloog zei dat ook. Huisarts en apotheek zeggen van niet. Verder hebben ze ook niks anders te bieden wat wél zou mogen. Ik weet het dan niet meer hoor... Ik heb een middenrifbreuk dus ik kan niet zonder maagzuurremmers, Maar ondertussen ben ik ook bang voor een volgende zwangerschap en de gedachte 'komt het niet gewoon door de omeprazol?'. (heb ook nog 2x vmk gekregen) Kan iemand mij geruststellen ? Heeft iemand omeprazol gebruikt gedurende haar zwangerschap ? Ik gebruik overigens 10mg per dag. De laagste dosering. Groetjes
Ik heb omeprazol40. De gynn ziet geen probleem. Hij heeft het trouwens zelf voorgeschreven tijdens de zwangerschap van de tweede
Ik heb het pas geleden ook gekregen van de ha, heb t nog niet gebruikt en weet nu ook even niet of ik dat wel moet doen. .....
Ik heb omeprazol voorgeschreven van de huisarts. Deze heeft het nagezocht en tijdens zwangerschap mag dit.
Farmacotherapeutisch Kompas (kompas van het ziekenhuis) Zegt: Zwangerschap/Lactatie Teratogenese: Bij de mens, geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Advies: Kan voor zover bekend zonder gevaar overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt. Overgang in de moedermelk: Ja. Advies: Kan in therapeutische doses waarschijnlijk zonder gevolgen voor de zuigeling worden gebruikt. Wat vervelend dat het voor jou zo onduidelijk is, en zeker na jouw voorgeschiedenis...
Hier juist Omeprazol voorgeschreven gekregen voor de zuurbranden tijdens de zwangerschap. Staat in de bijsluiter ook dat dit veilig is omdat er nog getest is. Bij de apotheek zeiden ze zelf ook nog dat het veilig was (daar staat genoteerd dat ik zwanger ben).
Ik heb afgelopen weekend nog omeprazol van de gyn gehad voor bij me zwangerschap, staat ook in de bijsluiter dat het mag hoor .meis xx
Ik heb ook omeprazol thuis maar ik gebruikte het in combinatie met medicijnen voor me maag dus voor maagzuur is voor mij nieuw. Ik heb de eerste paar maanden gaviscon gedronken en dat werkte voor mij super!
Oohh hier ben ik heel blij mee !! Huisarts en apotheek gebruiken denk ik andere richtlijnen, maar des te verwarrend, zeker als ze eerst zeggen dat het goed is, en tijdje later ineens van niet. Ik zal het nog wel even melden bij de apotheek de volgende keer. Blij om jullie ervaringen te horen! Bedankt Dan kan ik dat met een gerust hart doorslikken mocht ik zwanger raken. Amezen, slikte jij het ook elke dag ? Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter
Omeprazol mag idd gewoon, nexium is wrsch ook wel veilig maar nog niet voldoende over bekend. Omeprazol wel dat is juist uitgebreid getest.
Ik slik normaal niks, maar tijdens m'n eerste zwangerschap zat het maagzuur tot aan m'n oren. Heb toen ook omeprazol gekregen, wat een verademing! Ook iedere dag gebruikt.
Hier ook maagproblemen en ik gebruik de hele zwangerschap al Omeprazol. Zonder kan ik echt niet! Volgens de maagarts, verkoskundige, huisarts en apotheek geen probleem!!
hallo ik heb ook een middenrifbreuk en heb ook omeprazol. welgebruik ik het zomin mogelijk tijdens de zwangerschap. gisteren gelezen dat ongezouten amandelen en ongezouten zonnepitten helpen. vandaag beide gekocht en heb wel het idee dat het helpt. veel minder maagpijn.