Maaien

Discussie in 'De lounge' gestart door susanne1979, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bah bah en nog eens bah.
    Ik heb WEER maaien in mijn vuilcontainer. Waar ze vandaan komen? Geen idee.. heb de vuilniszakjes altijd dicht. Maarja met deze hitte...

    Heb weer een hele fles chloor in de bak gemikt.. kijken of ze dat overleven.
     
  2. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Vliegen zijn slimmer dan je denkt! Die leggen vaker een ei dan wij ;)
    Ik ben blij dat wij van die ondergrondse afvalcontainers in de straat hebben. Ik breng bijna elke dag mn vuilniszakje weg!

    Kom ook naar Amsterdam ;)
     
  3. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    o bah, ik ken het. trok gisteren de kliko open om er wat onkruid in te gooien maar heb hem heel gauw weer dicht laten vallen en het onkruid staat nu in een emmer naast de kliko. ging zowat over mn nek. vrijdag wordt weer leeg gemaakt en dan doe ik donderdagavond ff eem emmer water met chloor erin. meestal helpt het wel en dan de volgende keer weer.
    succes ermee.
    liefs doris
     
  4. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik lees het kopje hier en dacht...hmmm ben jij bij mij geweest?
    Ik had hier dus vandaag ook maaien maar dan IN HUIS! gatver
    Ik ging de vuilniszak uit de emmer halen en toen vond ik er 1. En even later weer een. Toen dacht ik ik ga het huis even aanvegen en ineens lag de hele keukenvloer vol, zaten dus in dat ding van de veger (weet je wel zo'n ding waar je ook mee kunt dweilen). Heb dus vanochtend flink met de gloor in de wasbak gezeten. Nu zie ik er geen meer, maar bah wat zijn die dingen ranzig.
     
  5. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik dacht dat je het gras ging maaien, maar je bedoelt dus maden. :)

    Maar vorig jaar had ik hetzelfde probleem, bij de groene container.
    Ik gooide daar altijd alle etensresten in, ook vlees.
    Nou ja, nu weet ik dus dat je vooral met warm weer beter geen vlees in de kliko kunt gooien.
     
  6. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    haha ik dacht ook dat t over gras maaien ging, ik dacht eens kijken wat dit voor een vraag is :)


    Nee maar t maakt niet uit wat je erin gooit, hoe je dat doet, ze komen altijd en overal. Vliegen zitten overal en kruipen overal in.
    Paar weken geleden mn kliko helemaal schoongemaakt maar heb ze nu weer terwijl ik ook alleen maar zakken erin doe.

    En chloor, daar kikken ze op volgens mij haha, dat overleven ze
     
  7. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, toen ik er dus bijna een hele fles chloor in heb gekwakt, waren de meesten toch echt wel de pijp uit hoor. ;)
     
  8. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik HOOPTE ook dat het over maaien ging en niet maden...
    Helaas heb ik net gegeten en las het verhaal van de "levende" zwabber... Jech!
     
  9. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Morgen in de krant: ;)

    "Een vrouw viel flauw na het lezen van een topic op een forum met een misleidende titel. Ze dacht dat het topic over gras maaien ging, omdat de titel van het onderwerp 'maaien' heette.
    Het onderwerp ging echter over 'maden'.
    Nu blijkt dat de Nederlandse taal veel verbasteringen kent, maar dit kende onze verslaggever zelfs nog niet!"
     
  10. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    whahahaha ja leuk Jusi!

    Tja hier zeggen we altijd maaien.. maar ik bedoelde idd maden.. (pff erg he.. was dat woord ook gewoon vergeten!)
     
  11. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    Nou sorry ik woon ook in Amsterdam en vind het op een hete dag die containers wel erg vies stinken, leuk als je er langs loopt, bah wat een stank....
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik maak hem na de leging elke keer schoon, en zet hem niet in de zon.
    En als er idd maden inzitten, doe ik er heet water met gloor in.
    Het liefste zet ik hem dan niet zelf aan de straat.
     
  13. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Andrea, goede benaming "de levende zwabber" maar die is dus echt wel weggegooid. Jakkes, krijg weer de kriebels hier. Loop ook elke keer te zoeken of er niet weer een verdwaalde rondkruipt
     
  14. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    maaien doe je met het gras, maden zitten in je container, of maai jij je container?
     
  15. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Oowww, wij hebben dat vorig jaar gehad in die hitte in juli, maar het was al in zo'n vergevorderd stadium dat er achter alle plinten coconnen lagen en allemaal vliegen eruit kwamen! We hebben het tot die tijd niet doorgehad, nooit een made gezien! Waarschijnlijk kwam het doordat we een keertje vis hadden gegeten en de vuilniszak binnen niet op tijd hebben geleegd.

    We hadden een ware strontvliegenplaag in huis! Owww wat heb ik me doodgeschaamd. We hebben heel veel vliegengif gespoten en alles opgezogen, ow was zo erg! Ik heb gelijk een nieuwe vuilnisemmer gekocht en nu ben ik extra voorzichtig met etensresten, vooral als het zo warm is. Dat overkomt me niet nog een keer!
     
  16. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb dat vorig jaar ook heel erg gehad.
    Ik heb toevallig onlangs gebeld naar een bep. telefoonnummer en ik krijg as donderdag een kleinere maat. Die kan ik sneller aan de straat zetten.

    Wat ook heel goed helpt is om er met een touwtje zo'n waszakje in te hangen waar je een paar motteballen in hebt gedaan.
    Tegen zo'n hittegolf als vorig jaar is niks bestand, maar als t normaal heet weer is, zoals nu werkt dat prima.
     
  17. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    haha ik dacht dus ook dat het over gras maaien ging of zo,.... :)
    maar maden zijn idd vieze dingen, vaak in de warmte met vocht bijeen, is een broeihok voor ze,....
    ik heb er gelukkig nooit geen last meer van, opdat ik wanneer het erg warm is, mijn vuil in kleinere zakjes weggooi,..
    maar ja die kliko's zullen met dit weer wel vol zitten :(
    wat ik vroeger deed als het warm was, wanneer ik mijn vuilniszak eruit haalde en de prullebak had schoongemaakt, spoot ik altijd met een spuitbus tegen ongedierte op de bodem, en dan pas een nw zak erin,....
    vaak hielp het wel, en in het geval er toch maden in de zak zaten , spoot ik eerst ff in de zak voordat ik hem eruit haalde,..
    want als er eenmaal maden uit gaan kruipen gaan ze alle kanten op, en dan bah bah bah paniek :x
     
  18. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Bah zeg wat vies zijn die beesten!

    Heb het vorig jaar in de zomer gehad.. We kwamen terug van vakantie, bleek de stroom ofzo er achter weg geweest te zijn.. Dus de diepvries was helemaal ontdooit (duurde ff voordat we erachter waren, we vonden het alleen errrrgg stinken in huis) We deden de diepvries open en alle maden vielen uit de diepvries.. Bah BAh Bah wat kotsen zeg.. Duurde ook ff voordat we alles hadden opgeruimt, echt heeeeel vies!

    (sorry voor mijn taalgebruik, word alweer misselijk als ik er aan denk)

    Liefs kiss
     
  19. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    misschien hebben jullie wat aan deze tip voor als het heel erg warm is en je vleesresten weg moet gooien.

    ik wikkel het altijd in een plastic zakje en daarna nog eens in aluminiumfolie, de folie ff stevig inwikkelen en aandrukken en ik heb nog nooit een maai ! in mijn kliko bak gevonden.
     
  20. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    hoort deze niet thuis bij handige (keuken)tips?
     

Deel Deze Pagina