Is hetgene wat schoonfamilie blijft herhalen. Ik ben 4 dagen overtijd en ze zijn er van overtuigd (vooral oma) dat ik heb gefaald en fout bezig ben. Schoonoma belde net op en vroeg of ik al bezig met bevallen was (ja, want dan neem ik de telefoon op hoor..) ik zei dus van niet en toen begon ze me een preek te geven "Het komt omdat je te weinig eet, je moet minimaal anderhalf bord op eten want anders heb je geen energie voor de bevalling en dan moet je minimaal 3 dagen in het ziekenhuis verblijven omdat je te roekeloos was en te weinig at. Ik spreek uit ervaring!" Nu heb ik gezegd dat ik mezelf moeilijk kan dwingen meer te eten (vol is vol?!) maar dat is dus slecht voor de kleine en 1 van de redenen waarom ik NOG STEEDS NIET bevallen ben (toch word de kleine 3400 gram geschat hoor..) Volgens hen (maar voornamelijk oma) heb ik gefaald en zal de kleine gekomen zijn als ik er klaar voor was. Met andere woorden is dit een teken dat ik de baby heb ondergedaan (want baby's *horen* nu eenmaal met 40 weken te komen of iets eerder) en ook mijzelf. "Zie je nou wel dat je geestelijk en lichamelijk te jong bent voor een kind" (zegt de vrouw die op haar 16e zwanger werd van nummer 1) Schoonoom zit me ook de hele tijd op de hielen (hij logeert hier..) en vraagt elke dag of ik iets voel en als ik nee zeg zegtie doodleuk "nou, dadelijk komt er een dikke baby van 3600 gram uit, dat wordt een keizersnede!" Echt elke dag te horen krijgen "oh, is de baby nou nog steeds niet klaar?!" word erg vervelend, elke dag gebeld worden met de vraag "ben je aan het bevallen?" ook. En dan nog de heerlijke FB berichten erbij en het advies(?) van oma..Nee.
meid weet je wat jij moet doen, lekker telefoons uit, facebook je offlinemelden en lekker rust nemen. En anders je man/vriend zn ouders tot de orde laten roepen. gaat nergens over hoor meis.. Dikke knuffel!!
Die hebben duidelijk geen verstand van hoe dat werkt met bevallen Kindjes komen wanneer ze er zelf klaar voor zijn en als dat niet gebeurt dan wordt er vanzelf een handje geholpen.. Heeft niks te maken met hoeveel jij eet.. Ik sluit me aan bij Spikkel.. Niet opnemen die telefoon, lekker laten denken dat je al aan het bevallen bent en lekker genieten van de laatste daagjes dat je kleintje nog bij je zit (als je het nog niet erg zat bent ).. Richt je op positieve dingen en laat de rest lekker links liggen! Succes!
Ja, ik ben het helemaal zat (zwanger zijn ) ik hoor juist van vk dat je sneller vol zit als de bevalling (bijna) begint, ik was nooit een grote eter en na een half bordje zit ik al vol, maar blijkbaar is het niet slecht want de kleine groeide goed.. Telefoon uitzetten kan helaas niet, en als ik niet opneem neemt oom wel op (als hij de naam van z'n zus erop ziet staan) FB chat heb ik uitgezet nu, maar Skype is verbonden met FB en daar ben ik online op om meerdere redenen.. Ik snap aan de ene kant wel dat ze bezorgd zijn (kans op doodgeboorte stijgt als ze langer dan 40 weken erin zitten zei vk?!) maar..Ik zie niets positiefs op dit moment, gewoon omdat ik ook erg graag wil dat de kleine er eens even uitkomt
Fb op nonactief zetten. Eenheid echt binnengrenzen aan geven want jou schoonfamilie gaat je hele kraamtijd verkloten. Ik snap dat zr anders denken in engeland maar ze trappen jou echt constant verder de grond in als dat je er boven staat. Ik zou hier echt met je man over praten straks explodeerd het en dan?
Poeh, wat een bemoeienis, daar zou ik ook gek van worden!! Misschien lekker je oom laten opnemen en tegen hem zeggen dat je niet wilt dat hij doorverbindt met jou??
Gewoon lekker. Iet op reageren als ze je stalken.. Gewoon weg klikken... Wat een stel malloten.. Nog niet bevallen omdat je te weinig zou eten... Natuuuurlijk
Oef... ik was allang uit mijn slof geschoten. Op zn zachtst gezegd Mijn schoonmoeder was ook zo. Ik was 30 november uitgerekend, masr volgens haar zou hij 25 november geboren worden. De 25e brak aan en 's morgens vroeg belde ze al op of ik al weeën had. Dit ging enkele dagen door. Ze wilde zo dicht mogelijk bij huis blijven, want ja.... stel je voor. Mijn man en ik hebben toen duidelijk gezegd dat ze moest stoppen. Als er is was dan bellen we echt wel. Heeft jouw partner het al eens besproken met zn moeder en oma?
Ik las niet goed en dacht dat je bedoelde hem te laten opnemen in een gesticht.. Maar ja, oom kan ik moeilijk wegsturen omdat hij onze lift zal zijn voor de bevalling (zelf geen auto) Man heeft zoiets van "ik negeer het" hij heeft er geen zin, z'n broer had hem laatst ook al gebeld dat we de hond weg moeten doen want hij zij de baby opeten, man mag niet meer op de computer als de kleine er is want, ook al slaapt het, mogen we niet ons eigen ding doen..Dat soort dingen. Hij is het gezeur helemaal zat en heeft dat al aangekaart ("Stop met zeuren") maar dan zeggen ze doodleuk "we zeuren niet, we maken ons zorgen dat de baby dadelijk wordt afgepakt door de council omdat je niet goed voor de kleine zorgt als je zo doorgaat" met zo doorgaan bedoelen ze dat vriendlief liever een game speelt op de pc dan de hele avond tv kijkt.."gamers zouden geen gezin mogen hebben" Ja..Ze hebben idd gezegd dat als hij zo doorgaat we grote kans hebben dat we de kleine verliezen..
naja sorry hoor maar als ze uit ervaring spreek kan ze toch ook weten dat de kleine met 37 weken al geboren kan worden of 2 weken na uitgerekende datum miss klinkt het raar maar als je nou met 37 weken al was bevallen en volgens hun advies meer had gegeten was het dan ook jou fout omdat je dan te veel had gegete de baby geeft zelf aan wanneer hij/zij wil komen dat gaat echt niet door aan iemands hoofd te zeuren ben zelf 35 weken en begin het wel zat te worde maar de kleine geeft het vanzelf aan snap dat ze miss zenuwachtig of nieuwschierig zijn maar ga dan niet zo lopen doen zijn ze bij mij aan het verkeerde adres neem aan als ze uit ervaring spreek dat ze dan echt wel weet dat de kleine 3 weken eerder of 2 weken later dan de uitgerekende datum kan komen dat is wat ik er van vind sorry voor mijn mening maar het klopt wel
Sorry hoor maar ik had ze uit mijn leven geband, in ieder geval tot na de bevalling c.q kraamtijd.. Pfff wat denken die mensen wel niet..
Partner zit er idd al over te praten "Als het zo doorgaat wil ik geen contact meer met ze" maar dan heeft ons kindje helemaal geen familie Het heeft sowieso al geen oma en opa van beide kanten (mijn vader is overleden, zijn moeder ook en mijn moeder laat niets van zich horen en zijn vader ook praktisch niet)
Laat je schoonmoeder eens een zwangerschapsboek lezen daarin staat dat 40 weken het gemiddelde is van alle zwangerschapsduren en dat vooral bij het eerste kind het kind vaker te later komt. Ook kun je eenmaal niet zveel eten als je hoogzwanger bent omdat je buik nu eenmaal vol baby zit. Laat ze maar lekker zeuren! Het is juist belangrijk dat je ook tijd voor jezelf neemt anders wordt je gek. Als de baby slaapt kun je echt wel iets voor jezelf doen. Helaas worden mensen ongeduldig als het bijna je tijd is om te bevallen en hebben ze niet door dat je die vraag zo'n 100x op een dag krijgt. Succes het laatste stukje, de baby komt wanneer de baby zelf er klaar voor is, daar kan jij of je schoonmoeder niets aan veranderen.
Je man z'n familie laten vertellen dat ze per direct op moeten houden met dit gezeur. Wat voor nut denken ze dat dit heeft?! Schoonfamilie
Ja idd, hoe groot is de kans dat kindje braaf met 40 weken komt..Om half 10 toast met ei op, was heel lekker maar zit nu nog steeds vol. En net avondeten op..Iets meer dan de helft maar pfft..I tried.
Als je oom er niet uitwilt gooien ivm lift - ik ben in londen gewoon met de taxi naar het ziekenhuis gegaan (minicab). was geen enkel probleem, ook niet als ik opeens vruchtwater zou verliezen of zo. wellicht het proberen waard? lijkt me helemaal drie keer niets om met zo'n gezeur om je hoofd te zitten, zeker als je het zelf al niet meer fijn vindt die dikke buik! sterkte de laatste dagen. (mij hadden ze met 41+4 pas gestript toen was pas mijn afspraak in zh - ik weet niet wanneer jij weer controle hebt?)
Ik heb dinsdag controle, denk je dat ze me zouden strippen/inleiden als ik het vroeg? Niet omdat de familie zo doet hoor, maar ik zal het zelf graag willen (ik was stiekem vanaf 37 weken al zo van "Hij komt nu elk moment, hoeraa") Ziekehuis is 16 miles van ons vandaan, dus of een taxi zo'n goed idee zou zijn..
Ik weet niet of ik het zo zal beschrijven, het is heel vervelend hoe ze doen, maar ik heb nog hoop dat het wat zal bedaren na de bevalling (of erger wordt ivm bemoeizucht naar kindje toe)