Ben ik weer met een werk vraag Afgelopen week heb ik een sollicitatie verstuurd voor een bbl plek in de zorg. Op 1 juli hoor ik of ik op gesprek uitgenodigd wordt. De opleiding start, gok ik, in de week van 1 september. Nu hadden wij onze vakantie gepland in de eerste drie weken van september. Niks geboekt gelukkig. Kan ik overleggen of ik bijvoorbeeld in oktober nog vakantie kan krijgen zodat ik wel even weg kan en even niks doen? Ik vind een heel jaar zonder vakantie niet echt fijn, en eerder vakantie wordt krap want ik zit met uitwerktijd van een maand. Waarschijnlijk weet niemand hier een duidelijk ja of nee op, maar ik was zo blij dat ik eindelijk een opleiding gevonden heb! En dan komt dit er tussen
Ja ik verwacht van wel... Wij krijgen altijd een week voorjaar, drie weken zomer en een week najaar en verder de uren die je over hebt mag je ook opmaken dus even vakantie zou geen probleem zijn tenzij je naar school moet want dat moet wel doorgaan lijkt me
Ja dat vroeg ik me dus af.. ik kan moeilijk 3x niet naar school gaan natuurlijk. Of zou je bijvoorbeeld 1x over mogen slaan en dat ik dan die andere weken wel naar school ga maar thuis blijf van het werk?
Ik denk dat ze zo in het begin van je school/werk wel moeilijk over kunnen gaan doen. Je bent dan natuurlijk net pas begonnen.
ehh als je en een nieuwe baan en een opleiding gaat doen lijkt het me heel logisch dat je dus niet 2 maand later 3 weken op vakantie gaat of een dag mist van school omdat je een jaar niet op vakantie gaan niet fijn vind. Dus nee natuurlijk kan je dan niet vragen. Je kan wel bijv. vragen of volgend jaar voorjaarsvakantie je niet ingeroosterd kan worden zodat je dan een weekje weg kan. Vooralsnog is het eind juni en zou je dan in juli uitgenodigd worden voor een gesprek eventueel zou lekker een weekendje weg gaan in juli , heb je ook vakantie'tje gehad.
Ja ik kan nu ook wel weg, dat is het niet. Maar ik baal van mijn vakantie. Maar ik wacht eerst het gesprek wel af.
De eerste weken zijn echt belangrijk kwa inwerken, feeling krijgen, informatie. Inderdaad eerst gesprek afwachten maar zou niet over de vakantie beginnen. Want in deze tijd zijn er naast jou nog 20 anderen die erop solliciteren.
Tja, ik zou het wel aangeven. Een werkgever kan op zijn vingers natellen dat als je iemand tussen juli en september aanneemt dat daar nog een vakantie invalt. Wij hebben nu net 2 mensen aangenomen op het werk die ook allebei een vakantie gepland hebben staan. (zij doen geen opleiding, trouwens) Beide hebben al geboekt. Ze maken ook allebei de uren op die ze op zouden bouwen tot het einde van het jaar en als er dan nog een tekort is halen ze dat in door extra te werken. Ik zou in jouw geval wel vragen of je naar oktober kunt verzetten. Sowieso kun je dan zorgen dat de herfstvakantie in je vakantie valt, dus dat scheelt al een schooldag. Als je dan weggaat kun je het zo plannen dat je bijvoorbeeld 1 schooldag mist en de andere wel gaat. Dan heb je er 1 gemist en dat haal je wel in. Het eerste leerjaar is vooral basiszorg en huishoudelijke zorg, ik neem aan dat je dat wel kunt...
Haha ik werk nu in de thuiszorg dat lukt me wel . Ik hoef ook niet meteen vakantie hoor, als ik wat later in het jaar toch vakantie mag vind ik het prima.. Zie het niet zitten om een jaar vakantie over te slaan. Maar goed ik wacht het gesprek af en als dat goed voelt vraag ik het.
Bij mijn bblopleiding moet je 80% van de lessen aanwezig zijn. Op zich kun je dus wel even erg, maar 3 weken is wat veel.
Ik vind dat je geen 3 weken vakantie kan vragen. Krijgen zul je het niet. Welke vakantiedagen wilde je daar voor inzetten. En waarom zou je een lesdag willen missen? Stel dat je later een keer wegens ziekte moet missen, dan zit je met te weinig lesuren.