ja zwanger!!! maar???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mik33, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik33

mik33 Lid

17 apr 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    yes sinds gister uitgevonden dat wij ook zwanger zijn.
    een dikke vette streep na ongeveer 30 seconden.

heb het gister mijn vriend verteld bij thuiskomst, hij stond helemaal te glunderen.

nu weet ik eigenlijk niet hoe ik verder moet, wil het graag aan iedereen vertellen,zelfs mijn vriend zei mogen we het al vertellen heb hem uitgelegd dat het altijd nog fout kan gaan.

nu heb ik het idee dat het wel goed zit want ik heb vorig jaar een vmk gehad en dat streepje was heeeeel licht en heb 3 testen gedaan want ik kon het niet geloven haha.
    maar toen begon ik een dag later te bloeden.

nu heb ik nergens last van geen buikpijn geen hoofdpiijn enzo,
    alleen in mijn hoofd is er een klein stemmetje die zegt: ik weet niet of het wel blijft zitten deze keer, ben eigenlijk een beetje skeptisch want vorige keer bleef het ook niet bij ons en waarom nu dan wel.

er zijn zoveeel gedachten negatief maar ook positief.

ik vind het moeilijk om te begrijpen dat het nu wel zo is.
    ik ben nu 2 dagen verder dan de eerste keer, maar toch nog steeds het idee dat het niet blijft zitten, meer die gedachten dan dat ik echt super blij ben eigenlijk.

zou het zo vreselijkk vinden.

rare gedachten kan een mens hebben.

sorry voor mijn langer verhaal maar weet niet zo goed of ik blij of zenuwachtig moet zijn.

heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt???

dankje wle voor het lezen. gr. mik

2. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Ik ken je gevoel. Ik heb 4 miskramen gehad. Bij de zwangerschappen van mijn jongens en deze heb ik het zelfde gevoel als jij.
    Ook ik ben weer onzeker hoor. Gaat het goed..gaat het fout..
    Bij elke steekje in mijn buik ga ik weer denken..

Ik zou lekker wachten tot na de 1ste echo en dan vertellen.

3. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    iig gefeliciteerd!!

Positief is positief en fout gaan kan het bij 30 weken ook nog...

Ik heb zelf 3 mk gehad en ben nu zwanger van de derde.

Persoonlijk hebben wij het elke x gewoon meteen aan familie en beste vrienden vertelt, toen het dus toch mis ging kreeg ik veel steun uit mijn omgeving en dat vond ik persoonlijk heel fijn...

De keuze is gewoon aan jou en je vriend, waar jullie je prettig bij vinden...

Ik zou vooral nu gewoon heel blij zijn!!!

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    wij hebben het ook direct verteld.

ik heb eerder een miskraam gehad, en toen had ik ook een heel duidelijk streepje. direct een knaller bij de 1e test.
    en nu begon het heel licht en werd steeds donkerder.

wij hadden zoiets van, als het mis gaat, dan heb je steun van mensen om je heen. je kunt er immers niets aan doen als het mis zou gaan. en inderdaad, het kan ook met 30 week nog misgaan.

ik ben er heel blij mee om het verteld te hebben.
    de 1e x dus niks verteld en dan moet (nou ja , niks moet natuurlijk) je je familie bellen en zeggen dat je een miskraam hebt gehad. das ook niet leuk.

maar de keus blijft aan jullie, wat jullie willen . je kunt hierbij niks fout doen, vind ik.

van harte gefeliciteerd!!

5. mik33

mik33 Lid

17 apr 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor jullie reacties, helemaal top.

voel me al een beetje beter.
    elke keer als ik iets voel ren ik naar de wc en kijk of er ooko bloed is(hoe stom)

ik denk dat dat ook nog wel even zo zal blijven, ben gewoon bang dat ik het nu weer kwijt raak.

ik ben op het moment vrij van werk en mijn vriend zei je doet gewoon lekker rustig aan en je gaat niet zoveel doen, dus doe niet zoveel het huishouden en ik wandel wat, hij zegt das meer dan genoeg haha.

toch wel lief.

gisteravond lagen we op bed deed de arm om me heen en zei: het komt goed, ik voel het gewoon, legde zijn hand op mijn buik en zei verder niks was toch wel een mooi moment.

zo fijn om het even van je af te kletsen haha, fijn dat er mensen zijn die me willen helpen hier haha toppie.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!!

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.
    En ben het eens met beide reacties.
    Wij vertelde het meteen en kreeg ook een miskraam.
    Ik vond net fijn dat iedereen voor me klaar stond maar toch zijn er altijd mensen die je nog feliciteren of vragen hoe het met de baby gaat!
    Gelukkig was ik meteen weer zwanger en we hebben toen tot 11wk ons mondje gehouden.
    En weet je..... Dat gaf ook zooooo en fijn gevoel.
    Samen genieten van net geheimpje...ONS geheimpje!
    En als je dan het mooie nieuws verteld en mensen dan ook nog kunt vertellen dat je al 12wk ver bent is helemaal super!
    Dat vond ik tenminste.

Mocht ik nog eens zwanger raken dan houden wij het weer 12wk stil ;)

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Snap goed hoe je je voelt. Heb zelf ook een vmk gehad. Nu ik weer zwanger ben ben ik blij, maar tegelijk ook erg onzeker. Mijn nicht (3 keer mk gehad, dus ze weet waar ze het over heeft) gaf me de raad om vooral toch blij te zijn. Wat er ook gebeurt, nu kun je in elk geval genieten van het beginnende leven in je.

Als het goed gaat, was je anders voor niks zo nerveus. Als het fout gaat ben je net zo goed heel verdrietig.

Over vertellen. Vertel het alleen aan die mensen bij wie je steun wilt zoeken / kunt verwachten als het mis gaat. En nadat je de eerste echo hebt geahd (of op welk moment je maar geschikt vind) vertel je het 'de rest van de wereld'.

Toen ik afgelopen zomer zwanger was hebben we het aan de directe familie en een paar goede vrienden verteld. En die hebben ons supergoed gesteund toen het mis ging. Echt heel lief.

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik was ook bang dat het fout zou gaan en daarom hebben Pappamuis en ik tot 12 weken gewacht met het te vertellen. Aan de ene kant was dat heel moeilijk want we konden het wel van de daken schreeuwen natuurlijk, maar aan de andere kant was het ook heel fijn om zo'n mooi geheim nog eventjes samen te hebben.
    Voordeel was ook dat toen we het aan de familie vertelden de toekomstige opa's en oma's het ook meteen aan iedereen konden vertellen die het maar horen wilde.
    Als ik weer zwanger zou raken zou ik zeker weer tot drie maanden wachten met het te vertellen.
    Maar ik kan de keuze om het wel meteen te vertellen ook heel goed begrijpen hoor :)

9. mik33

mik33 Lid

17 apr 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    jullie ook allemaal gefeliciteerd natuurlijk.

ik denk dat we het nog maar als geheimpje houden, ben zelf wat onzeker dus ja.

ik zei gister het is missschien ook wel leuk voor ons om een geheimpje te hebben haha.

alleen mijn vriend is bang dat hij zich gaat verspreken haha, ik zei dan doe je maar een beetje beter je best om het niet te doen.

vanmorgen gin gie weg met de zin: tot vanavond mam en rustig aan.

stond verbaasd naar hem te kijken haha, hij begon te lachen en zei ik heb er wel vertrouwen in, en sta me niet zo dom aan te kijken haha.
    gaf me een kus en liep de deur uit, toen dacht ik ja jeetje het is toch echt zo haha.

10. mik33

mik33 Lid

17 apr 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Elke zwangerschap is nieuw en je ervaart het anders

Je bent pas echt gerust gesteld totdat je de kleine in je armen hebt!

Er kan nu wat fout gaan, maar ook later of zelfs als je bijna 40 weken bent..!

Het is moeilijk maar probeer er van te genieten,
    Ook al mocht het fout gaan (hoop van niet) ligt het niet aan jou dan heb je toch ervan genoten hoe gek het ook klinkt.

In ieder geval gefeliciteerd en geniet ervan!

12. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    ik snap ook hoe je je voelt, in december een miskraam gehad met 6 weken 6 dagen. Toen wist de familie het ook, veel steun gehad. En nu hebben we het de ouders en zusjes direct verteld na de positieve test, mocht het weer een miskraam worden zouden we wel steun hebben.
    gisteren hebben we een goeie 1e echo gehad, en het bekend gemaakt op facebook.
    tis nog vroeg, maar wij kunnen het niet zolang voor ons houden haha. En het hartje klopte mooi, dus de kans op een mk is dan al zoveel gedaald..

geniet van je zwangerschap meid!

13. Nathalie35

Nathalie35 Actief lid

16 apr 2013
    201
    0
    16
    Rotterdam
    Wij hebben het alleen onze ouders en broer en zus verteld, de andere moesten wachten totdat we de 12 weken echo hadden gehad.

Deel Deze Pagina